וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: על רה"מ לגבות את כוכבי בעניין איראן; לפיד: לא לנהל דיון מול המצלמה

בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי, אמר יו"ר ימינה שהעמדה של הרמטכ"ל נגד החזרה להסכם הגרעין מ-2015 מבטאת "קונצנזוס לאומי ישראלי". גדעון סער התייחס בכנס לאכיפת תקנות הקורונה ואמר כי עליה להיות שוויונית בכל המגזרים: "נתניהו תלוי במפלגות החרדיות, אני לא"

בנט: על רה"מ לגבות את כוכבי בעניין איראן, לפיד: לא לנהל דיון מול המצלמה/צילום: INSS המכון למחקרי ביטחון לאומי

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, ביקר היום (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי היה צריך לגבות את הרמטכ"ל אביב כוכבי, שהביע התנגדות לחזרה להסכם הגרעין עם איראן. "כוכבי צודק. יש דברים שרואים בקומה ה-14 בקריה ולא רואים בוושינגטון", אמר. "אנחנו לא השלמנו עם זה, וככל שזה תלוי בי לא נשלים עם מסלול ודאי של איראן לפצצה, וזה בעצם בדיוק מה שההסכם עושה".

בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי שבאוניברסיטת תל אביב (INSS), שאותו הנחתה הכתבת הפוליטית של וואלה! NEWS, טל שלו, הוסיף בנט כי "ההסכם הזה הוא באמת רע. הייתי מצפה שהראשון שיגבה את כוכבי יהיה ראש הממשלה - לא הבנתי למה הוא לא עשה זאת. אז הנה אני אומר בצורה ברורה - אני מחזק את העמדה של כוכבי, הוא מבטא את הקונצנזוס הלאומי הישראלי. ויש משהו מרענן בזה שהדרג המדיני והצבאי מדברים כלפי חוץ בקול אחד".

כנס INSS | ריאיון של טל שלו עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד 28 בינואר 2021. INSS המכון למחקרי ביטחון לאומי, אתר רשמי
"הצהרות פומביות שמרגיזות ממשל חדש זו לא הדרך". לפיד/אתר רשמי, INSS המכון למחקרי ביטחון לאומי

לעומת זאת, יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר במהלך הכנס כי עדיף שדיונים על נושאים רגישים לא יתנהלו בפומבי. "אני חושב שבשבוע ראשון של ממשל חדש, הסוג הזה של הדיונים לא צריך להתנהל מול המצלמות, אבל הוא כן צריך להתנהל", אמר. "הצהרות פומביות שמרגיזות ממשל חדש זו לא הדרך להגיע להיות ליד השולחן. אחת הבעיות שהיו לנו היא שלאחר הנאום של נתניהו בקונגרס ב-2015 ישראל הורחקה מהשולחן וראינו את התוצאה - ההסכם היה רע, בין השאר כי התפיסה הביטחונית של ישראל לא הייתה ליד השולחן".

לפיד הוסיף שהאפשרות הטובה ביותר מבחינת ישראל היא הסכם גרעין טוב עם איראן. "אני רוצה להזכיר שיש שלוש אופציות - האופציה הראשונה והטובה ביותר היא הסכם טוב, הסכם שכולל את הטילים הבליסטיים, את הטיפול בטרור של איראן, הורדה בהעשרת האורניום. האופציה השנייה היא מה שיש עכשיו, כשאין הסכם ויש סנקציות שחונקות את הכלכלה האיראנית. והאופציה הגרועה ביותר היא הסכם רע, ובכדי שההסכם לא יהיה רע אנחנו צריכים להיות חלק מהתהליך".

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, בכנס של INSS המכון למחקרי ביטחון לאומי. 28 בינואר 2021. INSS המכון למחקרי ביטחון לאומי, אתר רשמי
אמר שאכיפת תקנות הקורונה צריכה להיות שוויונית בכל המגזרים. סער בכנס, היום/אתר רשמי, INSS המכון למחקרי ביטחון לאומי

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, התייחס לסוגיית אכיפת תקנות הקורונה ואמר כי עליה להיות שוויונית בכל המגזרים. "זה לא משנה אם זה בית ספר שאסור שיהיה פתוח במגזר החרדי או חתונה במגזר הערבי. מדינה מתוקנת מבוססת על העיקרון של שוויון בפני החוק". אמר. "אני לא אתפשר על העיקרון הזה. כשהייתי שר חינוך ב-2010 ראיתי בדוחות פיקוח שאין קיום של חובות הליבה בבתי ספר מסוימים, וקיצצתי את התקציבים למרות שהמפלגות החרדיות היו בקואליציה, למרות שהותקפתי על זה".

סער הוסיף כי "יש עקרונות שהם מעל היערכות פוליטית. ההבדל המשמעותי הוא שאני מכבד את כולם אבל אני לא תלוי במפלגות החרדיות. נתניהו תלוי בהן כי זו האפשרות היחידה שיש לו להקים קואליציה, אין לו אפשרות אחרת וכך זה גם נראה".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, התייחס בכנס לפיצול בגוש המרכז-שמאל וקרא למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה לפרוש מהתמודדות לכנסת. "במהלך שלנו, כאשר מרצ מתחזקת ורצה עצמאית, אנחנו רוצים לחזק את האמון מצד הבוחרים שלנו, כי רק על מרצ אפשר לסמוך שלא תזחל לנתניהו ותשמור על ערכי השמאל", אמר הורוביץ, "לגבי האחרים, מי שהוא כל מיני שברי אחוזים, או לא מגיע לאחוז החסימה - אני חושב שהוא פשוט צריך לפרוש. לעשות טובה לעצמו ולמדינה ולפרוש. אין טעם בבזבוז הקולות הזה. כולל רון חולדאי, כולל בני גנץ וכולל עפר שלח. אני חושב שהם אנשים ראויים, אבל פוליטיקה היא עסק מסובך. מי שלא מגרד את אחוז החסימה, שפשוט יילך הביתה".

כנס INSS. INSS המכון למחקרי ביטחון לאומי, אתר רשמי
"מי שלא מגרד את אחוז החסימה, שיילך הביתה". הורוביץ/אתר רשמי, INSS המכון למחקרי ביטחון לאומי

שר הביטחון בני גנץ מתח אמש ביקורת על נאומו של כוכבי, ואמר כי "איראן גרעינית היא סכנה עולמית אזורית והיא אתגר לביטחון ישראל. אסור לאזור להתעלם מהאתגר הזה ובוודאי שישראל חייבת להיות מוכנה להגן על עצמה. את הדברים האלה עושים בתוך החדרים. קווים אדומים בוודאי שמציירים בתוך החדרים".

בהצהרה לתקשורת בקריה בתל אביב, אמר גנץ כי "אנחנו בפתיחתו של ממשל חדש בארצות הברית. זהו ממשל חשוב. ידיד לישראל. נדע לקיים איתו את השיח האסטרטגי הנכון. נעשה זאת בתקופה הקרובה - מערכת הביטחון על כלל חלקיה וכלל ארגוני הביטחון של מדינת ישראל בכפוף למדיניות ממשלת ישראל - ימשיכו לעשות את הכול על מנת למנוע מאיראן להפוך לגרעינית צבאית. ולשם כך נשתמש בכלל הכלים שלנו. מדינית, כלכלית, מודיעינית וביטחונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully