וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיות חדשות מעידות: תומכי טראמפ תכננו לחטוף ולהתנקש בנבחרי ציבור

לפי אישומים שהגיש משרד המשפטים האמריקני, למסתערים על הקפיטול הייתה תכנית מאורגנת שהייתה מובילה לתוצאות חמורות בהרבה אם הייתה יוצאת לפועל. ה-FBI הזהיר מאיום ממשי של הנחת מטענים במחאות שצפויות להיערך בימים הקרובים בכל 50 המדינות. "הסכנה ממשית"

בווידאו: תיעוד מהמהומות בקפיטול: לינץ' בשוטר שנגרר לתוך ההמון ומוכה על ידיו/טוויטר

תומכיו של נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ תכננו "לשבות ולהתנקש" בנבחרי ציבור בעת ההסתערות על גבעת הקפיטול - כך לפי אישומים חדשים שהגיש משרד המשפטים. בין אלו שמוזכרים שם נמצא ג'ייקוב צ'נסלי מאריזונה, תומך תיאוריית הקונספירציה QAnon שתועד בשולחנו של סגן הנשיא מייק פנס כשהוא מחופש עם קרניים על ראשו ופרווה על גופו.

"קיימות ראיות מוצקות, הכוללות את דבריו ומעשיו של צ'נסלי עצמו בקפיטול, שתומכות בטענה שכוונת המתפרעים בקפיטול הייתה לשבות ולהתנקש בחברים בממשל ארצות הברית", אמרו התובעים על ההסתערות בשבוע שעבר.

לדבריהם, צ'נסלי בן ה-33 השאיר פתק לפנס על הבימה בחדר בסנאט עליה עמד סגן הנשיא דקות אחדות קודם לכן, בה כתב כי "זה רק עניין של זמן, הצדק מגיע". עם זאת, התובע של מחוז קולומביה אמר כי אין עדיין בידי משרד המשפטים ראיות ישירות לתכנית.

מהומות בבניין הקונגרס בוושינגטון, ארצות הברית, 7 בדצמבר 2021. רויטרס
כתבי האישום נערמים. המהומות בקונגרס/רויטרס

התביעה מגלה צד נוסף בחקירה שמנהל ה-FBI על הכאוס ב-6 בינואר, שזרע פחד בקרב נבחרי הציבור והביא למותם של לפחות חמישה בני אדם, בהם השוטר בריאן סיקניק. 37 איש נמצאים תחת חקירת הבולשת בנוגע למותו.

היא באה ברקע הגשת כתבי אישום נגד עוד ועוד מעורבים במהומות, כולל אדם שנופף בדגל הקונפדרציה בתוך הבניין, אדם שלבש סווטשרט עם הכיתוב "מחנה אושוויץ" וזוכה מדליית זהב אולימפית בענף השחייה.

חשש להנחת מטענים

כחלק מהעלאת הכוננות, ה-FBI הזהיר בתזכיר חדש כי הנחת מטענים מהווה "איום ממשי" במחאות הקרובות, ימים ספורים לפני הפגנות חמושות המתוכננות להיערך בכל 50 הבירות של מדינות ארצות הברית.

התזכיר, שהגיע לידי חדשות ABC, מכיל רשימת מכשירים מתפוצצים שנמצאו בשמונת החודשים האחרונים, והוצבו במטרה לפגוע בציבור ובכוחות הביטחון, ומזהיר גם מפגיעה בתשתיות. "הסכנה שניצבת בפני אנשי כוחות הביטחון והציבור הכללי מכל האמצעים המפורטים היא ממשית", נכתב.

מוקדם יותר השבוע, הזהיר ה-FBI ממחאות חמושות שיתרחשו בבירות החל מראשון ועד להשבעת הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ב-20 בינואר. הבולשת הנחתה את הרשויות המקומיות להיות בכוננות גבוהה למחאות אלימות. ראש ה-FBI כריסטופר ריי אמר אתמול שחוקרי הארגון איתרו מספר גבוהה של "שיחות מדאיגות ברשת" הנוגעות לאירועים סביב ההשבעה.

המהומות בוושינגטון | תומך נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ לאחר פריצתו למבנה גבעת הקפיטול 6 בינואר 2021. GettyImages
"רק עניין של זמן". צ'נסלי/GettyImages

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי חקירה פנימית תבדוק את היערכות רשויות אכיפת החוק להסתערות ואת תגובתן אליה. מבקר המשרד מייקל הורוביץ אמר כי "החקירה תהיה מתואמת עם סוכנויות פדרליות אחרות שכוחות הביטחון שלהן היו מעורבים במתקפה, בהם משרד ההגנה, המחלקה להגנה על ביטחון המולדת ומשרד הפנים".

גם מבקר הפנטגון הצהיר כי יבחן את התפקיד שמילא הארגון ואחריותו למהומות. החקירות באות אחרי שכלי תקשורת רבים דיווחו כי סניף ה-FBI בנורפולק, וירג'יניה, הציף יום לפני האירוע תזכיר בו התריע מפני הגעת קיצוניים לוושינגטון על מנת לבצע מעשי אלימות ו"מלחמה".

שיחה ראשונה

בתוך כך, סגן הנשיא פנס התקשר לקמלה האריס שתחליפו בקרוב ואיחל לה בהצלחה בתפקיד, כך לפי שני גורמים שיודעים על השיחה ממקור ראשון. זוהי השיחה הישירה הראשונה בין השניים. לעומתם, טראמפ טרם שוחח עם ביידן והטיל ספק בניצחונו שוב ושוב.

בניגוד לדיווחים על כך שהנשיא היוצא שוקל לעזוב את הבית הלבן כבר ב-19 לחודש, גורם המעורה בנושא טען היום שהוא יצא מוושינגטון רק בבוקר ההשבעה של ביידן. טראמפ, שכבר הודיע כי לא ישתתף בטקס ההשבעה, מתכנן אירוע פרידה בבסיס אנדרוז הממוקם סמוך לוושינגטון, שם נמצאת מפקדת השליטה של המטוס הנשיאותי. לאחר מכן יטוס לפאלם ביץ', פלורידה, ויתמקם באתר הנופש מאר-א-לאגו שבבעלותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully