וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיש: ללא הסגר היו יותר מ-20 אלף מאומתים ביום, המוטציה הבריטית הפתיעה

סגן שר הבריאות מתח ביקורת על הטענה לאי-יעילות של הסגר, אך אמר כי הירידה המשמעותית בתחלואה שראינו בסגרים האחרונים לא מתרחשת הפעם. בריאיון ל-103FM הדגיש קיש את הצורך בהארכה של שבוע נוסף ובסגירת כל הכניסות לישראל: "הופתענו מהאגרסיביות של הווריאנט הבריטי"

נתניהו: "אבקש להוסיף לפחות שבועיים לסגר הגבולות"/צילום: שי מכלוף

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר הבוקר (ראשון) כי "אין ספק שהירידה המשמעותית בתחלואה ובאחוז המאומתים שראינו בסגרים האחרונים לא מתרחשת בסגר הזה". לקראת ישיבת הממשלה הערב שתדון בהארכת הסגר, אמר קיש בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי "חד משמעית צריך להאריך לפחות בשבוע עד שבאמת נתחיל לראות ירידה בתחלואה הקשה בבתי החולים".

בנוגע לביקורת על היעדר אכיפת ההנחיות, סיפר סגן השר כי ערך ניתוח של מצב התחלואה בקורונה ללא הטלת סגר. "כולם אומרים 'זה פייק סגר, הוא לא אפקטיבי ולא עושה דבר'", תיאר. "התחלנו עם מקדם הדבקה של 1.25 וירד ל-0.9. אם היינו נשארים על אותה רמת הדבקה, ואין ספק שהירידה משויכת לסגר, היינו מגיעים למעל 20 אלף מאומתים ביום ויותר מ-2,000 חולים קשים בבתי החולים".

סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש במהלך ביקור במוקד מכבי, רמת השרון 5 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
"חד משמעית צריך להאריך את הסגר לפחות בשבוע". קיש/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות ממליצים על הארכת הסגר בין היתר בעקבות התפשטות המוטציות. לדברי קיש, "הופעתנו מהאגרסיביות של הווריאנט הבריטי, כל העולם הופתע. אנחנו נותנים לא מענה כרגע ולכן אני נזהר לא להתנבא במחלה הזאת".

"ברגע שנודע על הווריאנט הבריטי סגרנו את השמיים, שמנו את כולם במלוניות, אבל לא הצלחנו לאכוף את זה", הודה. כעת, הבהיר סגן שר הבריאות, כי "נתב"ג וכל הכניסות למדינת ישראל צריכות להיות מבוקרות עם בידודים במלוניות. הכול צריך להיות סגור. כשנפתח, כל מי שחוזר ילך לבידוד במלונית ונוכל לעקוב ולראות שהוא לא חולה בבדיקה לפני הכניסה וגם בדיקה בכניסה".

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
"לא הצלחנו לאכוף". שבים מחו"ל נכנסים למלונית בירושלים, דצמבר/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

בשבוע שיתווסף לסגר, מקווים במשרד הבריאות לראות ירידה ניכרת בכמות הנדבקים, אך לאחר יותר משבוע שבו מקדם ההדבקה ירד והתקבע על 0.9, בסוף השבוע הוא חזר לעלות והגיע ל-0.94.

לפי התחזיות החדשות של משרד הבריאות, כמות המאומתים תרד בהדרגתיות ובאיטיות שאינה מוכרת מהגלים הקודמים. לכן בכירי המשרד מצפים, לכל הפחות, לראות את ההשפעה של החיסונים בשבוע הבא כך שכמות החולים הקשים תרד מתחת לאלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully