וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: הפרה של הנחיות הסגר לא מכשירה שנאה כלפי ציבורים שלמים

4.2.2021 / 12:46

נשיא המדינה ביקר בבית החולים אסף הרופא, והזהיר כי ההפרות מנוצלות לצרכים פוליטיים בעקבות מערכת הבחירות. "אין לצערי איש השוקד על מיגור מגפת הייאוש והניכור - את ההנחיות יש לאכוף באופן שוויוני וללא מורא"

בווידאו: הנשיא ריבלין מזהיר מפני אנרכיה/צילום: לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (חמישי) כי הוא מתנגד לכל צורה של הפרת הנחיות הסגר, וכי ההפרות מנוצלות לצרכים פוליטיים בעקבות מערכת הבחירות. את הדברים אמר ריבלין בעת ביקור בבית החולים שמיר אסף הרופא בבאר יעקב, כחלק מסבב ביקורים בבתי החולים בשבועות האחרונים.

הנשיא התייחס לקשיים שבסגר המתמשך ולתופעות החוזרות של הפרות ההנחיות ואמר כי "אין לצערי איש השוקד על מיגור מגפת הייאוש והניכור. ההפרות ההמוניות של הנחיות הסגר - הן מטרידות ביותר. הן מעלות בכל אזרח שאלות בסיסיות, באשר לחיים במדינה מתוקנת וליכולת שלנו לצלוח את האתגרים שנכונו לנו, יחד, על כל הקבוצות שמרכיבות את החברה הישראלית".

לדברי ריבלין "רוב אזרחי ישראל, מכל המגזרים בחברה שלנו, יושבים היום בבית בתחושה שהם ה'פראיירים' האחרונים שמצייתים להנחיות. לכם אני רוצה לומר - במגפה הקשה הזו נלחם רק באחריות אישית, בדאגה ליקרים לנו, בהקפדה מוגברת על ההנחיות בסביבה שלנו, בזניחת הטיעון השחוק והילדותי 'אבל למה הם מתנהגים כך?'. אני מפציר בכם מכאן - תהיו פראיירים ותהיו בריאים. תהיו פראיירים ובעלי אחריות, אישית וחברתית. גם אם סביבנו וסביבכם יש כאלה הנוהגים אחרת, ומסכנים את עצמם ואותנו".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר בבית חולים אסף הרופא, 4 בפברואר 2021. לשכת העיתונות הממשלתית
"שום הפרה של הנחיות אינה לגיטימית, עבור אף ציבור". ריבלין בעת ביקורו בבית חולים אסף הרופא, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

הנשיא הדגיש כי "שום הפרה של הנחיות הסגר אינה לגיטימית, עבור אף ציבור, עבור אף אדם. את ההנחיות יש לאכוף באופן שוויוני, ללא מורא. אבל גם הפרה של הנחיות הסגר על ידי רבים, לא מכשירה את השנאה כלפי ציבורים שלמים, והיא ודאי לא מכשירה אף הפרה אחרת".

ריבלין התייחס גם להתקפות הפוליטיות על מפרי ההנחיות ואמר כי "את המתח הגואה גם כך, מעצימה מערכת הבחירות המתנהלת במקביל, כאשר כל הפרה של הנחיות הסגר מנוצלת בציניות לצרכים פוליטיים והופכת לתעמולה. אתם, השופכים את השמן על מדורות הכעס והתיעוב ההדדי, זכרו כי לא נשכח זאת גם לאחר שתוצאות הבחירות ימסרו בבית הנשיא".

עוד בוואלה!

הממשלה שוב תחליט על הסגר ברגע האחרון: "נתניהו משחק בחיי אדם"

לכתבה המלאה

בסיום דבריו אמר הנשיא כי "מעולם לא ניצחנו, ולא ננצח מתוך שנאה. זו השעה לאחריות אישית וזו גם השעה לאחריות מנהיגותית. הקריאה שלי היא גם למנהיגי ישראל. לצד התביעה שאתם מפנים כלפינו להקפיד על ההנחיות ככל שנדרש - אנו מצפים מכם להתוות אופק, שישרטט את הדרך אל השגרה, ולחיים יחד שאחרי המגיפה. ההיסטוריה מלמדת שרק עם תקווה ועבודה מאומצת, ניתן לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully