וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: פיצוץ בדיר א-זור, בשטח בשליטת המיליציות הפרו-איראניות

הארגון הסורי לזכויות אדם הודיע על פיצוץ במזרח המדינה, באותו אזור שלפי דיווחים היווה יעד לתקיפה ישראלית מוקדם יותר השבוע. בתקופה האחרונה, לקראת חילופי הממשל בארה"ב, התגברו הדיווחים על תקיפות נגד יעדים איראניים ואחרים

בווידאו: 23 הרוגים בתקיפה ישראלית נגד מיליציות פרו-איראניות במזרח סוריה/מערכת וואלה! NEWS

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח הערב (שישי) על פיצוץ בדיר א-זור שבמזרח סוריה, באזור שבו שולטות המיליציות השיעיות הפרו-איראניות. זהו אותו אזור בו לפי דיווחים נהרגו 40 בני אדם בתקיפה ישראלית מוקדם יותר השבוע. בתקופה האחרונה התגברו הדיווחים על תקיפות ישראליות בסוריה נגד יעדים איראניים ואחרים, לקראת חילופי הממשל בארצות הברית.

על פי דיווחים, ברביעי נשמעו פיצוצים עזים סמוך לגבול עיראק לאחר 18 תקיפות אוויריות שבוצעו ככל הנראה באמצעות מסוקי קרב, והובילו למספר המתים הגבוה ביותר מאז 2018. המתקפה כוונה לעבר מחסני נשק ומפקדות של חיזבאללה והמיליציה "פטמיון" הנתמכים על ידי משמרות המהפכה של איראן, ומשמשים אותם להכשרת לוחמי מיליציות.

נזקי תקיפת חיל האוויר במזרח סוריה 13 בינואר 2021. אל מאיידין, אתר רשמי
נזקי התקיפה ברביעי/אתר רשמי, אל מאיידין

גורם בכיר במודיעין האמריקני אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי התקיפות היו על בסיס מודיעין שסיפקה ארצות הברית לישראל, והן בוצעו יום לאחר פגישה של ראש המוסד יוסי כהן עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בוושינגטון. לדברי הגורם, הותקפו מחסני נשק ששימשו חלק מקו האספקה האיראני שכלל מרכיבים המשמשים את תכנית הגרעין שלה.

בשבועות האחרונים, התרבו הדיווחים ברשתות הזרות על תקיפות ברחבי סוריה שיוחסו לישראל. בשבוע שעבר דווח כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא הסורי הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית מדרום לדמשק. הצבא הסורי מסר אז כי טילים ששוגרו מרמת הגולן כוונו לכמה מטרות. בסוף דצמבר, דווח כי ישראל תקפה יעדים באזור מסיאף שבמרכז המדינה, ושישה אזרחים שאינם סורים נהרגו, כמו גם כמה תושבים מקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully