וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מאבטח בבית חולים פסיכיאטרי ביצע עבירות מין במאושפזת בת 13

1.2.2021 / 23:07

שוטרי תחנת טירת הכרמל חוקרים חשד לפיו רפי שרוף, חייל משוחרר מעוספיא, קיים מגעים מיניים עם מאושפזת אחת או יותר במוסד "מעלה הכרמל" בעיר. לבקשת וואלה! NEWS, התיר שופט בית משפט השלום בחיפה לפרסם את זהות החשוד, בתקווה שאם יש נפגעות נוספות הן תגשנה נגדו תלונה

מירי אלגביש אחראית על תחום ריפוי בעיסוק במרכז רפואי מעלה הכרמל, טירת כרמל, 27 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
הילדה שיתפה את אחות המחלקה באירוע מיני שהיה לה עם מאבטח. בית החולים "מעלה הכרמל"/שלומי גבאי

תחנת טירת הכרמל של המשטרה חוקרת חשד לפיו מאבטח בבית החולים הפסיכיאטרי "מעלה הכרמל" בעיר ביצע עבירות מין קשות בילדה בת 13, שהייתה מאושפזת בבית החולים. המקרה התגלה לפני כעשרה ימים, לאחר שהילדה שיתפה את אחות המחלקה בה הייתה מאושפזת באירוע מיני שהיה לה עם מאבטח. האחות שיתפה את ההנהלה, שפנתה למשטרה. חקירה נפתחה, והמאבטח נעצר שלושה ימים אחר כך. הוא הודה במגע מיני עם הילדה, אך שוחרר באופן תמוה.

אלא שלאחר חקירה שביצעה חוקרת ילדים, וראיות נוספות שהצטברו בתחנה, המאבטח נעצר שוב ומאז הוא מוחזק מאחורי סורג ובריח. הוא הובא פעמיים בפני שופט בבית משפט השלום בחיפה, ומעצרו הוארך עד יום רביעי.

לבקשת וואלה! NEWS ותאגיד השידור "כאן", השופט שלמה בנג'ו התיר לפרסום כי החשוד במעשים הוא רפי שרוף, חייל קבע משוחרר, בן 23 מעוספיא, העובד בבית החולים כמאבטח מאז אוגוסט אשתקד. השופט ציין כי "התשישות הנפשית של המתלוננת ויתר המתלוננות הפוטנציאליות, יחד עם האינטרס הציבורי לחשוף, אם קיימות, נפגעות פוטנציאליות נוספות, להגיש תלונה במשטרה, הוא בעל חשיבות של ממש בדרך כלל, קל וחומר, מקום בו מדובר בחשד לביצוען של עבירות מין כלפי קטינות תשושות נפש".

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
המשטרה איתרה ארבע צעירות איתן ניהל החשוד "יחסים פסולים". ניידת משטרה/ראובן קסטרו

"עיקרון פומביות הדיון הוא עיקרון על ניהול הליכים משפטיים בבית המשפט, והחריג לו הוא חיסיון הדיון", הוסיף השופט. "לדברים אלה ובכל הנוגע לעבירות מין, מצטרף אינטרס מובהק בחשיבותו, והוא לעודד נפגעות פוטנציאליות, ולאתרן על מנת להגיע לחקר האמת. יש לזכור כי מרבית עבירות המין מתבצעות במחשכים, לא תמיד המתלוננות יכולות או רוצות להיחשף ולהתלונן, ובדרך כלל, פרסום העבירות והתוקף מביא לכך שהדברים נחשפים".

"מדובר בחשדות חמורים, כשהחשוד ניצל את תפקידו וביצע עבירות קשות במטופלות", הסביר לבית המשפט רס"ב אדי קנטרוביץ' בשם תחנת טירת כרמל. לפי בקשת המשטרה להארכת המעצר, החקירה מעלה חשד כי לא מדובר רק בילדה המדוברת, אלא שקיים חשד לשורה של מעשי סדום בצעירות, התעללות מינית, מעשים מגונים בנסיבות מחמירות תוך ניצול תשישותן הנפשית של המטופלות וכן ל"מערכת יחסים רומנטית" עם הקטינה תשושת הנפש.

עד כה המשטרה איתרה ארבע צעירות איתן ניהל החשוד "יחסים פסולים", כהגדרתה, כשלפחות עוד אחת מהן קטינה. לתמיהת הסניגורית של החשוד, עו"ד יפעת כהן, כיצד החשוד שוחרר, הסביר קנטרוביץ' כי "הוא שוחרר על ידי הקצין לפני שהגיע חוקרת מוסמכת לחקירת ילדים. לאחר שהגיעה, התברר שהפרשה הרבה יותר חמורה, והחשוד נעצר והובא לבית המשפט. ייתכן והייתה טעות בשיקול הדעת של הקצין, אבל לא מתקנים טעות בטעות".

כמאבטח בית החולים, הועסק שרוף בין היתר באבטחה במחלקות. נציג המשטרה ביקש שלא לפרט מה התרחש עם כל המטופלות אבל ציין כי "כל הבחורות האלה מטופלות במחלקה שבה הוא היה מאבטח, הוא כנראה ניצל את מצבן הנפשי".

עוד בוואלה!

נוהל חדש יקל על נפגעות עבירות מין להעיד בבית המשפט

לכתבה המלאה

"אין לו עבר פלילי, הוא מאבטח שסיים ארבע וחצי שנות שירות צבאי, הוא בן למשפחה נורמטיבית, אנשי ביטחון", ציינה הסניגורית שביקשה לשחררו לאלתר. "כשאני הייתי אצלו במשטרה ודיברתי אתו, הוא אמר שחשוב לו לדבר עם אבא שלו, אמר שהוא רוצה להגיד לו שהוא מצטער". בבית המשפט אמרה כי "מדובר בבחור שבא ותיאר וסיפר את כל האירועים שבהם הוא באמת היה מעורב ואת מה שבאמת הוא עשה".

השופט בנג'ו ציין בהחלטתו כי "חומר החקירה מגבש יסוד סביר ואיתן כנגד החשוד, שעה שהחשוד עצמו הודה בביצוע העבירות" וכי "בנוסף, נמצאו ממצאים דיגיטליים וויזואליים שונים, המחזקים את החשדות נגד החשוד, בעיקר ביחס לקשריו עם אחת הקטינות, נערה בת כ-13 וחצי". פרקליטות מחוז חיפה מלווה כבר את החקירה, אינדיקציה לכך כי מתגבש כתב אישום כנגד הצעיר.

השופט שלמה בנג'ו. הנהלת בתי המשפט, אתר רשמי
השופט שלמה בנג'ו/אתר רשמי, הנהלת בתי המשפט

"מדובר באירוע קשה מאד וחמור מאד", אומר לוואלה!NEWS מנהל בית החולים "מעלה הכרמל", ד"ר איל פרוכטר, "פעלנו מיד כשנודע לנו, ובעקבות כך הוא גם נעצר. מדובר בעובד לא ותיק שלנו, שהגיע אגב עם תעודת יושר, כנדרש. עירבנו מיד את המשטרה והמשפחה ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם כולם. חשוב לנו מאד לנקות את הדבר הזה ולברר אותו עד סופו ולא להשאיר חס ושלום שום טיוח במוסדנו".

"החקירה טרם הסתיימה ורק לאחר שנקבל לידינו את כל החומרים נוכל להתייחס לטענות", אומרת בתגובה עורכת הדין יפעת כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully