וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אכנס מחר את הממשלה לאישור הארכת הסגר, הגבולות ייסגרו

עודכן לאחרונה: 27.1.2021 / 19:31

ראש הממשלה הגיע למתחם החיסונים בשדרות ואמר כי יעביר את הצעת משרד הבריאות לממשלה להארכת הסגר. לדבריו, "נחליט לפי רמת התחלואה כמה זמן". דרעי הנחה על סגירת המעברים היבשתיים לישראל עד יום ראשון

בווידאו: נתניהו אומר שיפעל להארכת הסגר ולסגירת הגבולות/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי יפעל להארכה נוספת של הסגר המהודק, אך לא נקט בכמה זמן. במוקד החיסונים בשדרות בו ערך ביקור משותף עם שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר נתניהו כי "אני אכנס מחר את הממשלה ואני אעביר את הצעת משרד הבריאות לממשלה להארכת הסגר, נחליט לפי רמת התחלואה כמה זמן".

נתניהו התייחס להשבתת נתב"ג והחשש מהתפשטות מוטציות הקורונה, הביע נכונת לסגור את מעברי הגבול היבשתיים לישראל. "אנחנו מגנים על עצמינו מפני המוטציה. המוטציה הבריטית משתוללת בעולם והיא גם נכנסה לישראל, אנחנו הצלחנו לבלום אותה, אבל אנחנו צריכים להוריד אותה ולהבטיח שלא יכנסו מוטציות חדשות שאנחנו אפילו לא מכירים", אמר.

"לשם כך, קבענו שנאריך את איטום הגבולות שלנו. אנחנו הראשונים בעולם לסגור את הגבולות, לא לאפשר לשום טיסות מסחריות להכנס למדינת ישראל, ואני אוסיף לכך עכשיו את ניתוק השבילים היבשתיים כולל כבישי הירדן". לדבריו, "יתכן שנצטרך חקיקה לכך".

ביקור רה"מ נתניהו בשדרות 27 בינואר 2021. לירון מולדובן
"נאטום את הגבולות". נתניהו בשדרות, היום/לירון מולדובן

בהמשך לדבריו של נתניהו על עניין סגירת הגבולות היבשתיים, שר הפנים אריה דרעי הודיע כי מעברי הגבול בין ישראל לירדן, טאבה וערבה ייסגרו לכניסת ישראלים וזרים. זאת, הוסבר, "במטרה להשלים את המאמצים המשותפים למניעת הרחבת התחלואה".

דרעי חתם על צו לפי ממחר בבוקר ועד יום ראשון הקרוב - מעברי הגבול היבשתיים ייסגרו. "נוכח אי הבהירות וכחלק מהמאמץ המשותף אני חייב לסגור את המעברים היבשתיים עד להתבהרות הנושא", אמר.

מתאם הפעולות בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון הודיע כי מעבר אלנבי ייסגר החל ממחר בשעה 17:00 ועד להודעה חדשה. בהודעה נמסר כי לא תתאפשר תנועת נוסעים בגשר אלנבי משני הכיוונים, למעט מקרים הומניטריים חריגים. ההחלטה התקבלה בתיאום מול ירדן והרשות הפלסטינית.

מעבר טאבה, אפריל 2017. NYC2TLV, ויקיפדיה, צילום מסך
"חייב לסגור את המעברים". מעבר טאבה/צילום מסך, NYC2TLV, ויקיפדיה

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

במקביל להצהרתו של ראש הממשלה, ועדת החוקה דנה בהצעת החוק שנועדה להכפיל את הקנסות למפרי הנחיות הקורונה, כשבינתיים הצדדים מתבצרים בעמדותיהם ולא מסתמנת הסכמה על הנוסח. בוועדה, שמתכנסת משעות הבוקר, חברי הכנסת מהליכוד, יהדות התורה וכחול לבן, עורכים מתקפה הדדית כל אחד על פי דרישותיו לנוסח החוק.

בכחול לבן דורשים לקדם את החוק "ככתבו וכלשונו, ללא שינויים", ויו"ר המפלגה בני גנץ עומד באולטימטום שנתן אתמול, לפיו לא יסכים להארכת הסגר אם לא יאושר החוק בשלוש קריאות. אמש שוחחו נציגי הסיעות החרדיות, בהם יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והסכימו לוותר על דרישתם להסיר לחלוטין את הסעיף שמאפשר להוציא צווי סגירה למוסדות חינוך או בתי תפילה, ובתנאי שהצו יינתן על ידי קצין משטרה בדרגת סגן ניצב, רק לאחר שני קנסות בתקופה של חודש ימים, כפי שהציעו בליכוד.

בין הצדדים הושגה גם הסכמה להכפיל את הקנסות לעשרת אלפים שקלים, בתנאי שהסמכות לתת את הקנס הגבוה יהיה רק של קצין משטרה בדרגת רב פקד. נציגי כחול לבן בכנסת דחו את הצעת הפשרה, למרות הריכוך בהתנגדות החרדים, וסרבו לדון בשינויי נוסח בהצעת החוק. הסכום עליו מתעקשים בכחול לבן, עשרת אלפים שקלים, רוכך אף הוא מההצעה המקורית שקבעה סכום בגובה 20 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully