וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש סגרה את תיק הירי למוות במחסום א-זעים: "בוצע לפי הנהלים"

המחלקה לחקירות שוטרים קבעה בתום בדיקה, כי הירי בוצע לפי הנהלים בשל חשש לחיי אדם, ולכן הוחלט שלא לפתוח בחקירה. בתקרית נורה למוות תושב סילוואן, נור שקיר, לאחר שהמשיך בנסיעה בעת בדיקה שעבר במחסום. משפחתו אמרה כי הוא נסע ללא רישיון נהיגה, ולכן חשש לעצור

בווידאו: חשד לניסיון פיגוע דריסה במחסום א-זעים/מערכת וואלה! NEWS

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה לסגור את תיק הירי למוות במחסום א-זעים בחודש שעבר, בתקרית שבו נורה למוות תושב שכונת סילוואן במזרח ירושלים, נור שקיר, לאחר שהמשיך בנסיעה בעת בדיקה שעבר במחסום. במח"ש קבעו בתום בדיקה כי הירי בוצע לפי הנהלים בשל חשש לחיי אדם, והוחלט שלא לפתוח בחקירה.

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות בטענה כי הוא מהזירה, נראים כמה שוטרים או מאבטחים רצים עם כלי נשק וברקע נשמעות ארבע יריות. לאחר מכן ניתן לראות רכב בצד הדרך שהירי בוצע לעברו, ונשמעות קריאות "אל תירה", ו"חדל". בני משפחתו של שקיר שנורה למוות, אמרו כי הוא נסע ללא רישיון נהיגה, ולכן חשש לעצור.

יחיא, אחד מאחיו של נור, סיפר כמה ימים אחרי הירי בשיחה עם וואלה! NEWS כי כששמע על המקרה הגיע למחסום וראה את הרכב "מלא בכדורים". לדבריו, שוטר שהיה במקום עצר אותו והוא נחקר במשך כחמש שעות.

ניסיון פיגוע דריסה במחסום א-זעים, 25 בנובמבר 2020. אופק קאופמן, TPS
"הירי בוצע לפי הנהלים". מחסום א-זעים שבפאתי ירושלים/TPS, אופק קאופמן

במשטרה דיווחו תחילה על חשד לניסיון פיגוע דריסה. אך בהודעה מאוחרת יותר, נמסר כי שקיר נורה לאחר שעלה חשד כי הציג מסמכים של אדם אחר, ולאחר מכן פגע בשוטר מג"ב עם הרכב.

"במהלך הבדיקה הביטחונית החל החשוד בנסיעה מהירה תוך פגיעה בלוחם מג"ב שהיה במקום. בעקבות כך הלוחם ואנשי הביטחון ירו לעבר הרכב", נכתב בהודעת המשטרה. שקיר פונה עם פציעת בטן לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שם נקבע מותו.

לפי מח"ש, בבדיקה עלה כי שקיר האיץ בנסיעתו לאחר שהציג מסמכים שאינם שלו ונשאל עליהם. הוא המשיך בנסיעה, תוך פגיעה ברגלו של שוטר וחרף קריאותיו שיעצור. בתגובה, ירו השוטר, חיילי מצח ומאבטחים לעבר הרכב, שפרץ גם מחסום דוקרנים. שקיר נפגע מקליע אחד ונהרג.

ניסיון פיגוע דריסה במחסום א-זעים, 25 בנובמבר 2020. אופק קאופמן, TPS
במהלך הבדיקה הביטחונית החל החשוד בנסיעה מהירה תוך פגיעה בלוחם מג"ב/TPS, אופק קאופמן

"בתום בדיקה של האירוע, לרבות צפייה במצלמות האבטחה במחסום וגביית עדויות מהמעורבים באירוע, הגיעה המחלקה לחקירות שוטרים למסקנה, כי בשים לב לסכנה הממשית והמידית בה היו מצויים השוטרים והחיילים במחסום, הירי בוצע בהתאם לנהלים, ולכן, חרף התוצאה הטראגית, הוחלט על גניזת התיק", מסרו מח"ש.

"כשהודיעו שסוגרים את התיק זה היה כמו לחזור ליום שבו הוא מת. פתחו את זה מחדש, וזה קשה", אמר ג'מאל, אביו של נור. הוא הוסיף כי יילך לקחת את החומרים, ויבדוק אם לערער. "אמרו שהסתכלו במצלמות, אבל לא הראו לי שום דבר. אני אלך לבדוק", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully