וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם המתגבש עם יוון: ישראלים שחוסנו לקורונה יוכלו לטוס ללא הגבלות

3.2.2021 / 17:02

ראש ממשלת יוון צפוי להגיע לביקור בזק בישראל ביום שני הבא, זמן קצר לאחר משפט נתניהו, ולהודיע על ההסכם. במסגרת זו, תיירים משתי המדינות שהתחסנו לקורונה לא יחויבו לבצע בדיקה 72 שעות לפני ההמראה, בכפוף להצגת תעודה רשמית. ההסכם טעון אישור משרד הבריאות

בווידאו: נתב"ג נסגר לטיסות בניסיון לבלום כניסת מוטציות/צילום: רויטרס וערוץ הכנסת

ישראל ויוון מקיימות מגעים מתקדמים ביותר על הסכם תיירות חדש, שיאפשר לאזרחים ישראלים שמחוסנים לקורונה לטוס ליוון ללא מגבלות, ולאזרחים יוונים שחוסנו לטוס לישראל. גורמים ישראלים בכירים ציינו היום (רביעי) כי ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס צפוי להגיע לביקור בזק בישראל ביום שני הבא, ולהודיע על ההסכם.

הגורמים אמרו כי במסגרת ההסכם המתגבש, תיירים משתי המדינות שמחוסנים לקורונה, בכפוף להצגת תעודה רשמית על כך שהם מחוסנים, לא יחויבו לבצע בדיקת קורונה 72 שעות לפני ההמראה. ישראלים מחוסנים שיגיעו ליוון יהיו פטורים מבדיקת קורונה אקראית עם הנחיתה.

לפי הגורמים, ההסכם טעון אישור של משרד הבריאות, שעדיין לא קיבל החלטה סופית בנושא.

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
בקרוב ייפתח מחדש? נוסעים בודקים את לוח הטיסות בנתב"ג השומם/ראובן קסטרו

ראש הממשלה היווני ינחת בישראל ביום שני אחר הצהריים, שעה קלה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו יסיים את הדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי בירושלים. יחד עם ראש הממשלה היווני יגיעו לישראל גם שר החוץ ושר התיירות. המשלחת היוונית תעזוב את ישראל באותו היום בשעות הערב.

ראש הממשלה, נתניהו ועמיתו היווני קיריאקוס מיצוטאקיס במהלך הצהרה משותפת בירושלים 16 ביוני 2021. AP
נתניהו ומיצוטקיס בישראל, יוני/AP

אחד הנושאים עליהם מעוניין מיצוטקיס לדון עם נתניהו, הוא שדרוג הברית האזורית בין ישראל ליוון וקפריסין. היוונים מודאגים מעט ממתקפת החיוכים של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כלפי ישראל, ורוצים לדון עמה גם על הסוגיה הטורקית והמתיחות של יוון מול טורקיה, סביב קידוחי הגז במזרח אגן הים התיכון, ולתאם עמדות עם ישראל על רקע כניסתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully