וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלוח ראשון של חיסוני מודרנה לקורונה יגיע מחר לישראל

6.1.2021 / 20:26

נתניהו הודיע כי שוחח עם מנכ"ל חברת התרופות, וסיכם עמו על הגעת החיסונים מוקדם מהצפוי. מאה אלף המנות הראשונות, מתוך 6 מיליון הכלולות בהסכם, יועברו לאלו שאינם יכולים להגיע לקופות החולים ולמבודדים. "עובד כדי להביא מיליוני חיסונים נוספים", הצהיר ראש הממשלה

בווידאו: ה-FDA המליץ לאשר את החיסון לקורונה של מודרנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

משלוח ראשון של חיסוני חברת מודרנה לקורונה יגיע מחר לישראל - כך הודיע הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו. המשלוח יכלול מאה אלף מנות, שיספיקו ל-50 אלף בני אדם, מתוך שש מיליון הכלולות בהסכם עם חברת התרופות. לדבריו של נתניהו, המנות הראשונות יועברו לאלו שאינם יכולים להגיע למתחמי החיסונים, בהם עברו כבר קרוב למיליון וחצי ישראלים.

"לפני ימים אחדים שוחחתי עם מנכ''ל מודרנה סטפן בנסל ומחר מתוכנן להגיע לישראל המשלוח הראשון של חיסוני מודרנה", סיפר נתניהו. "אנחנו ניתן את החיסונים הללו לאנשים שאינם יכולים להגיע לקופת החולים, שהם מבודדים בבתיהם או שמכל סיבה אחרת אינם יכולים להגיע לאתרי ההזרקה".

"זה המשלוח הראשון של מודרנה, יגיעו עוד. אני עובד כדי להביא מיליוני חיסונים נוספים לאזרחי ישראל כדי שנצא אחת ולתמיד ממגיפת הקורונה", הוסיף.

החסיון לקורונה של חברת מודרנה 4 בצדמבר 2020. רויטרס
מאה אלף מנות ראשונות. חיסוני מודרנה/רויטרס

הבשורה מגיעה לאחר שבכירים במשרד הבריאות אישרו אתמול את הודעת חברת התרופות על כך שחיסונים ראשונים נגד קורונה צפויים להגיע לישראל כבר החודש, למרות ששר הבריאות יולי אדלשטיין הכחיש זאת. מודרנה עדכנה שמשרד הבריאות אישר אותם לשימוש, והפך את ישראל לשלישית שמאשרת את החיסון, והראשונה מחוץ לאמריקה הצפונית.

לפי ההסכם המעודכן עם מודרנה, שנחתם בחודש שעבר, היא עתידה לספק לישראל שישה מיליון מנות, שיספיקו לחיסון שלושה מיליון אזרחים. ההסכם הוביל לשילוש המנות עליהן הוסכם עם החברה בהסכם הראשוני, שכלל שני מיליון מנות חיסון בלבד.

החיסון של מודרנה נמצא יעיל בקרב 95% מהנבדקים. הוא נחשב לקל יותר לתפעול ולהובלה מזה של פייזר, וניתן לשינוע בטמפרטורה גבוהה יותר. לפי מסמך שפרסם פאנל המומחים של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לפני שאישר את החיסון לשימוש, לא נמצאו תופעות לוואי משמעותיות אצל בני 18 ומעלה. המשתתפים בניסוי לא חוו מקרים של התפתחות מחלה חמורה - בניגוד ל-30 מהמשתתפים בקבוצת הפלצבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully