וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי האש בטמרה: הוארך מעצרם של שני חשודים במעורבות באירוע

עודכן לאחרונה: 3.2.2021 / 18:15

אחד העצורים, החשוד שפתח באש לעבר השוטרים, מאושפז עדיין בבית החולים רמב"ם כשהוא מורדם ומונשם. מעצרו של קרוב משפחתו הוארך עד ליום ראשון. בטמרה מתחו ביקורת על השוטרים: "היו בלחץ ולא נערכו בהתאם"

בווידאו: הרופא שנפצע בטמרה מספר ששוטרים ירו בו/צילום: יואב איתיאל ושלומי גבאי

בית משפט השלום בנצרת האריך היום (רביעי) את מעצרם של שני חשודים במעורבות בחילופי האש בטמרה. מעצרו של אחד מהם, החשוד בירי על השוטרים, הוארך בשבוע, והשני יוותר במעצר עד ליום ראשון.

הדיון נערך שלא בנוכחותו של החשוד הראשון, מאחר שהוא מאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם. בין העצורים קרוב משפחה נוסף שלו, וקרוב נוסף של השניים - החשודים בעבירות של קשירת קשר לעשות פשע היורה מנשק חם, נשיאת נשק, רכישת והחזקת נשק - נהרג בתקרית.

הארכת מעצר לחשוד במעורבות בירי בטמרה, בימ"ש השלום נצרת 3 בפברואר 2021. שלומי גבאי
הדיון בהארכת מעצרו של אחד החשודים במעורבות באירוע, בית משפט השלום בנצרת, היום/שלומי גבאי

עו"ד שאדי דבאח המייצג את החשוד בירי על השוטרים, טען בשיחה עם וואלה! NEWS כי לחוקרים אין ראיות ממשיות נגד מרשו. "המשטרה נשענת בחלק מטיעוניה על ספוקלציות והשערות ואני בספק אם בסופו של יום יש באמת ראיות שיכולות להפליל את מרשי בעניין תיק הרצח של המנוח אחמד חיג'אזי", אמר. "אני חושב שהסיפור של אבו-אלקיען יחזור עוד פעם ויהפוך את התיק הזה על פניו. כזכור, במקרה אבו-אלקיען ראש הממשלה מתח ביקורת על התנהגות המשטרה, ואני מאמין שבתיק הזה זה יחזור שוב".

עו"ד אור שפירו-סער, המייצגת את קרוב משפחתו שמעצרו הוארך גם כן, אמרה דברים ברוח דומה. "חבל לי שהעצורים היחידים שהיו אמורים להיות בפרשה - השוטרים - כולם שוחררו. המשטרה או שהיא לא אוכפת, או שהיא אוכפת [אבל] היא לא יודעת איך לעשות זאת והיא קוטלת", אמרה שפירו-סער.

"לא היו הרוגים בפרשייה העגומה הזו אלמלא המשטרה התנהלה כמו שהיא התנהלה. במקום להיות המבוגר האחראי בזירה ולנהל את האירוע הזה, הם הביאו להסלמה שגבתה חיי אדם והוציאה את הסיפור הזה מכל פרופורציה. צריך לזכור שמדובר באירוע שהתחיל מירי על בית. אנחנו לא מקלים ראש בירי על בית, אבל לצערנו זה משהו שקורה כמעט כל יום בכל כפר. במקרה זה מדובר על ירי שיצא מכלל שליטה בגלל הנוכחות המשטרתית. במקום לווסת את האירוע ולעצור את מי שצריך לעצור, השוטרים 'הצטרפו לחגיגה' והתוצאות מדברות בעד עצמן. בשביל לכפר על הכשלים שלהם זה מאוד קל להביא עצורים, ואת חלקם אי אפשר לקשור בכלל לזירה".

סגן ראש העיר: המשטרה לא נערכה בהתאם לאירוע

נידאל עותמאן, סגן ראש עיריית טמרה, אמר כי המשטרה היתה יכולה לפעול אחרת כדי למנוע את התוצאות הקשות של התקרית, בה נהרג אחמד חיג'אזי, סטודנט לסיעוד בן 22, ונפצע ד"ר מוחמד ערמוש, בן 31, המאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה. "אם היה למשטרה חשד שעבריינים חמושים עלולים להגיע למקום, היה עליה להיערך בהתאם לכך", אמר עותמאן, "בפועל המשטרה הציבה מארב שבו היו שניים או שלושה שוטרים. זה לא כוח מספיק להשתלט על אירוע כזה. זה אירוע מורכב שלא התכוננו אליו כמו שצריך, ותוצאותיו הן כאלה בשל לחץ שבו היו השוטרים".

במשטרה דחו את הטענות ומסבירים כי פעלו כנדרש. על הביקורת על כך שהשוטרים השיבו אש בשטח בנוי בצפיפות אמרו גורמים במשטרה כי "זירת הארוע לא נבחרה על ידינו. השוטרים הגיבו בירי לעבר מי שירה עליהם וניסה לפגוע בהם". עוד הדגישו במשטרה כי מדובר בקבוצה של עבריינים שהיו חמושים בנשק אוטומטי, ופתחו באש לעבר השוטרים שקראו להם לעצור.

ראשית הפרשה בליל שישי האחרון, אז ירו אלמונים על בית בטמרה, כחלק מניסיונותיהם לסחוט את בעל הבית. בעקבות אותו ירי וחקירת משטרה שנפתחה, החליטה המשטרה להציב מארב סמוך לבית הנסחט. שלשום הגיעו למקום ארבעה בני אדם חמושים ברובים אוטומטיים, בהם רובי M-16 מקוצרים. במשטרה אמרו כי השוטרים קראו לעבריינים לעצור ואלו בתגובה פתחו באש לעבר השוטרים. במקום התפתח קרב יריות וכתוצאה ממנו נהרג אחד החשודים, חברו נפצע ושניים נמלטו.

טרם ברור כיצד נפגעו חיג'אזי וערמוש, שנקלעו לזירת הירי. ערמוש אמר אתמול בבית החולים רמב"ם כי "השוטרים הם אלה שירו בי ובאחמד בבירור".

לאוהל האבלים בבית משפחת חיג'אזי המשיכו לבוא היום מנחמים רבים. מנגד, בבית משפחת ההרוג השני, שעל פי החשד ירה על השוטרים, נרשמה נוכחות מועטה.

חיג'אזי נקבר אתמול לאחר מסע הלוויה בו השתתפו אלפים. במהלך שעות ארוכות, אחרי מסע ההלווייה, נשארו רבים בצומת הכניסה לעיר והמשיכו לחסום את כביש 70, תוך הבערת צמיגים וקרשים, ירי זיקוקים, והשחתת רמזורים בצומת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully