וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלאי החדש בדרך: קרוב ל-2 מיליון מחוסני קורונה יקבלו את המנה השנייה

עודכן לאחרונה: 10.1.2021 / 12:07

בבתי החולים ובקופות החלו בהשלמת החיסונים של חברת פייזר ל-1.8 מיליון איש שקיבלו את המנה הראשונה בשלושת השבועות האחרונים. במקביל, צפוי להגיע במהלך היום משלוח משמעותי נוסף. ממונה הקורונה קיבל את המנה השנייה: "בעיצומו של מבצע גדול ומוצלח"

בווידאו: נתניהו מקבל את מנת החיסון השנייה לנגיף הקורונה/צילום: לע"מ

בבתי החולים ברחבי הארץ החלו היום (ראשון) בסבב השני של מתן חיסוני פייזר למתחסנים שקיבלו את המנה הראשונה, 21 יום לאחר שהחל מבצע החיסונים. עד כה, ניתנו קרוב לשני מיליון חיסונים, ומערכת הבריאות נערכת לקבלת מלאי חדש של עשרות אלפי חיסונים כבר בימים הקרובים, כשמשלוח משמעותי ראשון צפוי לנחות הבוקר בישראל.

3,062 מהמתחסנים נדבקו בקורונה לאחר קבלת המנה הראשונה, ולא יקבלו את המנה השנייה. רוב המתחסנים נדבקו בין היום הרביעי ליום התשיעי מקבלת החיסון, ו-145 מהם נזקקו לאשפוז, רובם במצב קל. לפי הניסויים שביצעה חברת פייזר, שבועיים לאחר קבלת המנה הראשונה כ-50% מפתחים נוגדנים, ורק שבוע אחרי המנה השנייה יעילות החיסון עולה לכ-95% מהמתחסנים.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, קיבל את מנת החיסון השנייה עם מנכ"ל מכבי רן סער בבית חיל האוויר בהרצליה מטעם מכבי. "אנחנו בעיצומו של מבצע חיסונים גדול ומוצלח ותחילתו של החיסון השני. אני שמח על ההיענות הציבורית, וקורא לאוכלוסיות היעד להמשיך ולהתחסן. במקביל, אני מזכיר, שעדיין יש לשמור על כל ההנחיות למען הבריאות של כולנו".

ממונה הקורונה נחמן אש מקבל מנה שנייה של חיסון לקורונה בבית החולים איכילוב, תל אביב, 10 בדצמבר 2021. -, צילום מסך
21 ימים מתחילת המבצע. ממונה הקורונה מקבל מנה שנייה/צילום מסך, -

בקופת חולים מכבי החלו הבוקר במתן המנות השניות, ובין היתר התחסן המנכ"ל רן סער במתחם בבית חיל האוויר בהרצליה. במקביל, הודיעו, נמשך מתן המנה הראשונה לאוכלוסיות היעד ועד כה חוסנו מעל 350 אלף חברי מכבי.

"התרגשות גדולה וגאווה להוביל את השלב השני של מבצע החיסונים שיוציא את תושבי ישראל מהנגיף הנורא הזה", אמר סער לוואלה! NEWS. "הציבור רוצה להתחסן ואנחנו שמחים על כך. בתקווה שתוך שבוע נוכל לחסן את כולם ללא תעדופים".

עוד בוואלה!

1.5 מיליון בני אדם בישראל התחסנו. מתי נתחיל לראות תוצאות?

לכתבה המלאה
מתן חיסונים למורים בראשל"צ 30 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
1.8 מיליון מתחסנים. חיסונים למורים בראשון לציון/ראובן קסטרו

אתמול קיבלו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין את המנה השנייה של החיסון לנגיף הקורונה, זאת כשלושה שבועות לאחר שקיבלו בשידור חי את המנה הראשונה. השניים קיבלו את החיסון בבית החולים שיבא, שם יחל היום מבצע החיסונים למנה השנייה לכלל הצוות הרפואי. נתניהו ואדלשטיין קיבלו רישום בפנקס צהוב זמני, לקראת הנפקת הדרכון הירוק.

"אני אמנם מיומן אבל מתרגש, ואני בטוח שכל אזרחי ישראל שעומדים לקבל את המנה השנייה של החיסונים מתרגשים כמוני", אמר נתניהו לפני קבלת הזריקה. "המשלוח הענק הראשון של פייזר מתוכנן להגיע מחר, ובאמצעות מבצע 'חוזרים לחיים' נוכל לפתוח את הכלכלה שלנו במהרה".

נתניהו הוסיף כי "כדי שזה יקרה אני צריך מכם אזרחי ישראל שני דברים: שתתנו כתף לחיסון וכתף לסגר נגד המוטציות. אנחנו עושים את זה יחד. נכנסו יחד לקורונה ונצא ממנה ראשונים בעולם וחזקים מאי פעם". לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון, הוסיף נתניהו כי "מצלצלים אלי ראשי מדינות מכל העולם, הם רוצים לדעת שני דברים: איך הבאנו את החיסונים ואיך אנחנו נותנים אותם כל כך מהר".

ביום חמישי הסביר נתניהו כי ההסכם עם חברת פייזר יאפשר לחסן את כל האזרחים מעל גיל 16 עד סוף חודש מרץ. "אני נרגש לספר לכם על פריצת דרך שתחזיר לנו את החיים", אמר נתניהו בפתח דבריו. "כחלק מההסכם, קבענו שישראל תשמש מודל לחיסון מהיר של מדינה שלמה".

הוא ציין כי שוחח עם מנכ"ל החברה 17 פעמים, וכי "ישראל תחלוק עם פייזר את הנתונים הסטיסטיים שיצליחו להבין את הקורונה". במשרד הבריאות מסרו כי הנתונים כוללים מידע אודות התחלואה, בהם מספר מאומתים, חולים קשים, מתים ומספר מחוסנים.

חיסונים לקורונה בבי"ח איכילוב, 27 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
למרות העימות עם משרד החינוך, איכילוב יחסן גם בסבב השני. חיסונים לקורונה בביה"ח, לפני כשבועיים/ראובן קסטרו

בית החולים איכילוב יחל גם הוא לחסן הבוקר במנה שנייה את כל המתחסנים שקיבלו את המנה הראשונה, זאת למרות איום של שר הבריאות אדלשטיין שלא ישלח הקצאות נוספות לבית החולים. בין איכילוב למשרד הבריאות התעורר עימות בשבוע שעבר, לאחר שמנהל בית החולים פרופ' רוני גמזו חיסן את צוותי ההוראה של העיר תל אביב, שלא על פי הנחיות התעדוף של המשרד. בית החולים יחסן גם את בתי האבות בעיר ונכי צה"ל.

ממונה הקורונה לשעבר ומנהל בית החולים איכילוב רוני גמזו סיפר לוואלה! NEWS כי "ביום ראשון שראיתי שנשארים לנו עודפים, הוצאתי הודעה לבני 60 פלוס, אמרנו להם תגיעו מחר ללא תור. בזכות זה באזור תל אביב שיעור הבני 60 ומעלה הוא %80. פניתי למשרד הבריאות עם בעיית השאריות והם אמרו לי לפעול לפי התעדופים וכך עשיתי, אבל זה לא עזר".

מבצע "לתת כתף" החל, מאות אנשי צוותים רפואיים מתחסנים היום נגד נגיף הקורונה. פרופ' רוני גמזו מתחסן בבית החולים איכילוב. 20 בדצמבר 2020.. ראובן קסטרו
"הייתה לי משימה לגמור את המגשים וכך עשיתי". גמזו מתחסן באיכילוב, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

"לפי ההחלטה של ועדת התעדופים, בתעדוף השני יש מורים, ביחד עם השוטרים, אז אני פעלתי לפי הסדר", הוסיף. "הייתה לי משימה לגמור את המגשים וכך עשיתי. חולדאי לא דיבר איתי על זה ולא היה מעורב בזה - כל ההחלטה שלי". ביחס לאפשרות שיתמודד בבחירות הקרובות הוא טען כי "אני לא הולך לפוליטיקה כרגע, אני באיכילוב".

לשאלה איזה מידע התבקש להעביר למשרד הבריאות בעקבות העסקה עם פייזר, ענה כי "עדיין לא ביקשו כלום, אבל אני חושב שזו הייתה החלטה נכונה. יעבירו להם נתונים אנונימיים על גילאי המתחסנים, תופעות לוואי וכמויות". בתגובה לדבריו של שר הבריאות עליו אמר כי "נפגעתי שאדלשטיין קרא לי עבריין, אבל אני מעריך ואוהב אותו ובין חברים אין רגשות של היעלבות".

באתרי החיסון נערכים לתת את המנה השנייה למתחסנים, ובמקביל את המנה הראשונה למתחסנים חדשים. באתרים של הקופות באקספו בתל אביב ובארנה בירושלים תהיה אפשרות לחסן עד 2,500 מתחסנים ביום. בתוך כך, המתחמים האחודים של הקופות בערים הקטנות ייסגרו ובמקומם כל קופה תפתח מתחם עצמאי, כמו בערים הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully