וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה שוב תחליט על הסגר ברגע האחרון: "נתניהו משחק בחיי אדם"

עודכן לאחרונה: 3.2.2021 / 22:49

ישיבת הממשלה שאמורה להכריע על המשך הסגר נדחתה למחר בצהריים, פחות מיממה לפני פקיעת ההגבלות. גנץ, המתנגד להארכת הסגר, האשים כי ראש הממשלה עיכב את כינוס השרים "בלי בושה, בלי חמלה ובלי טיפת התחשבות"

בווידאו: גנץ הציג מתווה חדש לגיוס/צילום: לע"מ

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעה הערב (רביעי) על דחיית ישיבת הממשלה, הצפויה להכריע על המשך הסגר, למחר בצהריים. כתוצאה מכך, השרים יקבלו החלטה בנושא פחות מיממה לפני פקיעת ההגבלות. שר הביטחון בני גנץ, המתנגד להארכת הסגר, האשים כי נתניהו עשה זאת תוך "משחק בחיי אדם", שנעשה "בלי בושה, בלי חמלה ובלי טיפת התחשבות".

ישיבת הממשלה אמורה הייתה להתקיים אחר הצהריים, כשעל הפרק הכרעה בשאלה האם הסגר יסתיים בשישי, או יימשך בעוד כמה ימים. אולם, אך לשכת נתניהו - הצפוי לתמוך בהארכת הסגר - הכריזה על דחייתה "בשל החקיקה המתמשכת בכנסת". במקום ישיבת הממשלה, נתניהו נשא הערב דברים במטה המשטרה הארצי בירושלים.

"נמנעו היום החלטות שיכלו להביא לפתיחה אחראית של מערכת החינוך, להגברת קצב החיסונים באוכלוסיות המבוגרות, להתחיל ליישם את התו הירוק ולאפשר אופק לעסקים", אמר גנץ, "אני כבר מכיר את נתניהו, ולכן לא הסכמתי שנאריך את הסגר עד יום שני גם שהבטיח שנקיים היום דיון באסטרטגיית היציאה ונקדים את הפתיחה של חלק מהענפים בהתאם לכך. אני לא אוותר לנתניהו, ואני אדאג שתהיה מחר ישיבת ממשלה מסודרת למענכם".

בכחול לבן טענו מוקדם יותר כי נתניהו מעכב בכוונה את כינוס ישיבת הממשלה בניסיון למנוע את הפסקת הסגר ביום שישי, וקראו לו "להפסיק לקיים קמפיין פוליטי על גבם של אזרחי ישראל ולהנשים את הכלכלה בחזרה". בדיון על הסגר ביום ראשון האחרון, היה זה נתניהו שקרא לשרים "לא לעשות מזה פוליטיקה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ במהלך מליאת הכנסת 2 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
עימות נוסף בממשלה. גנץ ונתניהו/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

לשכת גנץ מסרה כי גנץ יציג בממשלה תכנית יציאה, במטרה לאפשר את פתיחת המשק בתוך עשרה ימים. התכנית כוללת פתיחה של כלל הענפים למחוסנים ומחלימים, לצד פתיחה מידית של טייק אווי, בעלי עסק שבהם מתקיימת קבלת קהל במתכונת "אחד על אחד", צימרים למשפחות גרעיניות, שמורות הטבע, ספורט מקצועי ושיקומי, וכן את ביטול מגבלת המרחק מהבית. עוד מתכנן גנץ לדרוש את פתיחת מקומות העבודה ללא קבלת הקהל ואת המסחר ב"תו סגול מחמיר", לצד פתיחה חלקית של מערכת החינוך.

לעומת גנץ, נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין צפויים להביע תמיכה בהארכת הסגר עד ראשון. לטענתם, הארכת הסגר בשלושה ימים נוספים תוסיף למעגל המתחסנים עוד כ-200 אלף איש, מתוכם 125 אלף איש מעל גיל 50. זאת, בשעה ש-97% מהתמותה היא מגיל 50 ומעלה.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

מחסום קורונה צומת גהה מבני ברק למזרח, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
הסגר יוארך? מחסום משטרתי במחלף גהה/ראובן קסטרו

ישיבת הממשלה בנוגע לאסטרטגיית היציאה נקבעה בתחילת השבוע, אז הוחלט כי הסגר יסתיים ביום שישי בבוקר, וכי היום השרים ידונו כיצד תתבצע החזרה לשגרה. עם זאת, כבר הבוקר התריע ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש כי ירידת התחלואה דווקא נבלמה, וכי משרד הבריאות ישוב לדרישה להארכת הסגר עד ליום ראשון. "ברור שהמצב לא ישתפר אחרי הפתיחה", אמר אש בריאיון. "אם נפתח את המשק בצורה לא אחראית, יש מצב שנצטרך אחר כך עוד סגר".

ואמנם, משרד הבריאות ביקש מהשרים לדחות את סיום הסגר משישי, כפי שקבעה הממשלה בתחילת השבוע, לראשון בחצות בשבוע הבא. במסגרת אסטרטגיית היציאה שהציג לשרים, המשרד הציע כי מערכת החינוך תחזור לפעילות בערים ירוקות וצהובות בלבד, ורק בגני הילדים ובכיתות הנמוכות. לפי בקשת המשרד, הגנים וכיתות א'-ד' ישובו ללימודים בערים אלה, ובמקביל יחזרו גם כיתות י' עד י"ב, כשבשונה מהכיתות הנמוכות חלק מהתלמידים כבר התחסנו או נמצאים בתהליך חיסון לקורונה.

הצעת משרד הבריאות ליציאה מהסגר

  • דחיית סיום הסגר מיום שישי לראשון בחצות
  • גני הילדים, הכיתות הנמוכות וכיתות י' עד י"ב יחזרו לפעילות בערים ירוקות וצהובות
  • המסחר ייפתח בערים ירוקות וצהובות לטייק-אווי
  • עסקים שיכולים לעבוד באופן של אחד על אחד ייפתחו בערים ירוקות וצהובות
  • הגבלת התקהלות לעד עשרה אנשים במרחב פתוח וחמישה בחלל סגור

כמו כן, המשרד ביקש מהשרים כי המסחר ייפתח בערים הירוקות והצהובות לטייק-אווי ולעסקים שאופן העבודה בהן מאפשר את הימצאותם של שני אנשים באותו חלל, כמו מספרות ומכוני יופי. בנוסף, יימשכו ההגבלות על התקהלות עם עד עשרה אנשים במרחב פתוח וחמישה בחלל סגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully