וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן על דברי כוכבי: "מלחמה פסיכולוגית"; ארה"ב שלחה מפציץ לאזור

27.1.2021 / 14:54

יועץ של רוחאני אמר כי לישראל אין "תכניות או יכולת" לתקוף את איראן, אחרי האזהרה של הרמטכ"ל. על רקע המתיחות, מפציץ B-52 עשה גיחה בשמי המפרץ, בפעם השישית בחודשים האחרונים והראשונה בכהונת ביידן

בווידאו: הרמטכ"ל מתייחס להתבססות האיראנית בסוריה/צילום: INSS

איראן אמרה היום (רביעי) כי ישראל מנהלת "מלחמה פסיכולוגית" נגדה, אחרי שהרמטכ"ל אביב כוכבי אמר אתמול כי הצבא מגבש "אפשרויות תקיפה" חדשות נגד תכנית הגרעין של טהראן.

"אין לנו כוונה לצאת למלחמה, אבל אנחנו רציניים לגבי ההגנה על ארצנו", אמר מוחמד ואזי, ראש הסגל של נשיא איראן. כשנשאל על דבריו של כוכבי בשולי פגישה של שרי הממשלה, הוא אמר כי לישראל "אין תכניות או יכולות" לתקוף את הרפובליקה האסלאמית. לדבריו, התמרונים הצבאיים האחרונים של איראן, שכללו ניסויים בטילים ובמל"טים, מראים כי "הכוחות המזוינים שלנו מאומנים" להגנה על המדינה.

דבריו של כוכבי נאמרו על רקע התגברות בדיווחים על תקיפות נגד מטרות איראניות בסוריה בשבועות האחרונים, וימים לאחר השבעתו של ג'ו ביידן לתפקיד נשיא ארצות הברית. ביידן רוצה לשוב לדיאלוג עם איראן, אחרי שקודמו דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין ב-2018 והטיל מחדש סנקציות על איראן.

נשיא איראן חסן רוחאני בישיבת ממשלה, 27 בינואר 2021. AP
באיראן דורשים את הסרת הסנקציות מידית. רוחאני, היום/AP

אנשיו של ביידן טוענים כי על איראן לשוב קודם כל לציות מלא להסכם הגרעין, לפני שהיא תסיר את הסנקציות, בעוד שטהראן דורשת את הסרתן "לא תנאים" קודם לכן. כוכבי אמר כי על ארצות הברית לא לשוב להסכם הגרעין, בהתבטאות פוליטית חריגה מצדו של הרמטכ"ל ביחס למדיניות האמריקנית.

על רקע זה, בוול סטריט ג'ורנל דווח מפי גורם צבאי אמריקני כי מפציץ B-52 סייר בשמי האזור כדי לשלוח מסר הרתעתי לאיראן. זו הגיחה השישית מסוגה בחודשים האחרונים, והראשונה בכהונת ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully