וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר מהגליל הואשם בירי על סניפי בנק בצפון: "ניסיון של ארגון פשע להעביר מסר"

28.12.2020 / 21:14

רונן אסלאן, בן 24 ממרר, נעצר לאחר ירי ביישוב מגוריו במהלכו נהרג חשוד נוסף ונפצעה צעירה שנקלעה למקום. התקרית הייתה חלק משורת אירועים במהלכם פתח בירי לעבר בנקים, מרכזים מסחריים ומתחם רפואי באזור הצפון. במשטרה סבורים: הירי התרחש בעקבות מאבקם בעבריינים

בווידאו: זירת הירי בסניף בנק במרר/צילום: משטרת ישראל, עריכה: טל רזניק

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד רונן אסלאן, בן 24 ממרר, בגין ירי על סניף בנק ביישוב מגוריו במהלכו נהרג חשוד נוסף ונפצעה צעירה שנקלעה למקום. כתב האישום מייחס לאסלאן עבירות של נשיאה והובלת נשק, ירי מנשק חם בנסיבות מחמירות, מעשה פזיזות ורשלנות, חבלה במזיד לרכב ועבירות נוספות. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד אוהד כהן מפרקליטות מחוז צפון.

ב-28 בנובמבר נעצר אסלאן לאחר הירי, שהיה היה חלק משורת מקרי ירי על סניפי בנק ובתי עסק רבים בצפון באותם הימים, ובמשטרה סבורים כי מדובר היה בניסיון של ארגון פשע להעביר מסר כי הארגון איננו חושש מפני זרועות החוק וימשיך לפעול ולהפגין את כוחו.

הפרשה החלה יומיים קודם לכן, ב-26 בנובמבר לפנות בוקר, כשבוצע ירי לעבר כמה חנויות באזור הצפון, במתחם "ביג" בכרמיאל, ועל סניפי בנק ביישובים רמה, נחף, דיר חנא ועראבה. במשטרה סבורים כי הירי התרחש בעקבות המאבק בגורמים עבריינים.

רונן אסלאן שנגדו מוגש כתב אישום בירי על בנק במרר. -, אתר רשמי
הוא ובן דודו ירו לא לפחות מ-39 קליעים לעבר העסקים שבמתחם. רונן אסלאן/אתר רשמי, -

סמוך לשעה 21:45 הגיעו למקום במכונית אסלאן ובן דודו ביאן, בן 47. השניים ירדו מהמכונית כשהם רעולי פנים ובידיהם רובי קלצ'ניקוב ורובה מאותר דמוי M16. הם החלו לירות לעבר הבנק ובמרכז רפואי סמוך, וירו לא פחות מ-39 קליעים לעבר העסקים שבמתחם, כשלפחות 30 קליעים פגעו בכספומט, בחלונות ובקירות העסקים.

כמה אנשים שהו במוקד הרפואי באותו הזמן, וברחבה בסמוך לבתי העסק חנו כמה כלי רכב. מלבד שריטה באוזנו של אחד מעוברי האורח ששהה במרפאה, שנגרמה כתוצאה מהתנפצות זכוכיות, אף אדם לא נפגע בגופו כתוצאה מהירי.

הרובים בהם ירו הנאשם ובן דודו המנוח בסניף בנק במרר. דוברות משטרת ישראל
האירוע סוכל בעקבות היערכות מוקדמת. הרובים בהם ירו בסניף הבנק במרר/דוברות משטרת ישראל

בעקבות מידע מוקדם שהתקבל במשטרה לאפשרות של אירוע ירי לעבר הבנק, מוקם שוטר במטע זיתים הנמצא מעברו השני של הכביש, אל מול המרכז המסחרי. עם תחילת הירי לעבר הבנק והמרכז המסחרי, ירה השוטר לעבר גלגלי המכונית של הנאשם. משלא חדלו הנאשם ושותפו לירות, החל השוטר לבצע ירי לכיוונם, כשכדור אחד פגע בידו של הנאשם ומספר כדורים בגופו של ביאן.

אסלאן נפצע והחל להימלט מהמקום, כשהוא משאיר את בן דודו פצוע על הקרקע. מפקד המארב רדף אחר הרכב בו אסלאן נמלט וניגח אותו. החשוד נאלץ לברוח מהרכב למטע הסמוך לכביש ולהיעלם בחשיכה. בן דודו הפצוע של החשוד ניסה לחטוף רכב של אזרחית שנקלעה לזירת הירי, אך התמוטט במקום ונעצר על ידי כוח בילוש. מותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים פוריה בטבריה.

החשוד המרכזי נמלט מהזירה, הגיע למרכז הרפואי בדיר אל-אסד ונעצר מאוחר יותר, כשפונה אל בית החולים פוריה על מנת לקבל טיפול רפואי.

אירוע ירי לעבר סניף בנק ביישוב מע'אר שבגליל, בו נהרג אחד החשודים בביצועו בחילופי אש עם המשטרה. 29 בנובמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
ירי לעבר כספומט במרר, נובמבר/דוברות משטרת ישראל

עם התקדמות החקירה, שנוהלה על ידי רפ"ק דוד אסרף, נמצאה התאמה בן כלי הנשק ששימשו את החשוד ובן דודו בירי במרר, לקליעים ותרמילים שנמצאו בזירות הירי שבוצעו יומיים קודם לכן בכרמיאל.

סנגורו של אסלאן, עו"ד באסל פלאח, אמר כי הנאשם מכחיש כל קשר לאירוע. לדבריו הוא אמנם הגיע לבית חולים פצוע, אך נתן הסבר לפציעתו ושהיא אינה קשורה לאירוע. אנחנו מאמינים שבקרוב הוא ישוחרר. עו"ד פלאח אמר כי מח"ש עדיין חוקרת את האירוע ומכאן לחץ הרשויות להגיש כתב אישום בכל מחיר.

מהמשטרה נמסר כי "מחוז צפון של משטרת ישראל מנהל מאבק בלתי מתפשר כנגד ארגוני הפשיעה בצפון. שוטרי ובלשי המשטרה נדרשים להתמודד עם גורמים עבריינים מצוידים בנשקים אוטומטיים שלא בוחלים בירי אל עבר אזרחים ושוטרים. המשטרה מבצעת פעילות יום יומית לאיתור ולתפיסת כלי נשק וחשיפת נתיבי ההברחה והסחר המאפשרים את הגעת כלי הנשק לגורמי עבריינים ביישובי החברה הערבית, תוך הבאה לדין של מבצעי הירי והסוחרים בנשק".

  • עוד באותו נושא:
  • ירי
  • מרר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully