וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לקראת הסגר: "על כולם לציית להנחיות, עצרו את האנרכיה"

7.1.2021 / 14:45

נשיא המדינה פנה למנהיגי כלל המגזרים בישראל בבקשה להישמע להגבלות, במסגרת הסגר השלישי שיוטל על המדינה החל מחצות. בטור מיוחד שפרסם ברקע המהומות בוושינגטון הוא הדגיש את השמירה עקרונות הדמוקרטיה והזהיר מקריסת בתי החולים: "נכנסים לסגר כדי לא להרוג אחד את השני"

בווידאו: הנשיא ריבלין מזהיר מפני אנרכיה/צילום: לע"מ

ערב כניסת הסגר השלישי לתוקף, נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פנה היום (חמישי) לציבור ולמנהיגי כלל המגזרים בישראל בבקשה להישמע להנחיות הקורונה. בטור מיוחד שפרסם שעות לקראת תחילת אכיפת ההגבלות, הלילה בחצות, הנשיא הזהיר מקריסת בתי החולים, והתייחס לשמירה על עקרונות הדמוקרטיה ברקע הפרעות בוושינגטון.

"אני קורא לכל מנהיגי הציבור - בכל הערים, בכל המגזרים, למנהיגים הפוליטיים, למנהיגים הרוחניים לראשי הערים, למנהיגי התנועות האזרחיות - אנא מלאו את חובתכם ועצרו את סכנת האנרכיה", אמר ריבלין. "הסגר, על כל מגבלותיו, כפי שקבעה הממשלה, מחייב את כולנו".

לדבריו, "אנחנו נכנסים לסגר כדי שלא נהרוג אחד את השני. אנחנו נכנסים לסגר מפני שמחלקות הקורונה וטיפול נמרץ בבתי החולים עומדות בפני קריסה. אנחנו נכנסים לסגר כדי לשמור על הילדים שלנו. אנחנו, כולנו, ללא יוצא מן הכלל מחוייבים לציית לכלליו", אמר.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במהלך פגישתו עם שר התקשורת יועז הנדל 11 באוגוסט 2020. מארק ניימן, לע"מ, אתר רשמי
"נכנסים לסגר מפני שמחלקות הקורונה עומדות בפני קריסה". ריבלין/אתר רשמי, מארק ניימן, לע"מ

הנשיא ציין את חשיבות השמירה על עקרונות הדמוקרטיה, דווקא תחת ההגבלות הנוקשות על הציבור. "זכות ההצבעה, קולם של האזרחים המממשים את זכותם הדמוקרטית, לצד חוסנה של מערכת המשפט, והשמירה על שלטון החוק, חייבים להוות עקרונות משותפים עבור כולנו", אמר. גם בתוך הכאב, גם בתוך המחלוקות, ואווירת חוסר האמון, אל לנו אף פעם לשכוח זאת".

"אי ציות לחוק, ובכללו להנחיות הקורונה - ועל אחת כמה וכמה הטפה לאי ציות - פירושו לא רק הכשלת המאמץ המשותף לבלימת התפשטות הנגיף, אלא בכיה לדורות, חלילה, שתוביל להעמקת הסדקים שנפערים, בימים אלה, בין הקבוצות בחברה שלנו", הוסיף נשיא המדינה.

רבילין כינה את התמונות מהמהומות שאירוע הלילה בגבעת הקפיטול שבארצות הברית - "מטלטלות", ואמר כי "הן מזכירות לכולנו כי הדמוקרטיה, גם כשהיא איתנה ומבוצרת ככל שתהיה, אינה מובנת מאליה. השנים האחרונות על כל מערכות הבחירות שהתקיימו בהן, והסוגיות הפוצעות שעלו על סדר היום של הציבוריות הישראלית, הרחיקו אותנו אלה מאלה, אולי יותר מתמיד. אך עלינו להבטיח, כי גם אם התהומות שלנו עמוקים, הדמוקרטיה שלנו תגן עלינו כעם, כחברה וכמדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully