וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין האמריקני מזהיר: אירועי הקפיטול יובילו למתקפות נוספות בשנה הקרובה

בדוח שהגיע לידי CNN, התריעו סוכנויות המודיעין כי תומכי טראמפ מגדירים את הפריצה לקונגרס כהצלחה, וצפים דיווחים רבים על כך שתשמש גורם מתניע לקבוצות קיצוניות. ראש ה-FBI לשעבר הודיע שהולכות ומצטברות ראיות המצביעות על תכנית מאורגנת מאחורי ההסתערות

בווידאו: תיעוד מהמהומות בקפיטול: לינץ' בשוטר שנגרר לתוך ההמון ומוכה על ידיו/טוויטר

סוכנויות המודיעין בארצות הברית מזהירות כי ההסתערות של תומכי הנשיא דונלד טראמפ על הקפיטול צפויה להביא למתקפות נוספות של קיצוניים בשנה הקרובה - כך עלה הלילה (חמישי) מדוח מודיעין שהגיע לידי CNN. במקביל, עולות ומצטברות הראיות לכך שהאירועים בוושינגטון היו מתוכננים ולא התפרצות מקרית.

ה-FBI, המחלקה לביטחון המולדת ולשכתו של ראש המודיעין הלאומי אמרו כי האנשים שפרצו לקפיטול מגדירים ברובם את האירועים כהצלחה. בדוח שהופץ, הם התריעו כי המתקפה "צפויה בסבירות גבוהה לשמש גורם מתניע לאלימות" עבור קבוצות קיצוניות מקומיות רבות ומגוונות. עוד נכתב כי הדיווחים על כך שהסתערות עודדה את הקיצוניים "מרקיעים שחקים".

"הפריצה האלימה לבניין הקפיטול האמריקני היא ככל הנראה חלק ממגמה מתמשכת שבה הקיצוניים מנצלים הפגנות, צעדות, עצרות והתקהלויות חוקיות אחרות כדי להוציא לפועל אלימות שמונעת מאידאולוגיה ופעילות פלילית", ציינו במסמך.

מהומות בבניין הקונגרס בוושינגטון, ארצות הברית, 7 בדצמבר 2021. רויטרס
"מגמה מתמשכת". המהומות בקפיטול/רויטרס

לצד זאת, ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי הודיע מוקדם יותר הלילה שהראיות שנאספו עד כה מצביעות על כך שמאחורי ההסתערות על הקפיטול הייתה תכנית מאורגנת. "אין ספק שהייתה לפחות תכנית אחת", אמר. "אנשים שמקפידים על התיקון הראשון לחוקה לא מביאים חבלים, סולמות ופטישים לאירוע ספונטני. זו הייתה מתקפה מאורגנת". אתמול אמר בכיר בארגון כי הבולשת הפדרלית הזהירה את סוכנויות האכיפה מפני מהומות אלימות לפני הפריצה לקונגרס, בניגוד להצהרת הרשויות עד כה.

במקביל, הרשויות ממשיכות בגל המעצרים של התוקפים, האחרון שבהם של מי שתועד לובש את החולצה עם הכיתוב "מחנה אושוויץ". ברשת CBS דווח כי הוא נעצר בווירג'יניה. אתמול הבטיחו ב-FBI כי צפויים עוד מאות מעצרים.

עוד בוואלה!

במשך 4 שנים ניהל טראמפ מלחמה בדמוקרטיה. אתמול הגיע ניסיון ההפיכה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך ביקורו באלמו, טקסס (גבול ארה"ב - מקסיקו) 12 בינואר 2021. רויטרס
"אף תומך שלי לא יקדם אלימות פוליטית". טראמפ/רויטרס

האזהרות באות לאחר אישור הדחת טראמפ בבית הנבחרים, שגם בעקבותיה סירב לשאת באחריות לשלהוב תומכיו לאלימות. "אני רוצה להיות ברור, אני מגנה באופן חד-משמעי את האלימות שראינו בשבוע שעבר. האלימות ההמונית מנוגדת לכל מה שאני מאמין בו וכל מה שהמפלגה שלנו מייצגת", אמר בהצהרה דרך חשבון הטוויטר של הבית הלבן, אחרי ששלו נחסם.

"אף תומך אמיתי שלי לא יקדם לעולם אלימות פוליטית. אף תומך אמיתי שלי לא יזלזל בכוחות הביטחון או בדגל האמריקני. אף תומך אמיתי שלי לא יאיים או יטריד אמריקנים אחרים", טען. "אם אתם עושים אחד מהדברים, אתם לא תומכים במפלגה שלנו - אתם תוקפים אותה. ואתם תוקפים את המדינה שלנו. לא נסבול את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully