וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות התלמידים נשמעו, וועדת הבגרויות צפויה להמליץ לבטל את נרמול הציונים

לפי גורמים המעורים בנושא, מסתמן כי הוועדה תתמוך לא להשתמש בנוסחת השקלול הדיפרנציאלי לציונים בבגרויות החורף המתקרבות. מנהלי בתי הספר הדגישו כי זהו הצעד הנכון, וחוששים מסמיכות המתכונות לבחינות הסופיות: "זמן ההיערכות בלתי סביר"

תלמידים שלא ייבחנו בגלל הקורונה ייגשו למועד מיוחד באוגוסט/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

ועדת הבגרויות שהוקמה כדי לבחון את נרמול הציונים בתקופת הקורונה הגישה אמש (שלישי) את מסקנותיה למשרד החינוך, וכעת על המשרד יהיה להחליט אם להמשיך להשתמש בנוסחת השקלול הדיפרנציאלי (שק"ד) גם במועדי החורף הקרבים. לפי גורמים המעורים בנושא, כיוון המלצת הוועדה היה "להתחשב בתלמידים ולא להמשיך להשתמש בנוסחה, בטח לא כשמדובר בהורדת הציון".

ועדת הבדיקה החיצונית, בראשות מנכ"לית משרד החינוך לשעבר רונית תירוש, הוקמה לפני חודש על ידי שר החינוך יואב גלנט כדי לבחון את תהליכי העבודה של הבגרויות. הצעד הגיע ברקע ליקויים שנמצאו בהליך מתן הציונים בשנה שעברה, אז תלמידים רבים התלוננו על הורדת ציוני הבחינות הפנימיות בתוצאה הסופית בעקבות השוואתן בין בתי הספר.

בחירת בגרות במתמטיקה
בתיכון בתל אביב 29 ביוני 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
"להתחשב בתלמידים ולא להמשיך להשתמש בנוסחה". בגרויות בתל אביב/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

הודעת משרד החינוך אמש כי ניתן יהיה לקיים בחינות בגרות ומתכונת בבתי הספר גם בזמן הסגר, ללא דחייה נוספת, עוררה תחושות מעורבות בקרב מנהלי בתי הספר. מצד אחד, מנהלי תיכונים רבים נשמו לרווחה. רק מעטים מהם תמכו בדחייה. מנגד, הם מוטרדים כי לוחות הזמנים הצפופים יגרמו לכך שלא יספיקו לקיים את בחינות המתכונת לפני הבגרות, וחוששים שנרמול הציונים יוריד את ציוני הבחינות הפנימיות ויגרום נזק נפשי לתלמידים.

"הרציונל של משרד החינוך הוא לבחון את התלמידים בתנאים מועדפים על פניו, בבתי הספר, ובהשוואה לתלמידים שנבחנו בשנים קודמות בתנאים הרגילים", הסבירה אביגיל סאמין, מנהלת קריית החינוך יובלי אריאל, בשיחה עם וואלה! NEWS. "התלמידים שיושבים בבית ממרץ גם ככה פגועים נפשית, כי הלימודים בזום זה לא אותם לימודים. יש ילדים שאומרים לי 'זהו, אני כבר לא מסוגל לקלוט יותר'. צריך להוריד להם ציונים? צריך לתת להם מדליה שהם בכלל יושבים ולומדים בכל התנאים האלה".

עוד בוואלה!

בגרויות החורף מתקרבות, אך התלמידים רחוקים מלהיות מוכנים: "הולכים להיכשל"

לכתבה המלאה
שר החינוך יואב גלנט הגיע לבית ספר היסודי ע״ש יצחק שדה בכפר סבא וקיבל בברכה את התלמידים שחזרו היום לבית הספר, 24 בנובמבר 2020. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
הוועדה הוקמה בעקבות הצפת ליקויים. גלנט/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

למרות שלא נותר זמן רב להתכונן למבחני החורף, וכבר ברור שהתלמידים לא יספיקו להגיע ללימודים בבתי הספר לפני המבחנים, גורמי הוראה רבים משוכנעים שנכון עשה השר כשהתעקש לא לדחות את הבגרויות בפעם נוספת. זאת, בשל הקרבה לבגרויות הקיץ ואי-הוודאות בנוגע למועד היציאה מהסגר.

אורית גור כהן, מורה ומנהלת קריית החינוך על שם גינסבורג ביבנה, אמרה לוואלה! NEWS כי "דחיית מועדי בחינות החורף הייתה גורמת לעומס לימודי ונפשי נוסף על התלמידים ועל צוותי ההוראה וגוררת בעיות גם בבחינות הקיץ. לפיכך ראוי היה לצמצם את הבחינות החיצוניות ולאפשר ציון בית ספרי. במקצועות שלא יוסכם על כך יש לאפשר בחירה חופשית וצבירת ניקוד וכמובן לא להשתמש בשק"ד".

לוח זמנים דחוק

גור כהן, שמשמשת גם כיו"ר משותף בארגון המנהלים "מנהיגים", העלתה ספק לגבי היכולת של בתי הספר להספיק לקיים בחינת מתכונת לפני הבגרויות. עד לבחינה הכתובה הראשונה, במתמטיקה, נותרו עשרה ימים בלבד, וכבר ביום ראשון תתקיים בחינת בגרות בעל פה באנגלית.

"הצוותים צריכים להיערך לבחינות מתכונת בתוך בית הספר, צריך לבדוק אותה ולתת ציון. זמן ההיערכות הוא בלתי סביר", הבהירה. "בנוסף, התהליך הלימודי נעשה לאורך כל הדרך באופן מקוון. למה שילד שלמד כל הדרך בזום יגיע פתאום לבית הספר להיבחן ואני אתן לזה את כל המשקל? האם זו לא פגיעה בילד?".

חזרת תיכונים לבית הספר | הגעת תלמידים לתיכון שמעון בן צבי, גבעתיים 29 בנובמבר 2020. עיריית גבעתיים, אתר רשמי
"האם זו לא פגיעה בילד?". תיכון בן צבי גבעתיים, נובמבר/אתר רשמי, עיריית גבעתיים

בתוך כך, הבוקר פנה ארגון מנהיגים לשר החינוך ומנכ"ל משרדו בדרישה להמיר באופן מידי את בחינות החורף למודל היבחנות בית ספרית. במכתב הסבירו כי "הימים האלה הם ימים בהם תחלואת הקורונה הגיעה לשיאה, ונדרשת אמירה ערכית וחינוכית שמעניקה לילדי ישראל דוגמה אישית - מבחני הבגרות אינם חזות החינוך".

עוד כתבו כי "משרד החינוך נדרש להצהיר על מתן אמון מלא במתווה ההיבחנות הבית הספרית, ללא שקלול דיפרנציאלי מכל סוג, כאשר תהליכי בקרה ייערכו בהתאמה עם מנהלי בתי הספר. דחיית ההיבחנות במועד פברואר תפגע בתלמידים, תגרום נזק מערכתי חמור ולפיכך אינה באה בחשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully