וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מינה פרויקטור לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, שאמר בעבר: "הערבים כפויי טובה"

עודכן לאחרונה: 3.2.2021 / 21:36

ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים הציגו תכנית למלחמה בפשיעה במגזר הערבי, בתום ביקור שקיימו במטה המשטרה הארצי, בעוד ישיבת הממשלה נדחתה למועד לא ידוע. הם הודיעו כי ניצב בדימוס אהרון פרנקו ימונה לפרויקטור לטיפול "בכל תחומי החיים במגזר הערבי"

בווידאו: נתניהו מציג תוכנית למאבק באלימות בחברה הערבית/צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג הערב (רביעי) תכנית למלחמה בפשיעה במגזר הערבי בתום ביקור שקיים במטה המשטרה הארצי בירושלים, יחד עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. לפי התכנית שהוצגה, יושקעו כמאה מיליון שקלים במבצע לאיסוף נשק, הקמת מוסדות כיבוי-אש והקמת תחנות משטרה.

בנוסף לכך, הוא הודיע על מינויו של אהרון פרנקו שכיהן בעבר כנציב שב"ס ומפקד מחוז ירושלים במשטרה לפרויקטור בנושא זה, שיידרש במסגרת תפקידו לתכלל את כל הפעילות נגד הפשיעה בחברה הערבית. "יש לו ניסיון מבצעי ומקצועי עשיר מאוד. אהרון גם ידאג לכך שנדאג להשלים את יתר התוכנית שהקצנו בה 15 מיליארד שקל למגזר הערבי", אמר נתניהו.

לפני כ-12 שנים, כשכיהן פרנקו בתור מפקד מחוז ירושלים, הוא תקף את ערביי ישראל, ואמר כי "בעוד שאנחנו אפשרנו לערבים לקיים את חג הרמדאן, הם מתפרעים בחגי תשרי. זוהי פשוט כפיות טובה". הוא אמר את הדברים בתום בוקר מתוח בסביבות העיר העתיקה במהלך חג הסוכות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה במהלך הצהרה לתקשורת במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים במסגרת דיון וסקירות בנושא הפשיעה בחברה הערבית 3 פברואר 2021. ניב אהרונסון
ראש הממשלה נתניהו במהלך הצגת התכנית, הערב/ניב אהרונסון

התכנית הוצגה ברקע הפגנת הענק והרג הסטודנט בחילופי האש עם שוטרים בטמרה. "אני מתכוון להקים ועדת שרים מיוחדת למגזר הערבי, שאני אעמוד בראשה והיא תפקח על יישום התכניות למלחמה באלימות", הכריז נתניהו. "אני מצפה ובטוח שכל שותפינו בממשלה יתמכו בצעד הזה", הוסיף. "המציאות מחייבת פעולה והיא לא יכולה לחכות. אני מחויב באופן אישי לביצוע המשימה הענקית הזאת, שתיתן תקווה גדולה לעתיד לכל ילד וילדה".

לאחר נתניהו, דיבר גם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. הוא אמר כי "ביום שני, המשטרה עצרה בטמרה שמונה חשודים בחשד לעבירות אלימות שהתבצעו לאחרונה. בתפיסות האלו נתפסו מיליוני שקלים ואמצעי לחימה. למרבה הצער, אחמד חיג'אזי שנקלע לקו האש נהרג". הוא הבהיר כי "איננו יודעים להגיד מאיזה צד של האש הם נפגעו. זו מלחמה ואנחנו צריכים את הציבור הערבי לצידנו במלחמה הזאת".

לדברי אוחנה, "מיעוט קטן מאוד אחראי לפי נתוני המשטרה ל-93% מאירועי הירי בישראל. הקורבנות של הפשיעה הזאת הם כלל אזרחי ישראל, ערבים ולא ערבים". הוא הוסיף כי "המפכ"ל הכין תכנית להקמת אגף חדש - 'SAFE' - לסיכול הפשיעה בחברה הערבית. יעודה הוא לסכל את הפשע לפני התרחשותו, במקום לחקור אותו לאחר מכן".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, תקף את התכנית שהוצגה על ידי ראש הממשלה, ואמר כי "התכנית שהציג הערב נתניהו היא לא יותר מתרגיל בחירות על הגב של הנרצחים הערבים". לדבריו, "צריך תכנית מתוקצבת היטב, שעוקרת את בעיית ארגוני הפשיעה מהשורש".

עודה הוסיף כי "אנחנו צריכים חוסם עורקים והוא מציע לנו פלסטר שכתוב עליו מחל. תכנית רצינית חייבת קודם לייבש את מקורות המימון של הפשע המאורגן, לסגור את השוק האפור ולשים סוף לתופעת הפרוטקשן".

גם ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) תקף את הצהרת נתניהו ואוחנה. "יש את הפשיעה בחברה הערבית ויש את הפשיעה נגד החברה הערבית. הפשיעה בחברה הערבית היא סרטן שחובה להיאבק בו ולמגר אותו. הפשיעה נגד החברה הערבית היא הגזענות והאדרת תרבות הבן גביריזם והכהניזם", מסר טיבי. "אנחנו לא נשכח מי התעלם מהפשיעה הראשונה וליבה את הפשיעה השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully