וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: ישראל תקפה אתרים של המיליציות הפרו-איראנית באזור חמאת

עודכן לאחרונה: 22.1.2021 / 10:52

לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, פיצוצים נשמעו בסביבת העיר שנמצאת במערב המדינה, ומערכות ההגנה האווירית הגיבו לירי שהגיע מכיוון טריפולי. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי ארבעה בני משפחה נהרגו ותינוק נפצע באורח קשה

בווידאו: 23 הרוגים בתקיפה ישראלית נגד מיליציות פרו-איראניות במזרח סוריה/מערכת וואלה! NEWS

מערכות ההגנה האווירית בסוריה הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית באזור חמאת - כך דיווחה הלילה (שישי) סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א. לפי הדיווח, פיצוצים נשמעו בסביבת העיר. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ארבעה בני משפחה נהרגו ותינוק נפצע באורח קשה מרסיסי טילים שיורטו על ידי מערכות ההגנה. עוד דווח כי חמישה אתרים של המיליציות הפרו-איראניות נהרסו כליל.

"באזור השעה 04:00, האויב הישראלי החל במתקפה אווירית וירה טילים מכיוון העיר טריפולי בלבנון אל מחוז חמאת, ומערכות ההגנה האווירית שלנו הגיבו לטילים ויירטו את רובם", דיווחו בסאנ"א מפי גורם צבאי.

בשבועות האחרונים פורסמו דיווחים רבים על תקיפות צה"ל באזורים שונים במדינה, כשחלקן מתמקדות ביעדים איראניים. אם התקיפה אכן תתברר כישראלית, זו תהיה הפעם הראשונה שהדבר נעשה מאז כניסתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אל הבית הלבן.

תקיפה ישראלית שדווחה בסוריה, 22 בינואר 2021. סאנא, אתר רשמי
הפעם הראשונה בממשל ביידן. התקיפה שדווחה הלילה בסוריה/אתר רשמי, סאנא
נזקי תקיפת צה"ל באזור חמה, סוריה 22 בינואר 2021. סאנא, אתר רשמי
נזקי התקיפה בחמאת, הבוקר/אתר רשמי, סאנא

המקרה האחרון מגיע ברקע שבועות של מתיחות הולכת וגוברת בגזרה זו, כשבחודש האחרון פורסמה שורת דיווחים על תקיפות צה"ל בסוריה. בשישי דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם על פיצוץ בדיר א-זור שבמזרח המדינה, באזור שבו שולטות המיליציות השיעיות הפרו-איראניות. יומיים קודם לכן דווח על 40 הרוגים ב-18 תקיפות ישראלית באותו אזור, המספר הגבוה ביותר מאז 2018.

נזקי תקיפת צה"ל באזור חמה, סוריה 22 בינואר 2021. סאנא, אתר רשמי
נזקי התקיפה בחמאת, הבוקר/אתר רשמי, סאנא

כמו כן, לפני שבועיים דווח כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא הסורי הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית מדרום לדמשק. הצבא הסורי מסר אז כי טילים ששוגרו מרמת הגולן כוונו לכמה מטרות. בסוף דצמבר, דווח כי ישראל תקפה יעדים באזור מסיאף שבמרכז המדינה, ושישה אזרחים שאינם סורים נהרגו, כמו גם כמה תושבים מקומיים.

שר החוץ הרוסי: סוריה לא תהפוך לשדה קרב

אתמול, לפני התקרית, אמר שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, כי מוסקבה מסרבת לאפשר לסוריה להפוך לשדה קרב בין ישראל ואיראן. "עמיתינו הישראלים היקרים, אם יש לכם הוכחות לכך שהמדינה שלכם ניצבת בפני איומים משטח סורי, תעבירו את ההוכחות בדחיפות וננקוט בכל האמצעים כדי לנטרל את האיום", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully