וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: ישראל תקפה מטרות בדרום המדינה

עודכן לאחרונה: 4.2.2021 / 9:15

לפי התקשורת המקומית, מערכות ההגנה האווירית הופעלו לאחר שכלי טיס תקפו יעדים בדרום המדינה ובבירה, שעות לאחר הניסיון להפיל מל"ט ישראלי בשמי לבנון. גורם צבאי סורי: נגרם נזק, אך לא היו נפגעים

דיווח בסוריה: ישראל תקפה מטרות חיזבאללה בדרום המדינה/צילום: רויטרס וטוויטר

כלי טיס ישראליים תקפו הערב (רביעי) מטרות באזור דמשק וקוניטרה שבדרום סוריה - כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא, מערכות ההגנה האווירית הופעלו בתגובה לתקיפה.

גורם צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות הרשמית כי ישראל תקפה מאזור הגולן יעדים בדרום המדינה בטילי אוויר-קרקע וטילי קרקע-קרקע. הגורם טען כי מערכות ההגנה הפילו את רוב הטילים וכי נגרם נזק, אך לא היו נפגעים.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקף יעד של המשטר הסורי ויעד נוסף של המיליציות הפרו-איראניות באזור קוניטרה. לפי דיווח באל-ערביה, התקיפות מכוונות ליעדי חיזבאללה. מוקדם יותר היום כוח חיזבאללה ניסה להפיל כלי טיס ישראלי בלתי מאויש בשמי לבנון. על פי דובר צה"ל, כלי הטיס לא נפגע מהירי, שהגיע מהכפר גבאע.

תקיפה בדרום סוריה, 4 בפברואר 2021. סאנא, אתר רשמי
תקיפה בסוריה, הלילה/אתר רשמי, סאנא

לפני כשבועיים דיווחה סוכנות הידיעות הסורית כי מערכות ההגנה האווירית בסוריה הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית באזור חמאת. לפי הדיווח, פיצוצים נשמעו בסביבת העיר, ולפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ארבעה בני משפחה נהרגו ותינוק נפצע באורח קשה מרסיסי טילים שיורטו. עוד דווח כי חמישה אתרים של המיליציות הפרו-איראניות נהרסו כליל.

אזור ירי הנ"מ בלבנון נגד כלי הטיס 3 בפברואר 2021. טוויטר, אתר רשמי
אזור ניסיון הפלת המל"ט בלבנון, היום/אתר רשמי, טוויטר

בשבועות שלפני כן, ולפני כניסתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לבית הלבן, פורסמו דיווחים רבים על תקיפות שיוחסו צה"ל באזורים שונים במדינה, כשחלקן מתמקדות ביעדים איראניים. שבוע לפני כן דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם על פיצוץ בדיר א-זור שבמזרח המדינה, באזור שבו שולטות המיליציות השיעיות הפרו-איראניות. יומיים קודם לכן דווח על 40 הרוגים ב-18 תקיפות ישראלית באותו אזור.

כמו כן, שבועיים קודם לכן דווח כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא הסורי הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית מדרום לדמשק. הצבא הסורי מסר אז כי טילים ששוגרו מרמת הגולן כוונו לכמה מטרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully