וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפרש של שלושה שבועות: נתניהו ואדלשטיין קיבלו את מנת החיסון השנייה

עודכן לאחרונה: 9.1.2021 / 21:43

השניים התחסנו בבית החולים שיבא, שם יחלו כבר מחר בסבב החיסונים השני לצוות הרפואי. בשבוע הבא צפויים להגיע מיליוני חיסונים של חברת פייזר שיספיקו לכלל האוכלוסיה. "נכנסו יחד לקורונה ונצא ממנה ראשונים בעולם וחזקים מאי פעם", אמר נתניהו

בווידאו: נתניהו מקבל את מנת החיסון השנייה לנגיף הקורונה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיבלו הערב (שבת) את המנה השנייה של החיסון לנגיף הקורונה, זאת כשלושה שבועות לאחר שקיבלו בשידור חי את המנה הראשונה. השניים קיבלו את החיסון בבית החולים שיבא, שם יחל מחר מבצע החיסונים למנה השנייה לכלל הצוות הרפואי. החיסונים שקיבלו נרשמו בפנקס צהוב זמני, לקראת הנפקת הדרכון הירוק.

"אני אמנם מיומן אבל מתרגש, ואני בטוח שכל אזרחי ישראל שעומדים לקבל את המנה השנייה של החיסונים מתרגשים כמוני", אמר נתניהו לפני קבלת הזריקה. "המשלוח הענק הראשון של פייזר מתוכנן להגיע מחר, ובאמצעות מבצע 'חוזרים לחיים' נוכל לפתוח את הכלכלה שלנו במהרה".

נתניהו הוסיף כי "כדי שזה יקרה אני צריך מכם אזרחי ישראל שני דברים: שתתנו כתף לחיסון וכתף לסגר נגד המוטציות. אנחנו עושים את זה יחד. נכנסו יחד לקורונה ונצא ממנה ראשונים בעולם וחזקים מאי פעם". לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון, הוסיף נתניהו כי "מצלצלים אלי ראשי מדינות מכל העולם. הם רוצים לדעת שני דברים: איך הבאנו את החיסונים ואיך אנחנו נותנים אותם הכל כך מהר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון הראשון לנגיף הקורונה בבית החולים שיבא. 19 בדצמבר 2020. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מקבל את החיסון הראשון לנגיף בבית החולים שיבא, לפני כ-3 שבועות/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

שר הבריאות אדלשטיין, שקיבל את הזריקה מיד לאחר ראש הממשלה, אמר כי "רק לפני שלושה שבועות קיבלנו ראשונים את החיסון, מיליון שמונה מאות אזרחים קיבלו עד כה את החיסונים. ממחר יקבלו את המנה השנייה". הוא קרא לכול האזרחים להתחסן, "ועד אז אני קורא לכולם להיזהר. 70% מהאוכלוסיות בסיכון מחוסנים, רוב הצוותים הרפואיים וגם הרבה מאנשי כוחות הביטחון".

עד כה קיבלו את המנה הראשונה של החיסון נגד הנגיף כ-1.7 מיליון איש ואישה. החל ממחר צפויים להגיע משלוחים נוספים של חיסוני פייזר, ובמקביל יחל גם הסבב השני למתחסני הגל הראשון. עד כה נתנו קרוב לשני מיליון חיסונים ומערכת הבריאות נערכת לקבלת מלאי חדש של מיליוני חיסונים שיספיקו לכלל האוכלוסייה כבר בימים הקרובים.

ביום חמישי הסביר נתניהו כי ההסכם עם חברת פייזר יאפשר לחסן את כל האזרחים מעל גיל 16 עד סוף חודש מרץ. "אני נרגש לספר לכם על פריצת דרך שתחזיר לנו את החיים", אמר נתניהו בפתח דבריו. "כחלק מההסכם, קבענו שישראל תשמש מודל לחיסון מהיר של מדינה שלמה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התחסן נגד נגיף הקורונה מרכז הרפואי ״שיבא״ תל השומר לקראת מבצע החיסונים ״תן כתף״, 19 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
שר הבריאות יולי אדלשטיין עם הרישום בפנקס הצהוב, לפני כשלושה שבועות/ראובן קסטרו

הוא ציין כי שוחח עם מנכ"ל החברה 17 פעמים, וכי "ישראל תחלוק עם פייזר את הנתונים הסטיסטיים שיצליחו להבין את הקורונה". במשרד הבריאות מסרו כי הנתונים כוללים מידע על אודות התחלואה, בהם מספר מאומתים, חולים קשים, מתים ומספר מחוסנים.

במהלך היום התחסנו כ-2,000 איש במתחם מיוחד של פיקוד העורף, משרד הבריאות, מד"א והמועצה המקומית בדלית אל כרמל. רפיק חלבי ראש המועצה אמר כי "מבצע החיסונים בוצע בהצלחה אדירה וסדר רב. כ-2,000 תושבים הגיעו להתחסן ואני רוצה להודות למד"א, למתנדבים ולצוות, ולכל המשתתפים על סיום מבצע מוצלח ונרחב. אני מצדיע לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully