וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ההסכם עם פייזר יאפשר לחסן את כל האזרחים מעל גיל 16 עד סוף מרץ

עודכן לאחרונה: 7.1.2021 / 22:45

ראש הממשלה ושר הבריאות הודיעו על משלוחים נוספים של חיסוני קורונה, שיגיעו לארץ כבר מיום ראשון הקרוב. "ישראל תהווה מדינת מודל לחיסון מלא של מדינה שלמה", הכריז נתניהו. בתמורה לעסקה, ישראל תחלוק מידע סטטיסטי עם פייזר, הכולל נתוני תחלואה ומחקר

בווידאו: נתניהו מבטיח שההסכם עם פייזר יאפשר לחסן כל אדם מעל גיל 16 עד סוף מרץ‎/צילום: לע"מ

משלוחים נוספים של חיסונים נגד קורונה של חברת פייזר צפויים להגיע במהלך שבוע הבא - כך הודיעו הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין. נתניהו הסביר כי ההסכם עם חברת פייזר יאפשר לחסן את כל האזרחים מעל גיל 16 עד סוף חודש מרץ. "אני נרגש לספר לכם על פריצת דרך שתחזיר לנו את החיים", אמר נתניהו בפתח דבריו. "כחלק מההסכם, קבענו שישראל תשמש מודל לחיסון מהיר של מדינה שלמה".

הוא ציין כי שוחח עם מנכ"ל החברה 17 פעמים, וכי "ישראל תחלוק עם פייזר את הנתונים הסטיסטיים שיצליחו להבין את הקורונה". במשרד הבריאות מסרו כי הנתונים כוללים מידע על אודות התחלואה, בהם מספר מאומתים, חולים קשים, מתים ומספר מחוסנים.

ניטור הנתונים של המתחסנים יעשה על ידי המעבדות בישראל, הראשית שבהן היא מעבדת החיסונים בבית החולים שיבא בתל השומר. כל נתוני המחקר, כמו מחקרים נוספים על תופעת המוטציות, יעברו לידי חברת פייזר.

במחקר שנערך בשיבא, בו השתתפו 400 איש, נמצא אתמול כי 50% מהנבדקים פיתחו נוגדנים אחרי שבועיים של הזרקת המנה הראשונה של החיסון. החברה הודיעה כי החיסון מוריד את תסמיני המחלה, אך טרם ידוע אם הוא מוריד גם את ההדבקה בנגיף. על פי המחקר בישראל ייבדקו אם החיסון מסוגל להשפיע על התפשטות המחלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה בלשכת רה"מ. 11 בספטמבר 2020. אי-פי, AP
"בזכות המבצע נוכל לפתוח את הכלכלה". נתניהו/AP, אי-פי

לדברי נתניהו, "בליל הסדר הקרוב, אם לא יהיו הפתעות, נוכל להסב על שולחן החג עם סבא וסתבא. בזכות המבצע נוכל לפתוח את הכלכלה, לשוב לאירועי התרבות, לברים ולאירועי הספורט". עם זאת, הוא הדגיש שלשם כך דרושה היענות מלאה לכללי הסגר.

שר הבריאות יולי אדלשטיין ציין כי במוצאי השבת הקרובה תתחיל מערכת הבריאות לחסן אנשים במנה השנייה, כשביום ראשון יתחילו לחסן אוכלוסיות נוספות במנה הראשונה. "המדינה לא חוסכת שום מאמץ כדי להגן על אזרחיה", אמר אדלשטיין. "אני נשאל למה ישראל מובילה בחיסונים - מהסיבה שכל אזרח יודעים שהמדינה תעזור להם, לא חשוב מה יקרה. זה נקרא ערבות הדדית".

מתן חיסונים בראשל"צ 30 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
חיסונים בראשון לציון, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

לצד המשלוח הצפוי של פייזר, מוקדם יותר היום נחת בישראל משלוח של חברת מודרנה הכולל כמאה אלף חיסונים, שיספיקו ל-50 אלף בני אדם. זהו המשלוח הראשון של חיסונים לקורונה מהחברה לישראל. מתוך שש מיליון מנות חיסון הכלולות בהסכם עם חברת התרופות. לדברי נתניהו, המנות הראשונות יועברו לאלו שאינם יכולים להגיע למתחמי החיסונים, בהם עברו כבר קרוב למיליון וחצי ישראלים.

ההודעה על משלוח החיסונים הנוסף מגיע ברקע ההאטה היחסית במבצע החיסונים בימים האחרונים, לאחר שבימים הראשונים התחסנו מאות אלפי אנשים, ועד כה התחסנו יותר מ-1.5 מיליון בני אדם בישראל, המהווים כ-17.5% מהאוכלוסייה.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי כ-65% מבני ה-60 ומעלה בישראל כבר קיבלו את המנה הראשונה של החיסון. לעומתם, 578,645 מהמתחסנים מתחת לגיל אוכלוסיית היעד, אנשי צוות רפואי, בעלי מחלות כרוניות שהיו בתעדוף וחולים בבתי חולים פסיכיאטריים. אתמול התחסנו 91,300 בני אדם נגד הנגיף.

הגעת חיסוני פייזר לישראל, נתב"ג 9 בדצמבר 2020. מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
מבצע החיסונים יימשך. הגעת המשלוח הראשון של פייזר/אתר רשמי, מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט

מוקדם יותר סיכמו ראש הממשלה, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות לפנות יחד לוועדת התעדופים של חיסוני הקורונה, בבקשה לבחון את האפשרות לחיסון צוותי ההוראה. בקשה זו מצטרפת לפניית השר אדלשטיין לתעדף צוותי הוראה של החינוך המיוחד.

ביממה החולפת אובחנו בקורונה 7,820 בני אדם, ובכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-466,377. אתמול התקבלו תוצאות עבור 129,711 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 6.2%. מספר החולים הפעילים הוא 64,180. בבתי החולים מאושפזים 1,488 חולים, מתוכם 210 מונשמים ו-873 חולים קשה. נכון להיום מתו 3,527 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully