וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הדיון על היציאה מהסגר: רשת ביג תפתח את מרכזיה מיום ראשון

מנכ"ל רשת הקניונים הוציא מכתב בו הודיע כי החל משבוע הבא תתאפשר פתיחת חנויות במתחמים הפתוחים. המשמעות: בעלי החנויות במרכזים יידרשו לשלם שכר דירה ודמי ניהול כבר מהשבוע הבא. זאת, עוד בטרם הודיעה הממשלה על אסטרטגיית היציאה מהסגר

בווידאו: סוחרי הכרמל נקנסים אחרי שפתחו את הדוכנים, תורים במרכזי ביג/צילום: יותם רונן וניב אהרונסון

רשת מתחמי הקניות "ביג" הודיעה היום (רביעי) כי תאפשר פתיחת חנויות במרכזי הקניות שלה ברחבי הארץ, החל מיום ראשון. במכתב ששלח מנכ"ל הרשת, חי גאליס, לבעלי החנויות, נכתב כי כחלק מהפתיחה, הם יידרשו לשלם שכר דירה ודמי ניהול.

"הסגר הנוכחי יסתיים ביום שישי, והמסחר כולו אמור להיפתח כפי שהובטח לנו על ידי הממשלה, וכך ייעשה", גאליס כתב. "לא יהיה עוד סגר על המסחר, הוכח שזה מיותר". בעקבות הנכונות לדרוש שכר דירה ודמי ניהול מהעסקים, כמה מהרשתות הודיעו כי בכוונתן לפתוח ביום ראשון: מדובר ברשתות Bגוד אופנה, סלקט, מגה ספורט, דיוטי מוטי, אירופלקס ועוד. בפעמים הקודמות בהן נפתחו מרכזי הביג ברחבי הארץ בניגוד להנחיות, המשטרה אכפה את המגבלות וקנסה את בעלי החנויות.

למרות הודעת הרשת, בעלי עסקים עדיין מהססים מפתיחה בניגוד להנחיות. אלירן סוויסה, זכיין חנות הצעצועים עידן 2000 במרכז הקניות הפתוח בקריית גת, סיפר לוואלה! NEWS כי הוא "עדיין לא יודע אם יפתח ביום ראשון". לדבריו, המכתב של רשת ביג לשוכריה הוא מוצדק: "הם צודקים במאה אחוז, אני רוצה מאוד לפתוח, אבל אני יודע שנקבל אכיפה מוגברת. איך שנפתח - ישר תגיע המשטרה. אני עדיין מעכל ולא יודע מה נעשה. נקבל החלטה לאחר יעוץ עם הרשת והנהלת המתחם".

גם אופיר בן אברהם, מנכ"ל רשת Bגוד מגבה את החלטת ביג לפתוח ביום ראשון. לדבריו, "זאת כרגיל החלטה שתתקבל או לא תתקבל ברגע האחרון. אני חושב שההחלטה של ביג נכונה ומוצדקת".
בן אברהם מסביר: "בפועל המסחר אינו סגור, אלא סגורות רק חנויות הלבשה, הנעלה וצעצועים. הן אלה שמשלמות את המחיר הכבד. הפייק סגר, כפי שמתקיים היום, אינו תורם להורדת התחלואה בפועל, אלא להעמקת המשבר הכלכלי ומביא הרבה עסקים לפשיטת רגל ולייאוש. מצב זה גורם לנזקים גדולים יותר מתחלואת הקורונה. הגיע הזמן ללמוד לחיות לצד המגיפה תוך הקפדה על שמירת הכללים והנחיות התו הסגול. ביג מחוברים למצוקת העסקים".

פתיחת מרכז ביג, אילת 20 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
פתיחת מרכז ביג באילת, נובמבר/אתר רשמי, -

בכירי משרד הבריאות דנו שלשום באסטרטגיית היציאה מהסגר הנוכחי. בתום ישיבת ההתייעצות, לא הגיעו הנוכחים להסכמות, אך נראה כי אנשי המשרד מוכנים לפתיחה מינימלית בלבד של המשק לאחר היציאה מהסגר - ללא פתיחה כוללת של המסחר, אלא רק גני ילדים וחנויות רחוב שפועלים בהן במתכונת אחד על אחד, כמו מכוני קוסמטיקה ומספרות.

פתיחה משמעותית יותר של המשק, כמו פתיחה כוללת של המסחר או חזרה ללימודים של בתי הספר, ייבחנו בשנית בשלב מאוחר יותר, בהתאם לנתוני התחלואה. במשרד הבריאות יבחנו את האפשרות להאריך את הסגר עד ליום ראשון כפי שרצו מלכתחילה, ובמקביל להגדיר סף מינימום של תחלואה שיאפשר לפתוח מחדש את המשק.

מרכז ביג, נצרת, 25 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מרכז ביג בנצרת/ראובן קסטרו

ישיבת הממשלה המכרעת לגבי הארכת הסגר או עצירתו לפני סוף השבוע תתקיים היום כשראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ומשרד הבריאות מבקשים להאריך אותו עד ליום ראשון. לטענתם, הארכת הסגר בשלושה ימים נוספים תוסיף למעגל המתחסנים עוד כ-200 אלף איש, מתוכם 125 אלף איש מעל גיל 50. זאת, בשעה ש-97% מהתמותה היא מגיל 50 ומעלה.

מנגד, בכחול לבן ילחצו על נתניהו ומשרד הבריאות לפתוח באופן חלקי ומדורג את המשק, ויסבירו כי הסגר לא עובד ושיש צורך בחשיבה על אסטרטגיה שונה. על פי הנתונים, לאחר חודש של סגר מהודק מקדם ההדבקה (R) ירד, אולם מסוף השבוע האחרון הוא חזר לעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully