וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות בארה"ב מזהירות מפני טרור מבית מצד מתנגדי ביידן

27.1.2021 / 22:14

המשרד לביטחון המולדת פרסם אזהרה חריגה ולפיה גורמים קיצוניים המונעים מאידיאולוגיה פוליטית עשויים לשאוב השראה מהמתקפה על הקפיטול. עוד נאמר כי אין מידע על מתקפה ספציפית, אך האיום צפוי להימשך כמה שבועות

בווידאו: טקס ההשבעה של ביידן כנשיא ה-46 של ארה"ב/צילום: רויטרס

ארצות הברית עומדת בפני איומי טרור מבית מצד אנשים המתוסכלים מתוצאות הבחירות לנשיאות - כך הזהיר הערב (רביעי) המשרד לביטחון המולדת, לאחר ההסתערות על גבעת הקפיטול בתחילת החודש על ידי תומכיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. במהומות נהרגו חמישה אנשים, וטקס ההשבעה של ג'ו ביידן בשבוע שעבר נערך תחת אבטחה כבדה בוושינגטון הבירה, שהייתה נתונה לסגר.

"יש מידע המצביע על כך שכמה קיצונים אלימים אידיאולוגים המתנגדים לסמכות הממשלה ולהעברת השלטון, כמו גם זעם אחר המונע מנרטיבים שקריים, עלולים להמשיך בהסתה או באלימות", נמסר בהתרעת הטרור הלאומית של המשרד. עוד נאמר כי אין מידע על מתקפה ספציפית, אך האיום הגבוה ברחבי ארצות הברית צפוי להימשך שבועות.

על פי האזהרה החריגה, אותם קיצונים אלימים ניזונים מזעם על הגבלות מגיפת הקורונה, תוצאות הבחירות לנשיאות והשימוש של המשטרה בכוח, לצד "מתיחות גזענית ואתנית ממושכת, הכוללת התנגדות להגירה".

המהומות בוושינגטון | הפגנות תומכי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ  מחוץ לגבעת הקפיטול 6 בינואר 2021. רויטרס
האיום הגבוה ברחבי ארצות הברית צפוי להימשך שבועות. ההסתערות על הקפיטול/רויטרס

גורמים רשמיים אמרו כי כ-5,000 חיילים מתוך כ-20 אלף שנפרסו בקפיטול לקראת השבעת ביידן צפויים להישאר בעיר עד לאחר סיום משפט ההדחה השני של טראמפ, שייפתח ב-8 בפברואר. הנשיא לשעבר מואשם בהסתה להתקוממות אחרי שבנאום שקדם להסתערות הוא קרא לאלפים מתומכיו "להילחם" למענו בהמשך לשקריו על זיופים בבחירות.

המשרד לביטחון המולדת הזהיר כי אותם גורמים קיצוניים עשויים לשאוב עידוד מהפריצה לקפיטול, מקום מושבו של הממשל האמריקני, לטובת תקיפות גורמי ממשל או מבני ממשל אחרים.

"הצעד הזה היה צריך לקרות מזמן, ואני משבח את ממשל ביידן על כך", אמר לרויטרס הסנאטור מארק וורנר, החבר הדמוקרטי הבכיר ביותר בוועדת המודיעין בסנאט.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, 27 בינואר 2021. רויטרס
הורה לממשל לערוך בחינה מלאה של האיום מפני הטרור מבית. ביידן/רויטרס

המשרד לביטחון המולדת בדרך כלל מפרסם מזכרים רשמיים פעם או פעמיים בשנה, והם בדרך כלל מתייחסים לאיומים הנשקפים מצד ארגוני טרור זרים. האחרון שבהם, שפורסם על ידי ממשל טראמפ בינואר אשתקד, קבע כי איראן היא מדינה הנותנת חסות לטרור והגדיר את משמרות המהפכה שלה ארגון טרור זר.

בשבוע שעבר הורה ביידן לממשל לערוך בחינה מלאה של האיום מפני הטרור מבית. דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה לכתבים כי הבדיקה תעשה על ידי משרדו של ראש המודיעין הלאומי בתיאום עם ה-FBI והמשרד לביטחון המולדת.

"המתקפה של 6 בינואר על הקפיטול והמוות וההרס הטראגיים שקרו מדגישים את מה שאנחנו יודעים תקופה ארוכה: עליית הקיצוניות האלימה מבית היא חמורה והיא איום גובר על הביטחון הלאומי. ממשל ביידן ייאבק באיום הזה במשאבים ובנחישות הנדרשים", אמרה.

בספטמבר, השר לביטחון המולדת בפועל הקודם צ'אד וולף אמר בשימוע בקונגרס כי ארגונים התומכים בעליונות הגזע הלבן מהווים את "האיום המתמשך והקטלני ביותר" לאלימות קיצונית בארצות הברית בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully