וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש: 4,082 תיקים לשוטרים נפתחו השנה, זינוק של 24% לעומת השנה שעברה

5.2.2021 / 10:38

במהלך השנה עלה מספר התיקים שנפתחו לשוטרים, בעוד מספר כתבי האישום שהגישה המחלקה נותר כמעט ללא שינוי בשלושת השנים האחרונות. בשנה האחרונה ניתן לראות ירידה משמעותית במספר כתבי האישום נגד שוטרים. ממח"ש נמסר כי "עיקר הזינוק במקרים נרשם בחודשים אוקטובר ונובמבר"

בווידאו: הילד ששוטר זרק עליו דלי הגיש תלונה במח"ש/צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

מח"ש פרסמה אתמול (חמישי) נתונים ראשונים על פעילותה בשנת 2020, בצל מגפת הקורונה. מהנתונים עולה כי במהלך השנה החולפת נפתחו 4,082 תיקים לשוטרים - זינוק של 24% לעומת 2019. בניגוד לעלייה במספר התיקים שנפתחו, מספר כתבי האישום שהגישה המחלקה נותר כמעט ללא שינוי - 64 אישומים הוגשו ב-2020, לעומת 66 שהוגשו שנה קודם לכן. למרות זאת, ניתן להניח שרבים מהתיקים של 2020 עדיין בטיפול, ולכן לא נראו שינויים דרמטיים.

בשלוש השנים האחרונות, ניתן לראות ירידה משמעותית במספר כתבי האישום המוגשים במחלקה, שעומד על פחות מחצי מן המקרים שהוגשו ב-2017. זאת מאז כניסתה של מנהלת המחלקה הנוכחית, עו"ד קרן בר מנחם לתפקיד.

בנוסף, נרשמה ירידה מ-32 תיקים שהסתיימו בהסדר מותנה ב-2019 לשלושים שהסתיימו בדרך זו בשנה החולפת. במסגרת ההסכם, במידה והחשוד מודה כי ביצע עבירות ומתחייב לתנאים כמו תשלום פיצוי, התנצלות לקורבן או השתתפות בתכנית מסוימת, התיק נגדו נסגר ללא כתב אישום.

כתב אישום נגד שוטרים שסחרו בנשק ותחמושת דצמבר 2019. שלומי גבאי
"השנה נפתחו 4,082 תיקים לשוטרים, זינוק של 24% לעומת 2019". בתמונה כתב אישום נגד שוטרים/שלומי גבאי

באפשרות מח"ש אף לסגור לחלוטין תיקים פליליים, או להבדיל להעבירם לטיפול משמעתי במשטרה. במרבית המקרים מח"ש יכולים רק להמליץ על פתיחה בהליך זה, פרט למקרים בהם ישנו שימוש בכוח שלא כדין על ידי שוטר, בהם יכולה אף לחייב בפתיחת ההליך. ב-2021 הנחתה מח"ש לפתוח 29 הליכים משמעתיים נגד שוטרים בגין שימוש בכוח, זאת לעומת 22 תיקים מסוג זה שנפתחו ב-2020.

ממח"ש נמסר כי עיקר הזינוק במקרים נרשם בחודשים אוקטובר - נובמבר, ובנוסף כי ישנם תיקים שנפתחים ולאחר בחינתם מתברר כי אין בסמכות המחלקה לטפל בהם, זאת מפני שעל פי חוק היא רשאית לטפל רק בעבירות שעונשן מעל שנת מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully