וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלוח נוסף של חיסוני פייזר נחת בישראל; נתניהו: נעלה ל-170 אלף ביום

10.1.2021 / 15:57

משלוח ובו כ-700 אלף מנות הגיע לנתב"ג. פרופ' נחמן אש אמר כי במסגרת השלב הבא במבצע, מורי החינוך המיוחד יתועדפו: "יש סיבה לאופטימיות, העקומה משתטחת". הוא ציין כי בין 10%-20% מהנדבקים אובחנו עם המוטציה הבריטית

בווידאו: משלוח נוסף של חיסוני פייזר נחת בישראל/צילום: לע"מ ויותם רונן

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביע היום (ראשון) אופטימיות באשר למיגור המגיפה בישראל ואמר כי גרף התחלואה בנגיף מתחיל להשתטח. בתדריך יומי שהעביר בזום, הודיע אש כי במסגרת השלב הבא במבצע החיסונים נגד קורונה, יתועדפו מורי החינוך המיוחד, וכבר השבוע יחוסנו אוכלוסיות נוספות במנה הראשונה. דבריו מגיעים במקביל לקבלת משלוח חיסונים נוסף של חברת פייזר, ובו 700 אלף מנות, שהגיע היום לישראל.

"אנחנו נמצאים ביום השלישי לסגר. אפשר להסתכל על התמונה במירוץ בין המתחסנים לתחלואה. בשבת אנחנו רואים עלייה בתחלואה עם 5,000 מאומתים, אבל יש סיבה לאופטימיות כי הגרף מתחיל להתיישר", אמר אש. "יכול להיות שזה אפקט החיסונים או הסגר החלקי שהיה בשבועיים האחרונים. ממוצע החולים השבועי הוא 7,217, כשבגל השני השיא היה 6,200".

ממונה הקורונה התייחס להמשך מבצע "לתת כתף", במסגרתו החלו האוכלוסיות המתועדפות לקבל את המנה השנייה, והכריז על התחלת מתן המנות לאוכלוסיות שונות. "התחלנו את הסבב השני של החיסונים, נמשיך לתת חיסוני מנה שנייה לכל אלו שקיבלו מנה ראשונה ונתחיל לחסן במנה ראשונה כבר השבוע אוכלוסיות נוספות", אמר אש וציין כי אחרי מורי החינוך המיוחד תחוסן כלל אוכלוסיית המורים וכי "ביחד איתם נתעדף את בני 50 או 55". לדבריו, הדבר "תלוי בכמה חיסונים נקבל".

בווידאו: הפרויקטור מעריך שעקומת התחלואה משתטחת/מערכת וואלה! NEWS

פרויקטור הקורונה הודיע כי במשרד הבריאות מקווים לעלות את מספר המתחסנים היומי לעד 200 אלף ביום. "אנחנו בודקים אם זה אפשרי ואיך נוכל להוסיף כל יום עוד אוכלוסיות", אמר.

לדבריו, בין 10% ל-20% מהנדבקים בקורונה הם נדבקים במוטציה הבריטית. לגבי המוטציה הדרום אפריקנית הוא ציין כי ישנם הרבה פחות מקרים של הדבקה בארץ. "יש לנו שתי שרשראות של נדבקים, אנחנו מתנפלים על השרשראות האלו ומבודדים אותן".

פרויקטור הקורונה, נחמן אש 14 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"יכול להיות שזה אפקט החיסונים או הסגר החלקי". נחמן אש/ראובן קסטרו

אש אמר כי לא נקבעו יעדים ליציאה מהסגר. "הוא נקבע לשבועיים ויסתיים בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע הבא. זה יותר מורכב הפעם כי זה לא רק מספר של מאומתים, אלא גם של מספר חולים קשים. בגלל שחיסנו את אוכלוסיות הסיכון, אם נראה ירידה בחולים הקשים, נפתח לפני היעד שהצבנו ליציאה מהסגר (R מתחת ל-1 או אלף חולים ביום). אבל זה לא תנאי מוחלט; אם לא נגיע לשם בעוד שבועיים, אבל נראה ירידה בחולים הקשים, נפתח לפני".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הבריאות, יולי אדלשטיין עם נחיתת משלוח החיסונים של חברת פייזר בנתב"ג 10 בינואר 2021. מוטי מילרוד, אתר רשמי
נתניהו ואדלשטיין מקבלים את משלוח פייזר בנתב"ג, היום/אתר רשמי, מוטי מילרוד

כ-700 אלף חיסונים נחתו בישראל; נתניהו: "נסתער על הכלכלה"

משלוח החיסונים הנוסף של פייזר נחת בנתב"ג מבריסל, והתקבל על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין. על פי הערכות, הגיעו כ-700 אלף חיסונים במשלוח הנוכחי, וחברות המשלוח והשינוע התבקשו להערך למספר דומה גם בראשון הבא. בהצהרה שמסרו השניים במקום אמר ראש הממשלה כי "זהו יום ענק למדינת ישראל עם משלוח ענק של מטוס שמגיע במסגרת מבצע 'חוזרים לחיים'. מטוס מלא זריקות עידוד".

"אני סיכמתי עם ידידי מנכ"ל פייזר שאנחנו נביא משלוחים אחד אחרי השני, ואנחנו נשלים את חיסונה של האוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 16 בישראל במהלך מרץ", הוסיף נתניהו, שקיבל אמש את מנת החיסון השנייה לעיני המצלמות. "אנחנו נמצאים היום עם למעלה מ-72% מבני 60 ומעלה שחוסנו. בראשון הבא יבוא משלוח ענק נוסף, ונתחיל לחסן בני 50 עד 60, וככה נתקדם".

מתן חיסונים בראשל"צ 30 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
יעד של כ-200 אלף מתחסנים ביממה. מתן חיסונים בראשון לציון/ראובן קסטרו

נתניהו אמר כי הוא ואדלשטיין סיכמו על 170 אלף מתחסנים ביום. "כל הזמן מתקשרים אלי מנהיגים מהעולם ומביעים השתאות. הפכנו את ישראל למודל עולמי, צוותים בקופות החולים והאחיות - אני רואה את ההתלהבות שלהם, האחיות באות לעבודה יחד עם מד"א ועם אנשי משרד הבריאות בהתלהבות". עוד אמר ראש הממשלה כי "אני מתכוון להסתער על הכלכלה בדיוק כמו ההסתערות על החיסונים עם עוד סיוע ועוד מענקים. נוציא את ישראל גם מכלכלת הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully