וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הראשון להתמחות הסתיים במוות: שלב אחר שלב בחילופי האש בטמרה

עודכן לאחרונה: 2.2.2021 / 11:04

במסגרת המאבק בפשיעה ארבו שוטרים לקבוצת עבריינים שירו לעבר ביתו של תושב אותו ניסו לסחוט. החשודים פתחו באש לעבר הכוח, שהשיב בירי בו נהרגו סטודנט שנקלע למקום וחשוד נוסף. מח"ש חוקרת את השוטרים המעורבים, והתושבים מחו על אוזלת יד הרשויות: "לא עושים כלום"

אחיו של ההרוג בטמרה: "אנחנו חיים במגזר תחת אש"/צילום: שלומי גבאי

חילופי האש אמש (שני) בטמרה, במהלכם נהרגו שני צעירים, החלו במהלך פעילות משטרתית בעיר במסגרת המאבק בארגוני הפשיעה. השוטרים הבחינו בארבעה חשודים יורים לעבר בית, בו ככל הנראה מתגורר אדם שנסחט על ידם, כשביום שישי הבית כבר נורה על ידי אלמונים. בעקבות אותו ירי החליטה המשטרה להציב מארב סמוך למקום.

הארבעה היו חמושים ברובים אוטומטיים, בהם רובי 16-M מקוצרים. במשטרה אמרו כי השוטרים קראו לעבריינים לעצור, ואלו בתגובה פתחו לעברם באש. במקום התפתח קרב יריות וכתוצאה ממנו נהרג אחד החשודים, חברו נפצע ושניים נמלטו.

מהירי נפגעו גם שני עוברי אורח שנקלעו למקום - אחמד חיג'אזי, סטודנט לסיעוד בן 22 שנורה למוות, ורופא. שני החשודים הנוספים נמלטו מהזירה. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירת התקרית, והשוטרים המעורבים נחקרים בשעה זאת.

זירת חילופי האש בטמרה 2 פברואר 2021. דוברות משטרת ישראל
השוטרים הגיבו באש - וירו למוות בעובר אורח וחשוד. זירת הירי בטמרה, הלילה/דוברות משטרת ישראל
הרכז שניזוק במהלך זירת חילופי האש בטמרה. שלומי גבאי
זירת חילופי האש בטמרה, הבוקר/שלומי גבאי

רק אתמול התחיל חיג'אזי את ההתנסות המעשית שלו בבית החולים כרמל בחיפה. בשעה 22:37 שלח הודעת ווטסאפ לחברו. חיג'אזי כתב כי הוא עובר על חומר הלימוד שלו, וקבע עם החבר לנסוע יחד למחרת. שעה לאחר מכן שמע קולות ירי מחוץ לביתו ויצא לרחוב לבדוק את מקור הרעש - אז נקלע לזירת חילופי האש עם המשטרה ונורה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו.

"הוא הלך ללמוד עם חבר והם שמעו ירי", סיפר ג'אבר חיג'אזי, אחיו של אחמד. "הוא יצא ממש לדלת של הבית וקיבל את הכדור. זו הייתה הזירה הלא נכונה, בזמן הלא נכון, אבל הכדור הנכון והוא מת. אנחנו לא יודעים מי ירה בו, אנחנו מאמינים שמי שירה יקבל את העונש שלו".

אחמד חיג'אזי סטודנט לרפואה שנהרג בירי בטמרה. 2 בפברואר 2021. באדיבות המשפחה
קבע עם חברו לנסוע יחד ללימודים הבוקר. חיג'אזי/באדיבות המשפחה

האח התריע כי "אנחנו במגזר חיים תחת אש, המצב ממש לא בטוח. אפילו שאנחנו אזרחים שומרי חוק נורמטיבים לגמרי, האלימות הגיעה אלינו לבית והרגה את אח שלי שלא עשה שום דבר רע בחייו. מה נגיד לכל האמהות שלנו שבוכות על הילדים שנהרגו? 20% מתושבי המדינה לא חיים באופן בטוח יום-יום".

בית משפחת חיגאזי בטמרה 2 בפברואר 2021. שלומי גבאי
בית משפחתו של חיג'אזי בטמרה, הבוקר/שלומי גבאי

בטמרה פועלת זה זמן ממושך קבוצת עבריינים שמטילה מורא על תושבי העיר. לפני כחודש אלמונים נכנסו לחנות בגדים בעיר ופתחו באש ממנה נפצעו שלושה בני אדם.

בחודשים האחרונים המשטרה פועלת בעיר בכוחות גדולים. אתמול לפנות בוקר נערך מבצע משטרתי גדול במהלכו נעצרו 19 חשודים בחשד למעורבות באירועי אלימות, הצתות, סחר בסמים וירי.

מקרה זהה לתקרית הלילה אירע לפני כחודשיים בעת שעבריינים ירו על סניפי בנקים ועסקים בגליל. המשטרה הציבה אז מארבים בכמה מקומות ולאחד מאותם סניפי בנק לידם ארבו, במרר, הגיעו שני עבריינים שפתחו באש על הבנק ובקרב יריות שהתפתח במקום נהרג אחד החשודים.

"ישיבה אחר ישיבה ולא עושים כלום"

לאחר הירי המשטרתי עשרות תושבים הפגינו בכביש הראשי בעיר נגד השימוש המופרז של המשטרה בנשק חי. במקביל התקיימה בטמרה ישיבת חירום בהשתתפות יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה ויו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה. בעיר הכריזו על שביתה כללית היום ושלושה ימי אבל. בחשבון הפייסבוק של העירייה מחו תושבים: "ישיבה אחר ישיבה ולא עושים כלום".

"במקום שתהיו עם הצעירים שמפגינים בעיר, אתם עושים 'פגישות'", מחתה התושבת מרים חג'אזי. מרווה אבו סלאח הוסיפה: "אני לא מבינה, השביתה הזאת תביא לתוצאה?".

עוואד אמיר, תושב נוסף, קרא להנהגה "תעמדו עם האנשים שנלחמים. לא פגישות ולא חברי כנסת, שמה שמעניין אותם זה הכיסאות והכסף". חסאן חג'אזי כתב כי "אם היה בכם שמץ של בושה, הייתם מכריזים על התפטרות קולקטיבית".

זירת הירי בה היו חילופי אש עם המשטרה בטמרה, 2 בפברואר 2021. באדיבות פאנט, אתר רשמי
"תעמדו עם האנשים שנלחמים". זירת הירי בטמרה, הלילה/אתר רשמי, באדיבות פאנט

במרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל מסרו כי "היד הקלה של שוטרים בשימוש בנשק חי כלפי ערבים מפיל שוב קורבנות חפים מפשע. משטרה מקצועית לא יורה לכל עבר בתוך שכונת מגורים. המרכז מצפה שחקירה של המחלקה לחקירות שוטרים תחל כבר הלילה. האירוע יכל להסתיים בפצועים ולא היה צריך להסתיים בפגיעה בחפים מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully