וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: בתי הספר של החופש הגדול יפעלו גם השנה ביולי ותחילת אוגוסט

בעקבות המשך הסגר פועל השר גלנט לגייס אלפי עובדי הוראה שיפעילו את המסגרות בחודשי הקיץ. בשלב זה התכנית תכלול את כיתות א'-ד' ואת גני הילדים, שיפעלו בתור מסגרות לימודיות ולא כקייטנות

בווידאו: גלנט קורא להחזיר את מערכת החינוך/מתוך ועידת החינוך הלאומית ה-2 - ישיבות בני עקיבא ומקור ראשון

שר החינוך יואב גלנט מתכוון להפעיל גם השנה את בתי הספר של החופש הגדול ביולי ותחילת אוגוסט, בעקבות הימשכות הסגר במערכת החינוך - כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. לצורך כך, מתכוון גלנט לגייס אלפי עובדי הוראה, שיפעילו את המסגרות.

בקיץ האחרון הופעלו מסגרות של בתי הספר והגנים של החופש הגדול במהלך חודש יולי ובשבוע הראשון של אוגוסט לילדי כיתות א'-ד' ולבני 6-3. בשונה משנה שעברה, הפעם הכוונה היא להפעיל את המסגרות כמסגרות לימודיות ולא כקייטנות. זאת, מתוך הבנה כי במהלך שנת הקורונה הצטברו פערים לימודיים, והמטרה היא לנסות לגשר עליהם.

בסביבת השר נאמר כי עדיין לא ברור עבור אילו גילים המסגרות יופעלו בקיץ הקרוב, וכי זה תלוי בגובה התקציב שייסגר מול משרד האוצר. בשלב הזה מדובר על כיתות א'-ד' וגני הילדים.

יואב גלנט דמוקרטTV. יונתן זינדל, פלאש 90,
ינסה לגייס אלפי עובדים. גלנט/יונתן זינדל, פלאש 90

הפעלת המיזם "בית הספר של החופש הגדול" החלה בשנה שעברה ב-1 ביולי, ובמסגרת זאת, הלימודים בגני הילדים ובכיתות א' עד ד' נמשכו ברצף עד ל-6 באוגוסט, זאת בעקבות הכרעת בית הדין לעבודה כי שנת הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים לא תוארך.

לאחר שבית הדין דחה את עתירת המדינה בבקשה לחייב את ארגון המורים להוסיף תשעה ימי לימודים נוספים, פנה שר החינוך למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, וסיכם איתה על הפעלת "בית הספר של החופש הגדול" באופן שבו תישמר למידה רציפה לאורך מעט יותר מחודש נוסף. לעובדי ההוראה יתאפשר לעבוד ב"בית הספר של החופש הגדול" בתמורה לתשלום שכר נוסף.

שר החינוך יואב גלנט הבהיר היום כי ההורים לא יאלצו לשלם בעבור תשעת הימים הנוספים שבהם תיערך פעילות "בית הספר של חופש הגדול". השר גלנט הסביר כי "במקור הלימודים היו אמורים להימשך עד 13 בחודש, ומאחר והם לא נמשכים ומסתיימים ב-30 ליוני, אנחנו צריכים לגשר על ימים נוספים". לדבריו, "המדינה תישא על עצמה בצורה מלאה את כל ההוצאות על השבועיים האלה, שיש בהם תשעה ימי עבודה".

חטיבת השרון רעננה 6 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
מתכוונים להפעיל את המסגרות כלימודיות ולא כקייטנות. תלמידים ברעננה/ראובן קסטרו

עם זאת, באגף השכר של משרד האוצר טרם שמעו על התוכנית שביצועה יהיה כרוך בגיוס אלפי עובדי הוראה. רק לפני שבועיים וחצי, זמן קצר לפני הידוק הסגר השלישי, פנה סגן הממונה על השכר, משה בכר, אל מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, בבקשה לבחון את נושא הלמידה מרחוק בכיתות הנמוכות ובגנים בתקופת הסגר.

במכתבו ביקש בכר לבחון מחדש את היעילות של העסקת המורים והגננות בהיקף משרה מלא במהלך הסגר, בשל היעילות הנמוכה של הלמידה מרחוק בגילים אלה ו"היקף העבודה הנמוך שבוצע בפועל על ידי עובדי ההוראה במהלך הסגר האחרון לגבי שכבות הגיל הנמוכות". בכר כתב גם כי "ניהול נכון של המשאבים העומדים לרשות משרד החינוך חייב להיעשות תוך שמירה הדוקה על מסגרת התקציב".

בתי הספר של החופש הגדול ברחבי הארץ נפתחו במטרה להעניק לתלמידים מגוון רחב של פעילויות חינוכיות, במשך חמישה ימים בשבוע. הפעילויות התקיימו בשתי מסגרות - מסגרת בוקר בין השעות 08:00-13:00 ומסגרת צהרון מסובסד עד שעות אחר הצהריים עבור ילדי הגנים וכיתות א'-ב'.

לטובת הפעלת התכנית הוקצו 700 מיליון שקלים. הורים לתלמידים המתגוררים באשכולות למ"ס 4-1 קיבלו פטור מתשלום. באשכולות 7-5 שילמו ההורים 360 שקלים לתלמיד, ובאשכולות 10-8 העלות לתלמיד הייתה 540 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully