וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לתחזית: אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית חיזקו את הרב קו

29.1.2021 / 10:32

השימוש ברב קו עלה ב-20% ביחס לתקופה שלפני כניסת ארבע האפליקציות בחודש שעבר, לאור המחירים הזולים יותר בשימוש בו בנסיעות עירוניות. בכך התפוגג לעת עתה החשש של אנשי משרד התחבורה שכניסת האפליקציות תפלה לרעה את משתמשי הרב קו

אפליקציית מוביט החדשה/מוביט

כחודש לאחר רפורמת התשלומים בתחבורה הציבורית, השימוש ברב קו עלה ב-20% ביחס לתקופה שלפני כניסת אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית, זאת לאור המחירים הזולים יותר בשימוש בו בנסיעות עירוניות. בכך התפוגג בשלב זה החשש של משרד התחבורה, שכניסת האפליקציות תפלה לרעה את משתמשי הרב קו.

תיקוף הוא זיהוי של נסיעה עם אמצעי התשלום. על פי נתוני משרד התחבורה, מאז נכנסו האפליקציות לפעולה לפני כחודש, נרשמו בחודש האחרון 275 אלף תיקופים בארבע האפליקציות לתשלום בתחבורה ציבורית. אלו הן הופ-און רב-פס, anyway, מוביט והתחנה. בעוד שלוש הראשונות מופעלות על ידי חברות פרטיות, התחנה היא האפליקציה הרשמית של משרד התחבורה. עם זאת, חשוב לזכור כי אלו מספרים נמוכים מאוד ביחס לאלו של תיקופי הרב קו, שעומדים על כמיליון וחצי תיקופים ביום בממוצע בחודש דצמבר - לפני כניסת הסגר.

אישה מתוגננת עם מסכה מנגיף הקורונה במהלך המתנה לקו אוטובוס בתל אביב 17 במרץ 2020. ראובן קסטרו
הרוב מעדיפים לעשות שימוש ברב קו בשל המחיר. תחנה אוטובוס בתל אביב/ראובן קסטרו

משרד התחבורה אינו מפרסם נתונים של החלוקה בין האפליקציות, אך לפי הופ-און רב פס מבין ארבע האפליקציות, היא מחזיקה במספר הגבוה ביותר - 125 אלף שימושים. בכך היא חולשת על כ-45% מהיקף השימוש. על פי הנתונים של החברה, 70% מהמשתמשים עושים שימוש במחשבון המובנה בה, המציג להם את עלות הנסיעה תוך שימוש באפליקציה לעומת זו בשימוש בכרטיס הרב קו. מתוך אותם משתמשים, 80% העדיפו לעשות שימוש ברב קו בשל המחיר הזול יותר.

המקומות בהם הפערים נרשמים לטובת הרב קו הן בנסיעות עירוניות. כך, בגוש דן, בטווח 15 ק"מ (שיטת החישוב החדשה מייצרת מבנה תשלומים על פי "רדיוס" נסיעה בהתאם למיקום הנוסע, ק"כ) נסיעה עירונית באפליקציות תעלה 5.90 שקלים, בעוד הרב קו מאפשר נסיעה במחיר של 4.72 שקלים. בנתיבות תעלה נסיעה ברב קו 1.92 שקלים לעומת שלושה שקלים באפליקציות.

עוד בוואלה!

משרד התחבורה פתח את השוק למהפכה הסינית, והנהגים משלמים את המחיר

לכתבה המלאה

מנגד, כאשר מדובר בנסיעה בין עירונית בין תל אביב לירושלים, שימוש באפליקציה יעלה 344 שקלים לעומת 540 שקלים תוך שימוש במסלול חופשי חודשי ברב קו.

הרפורמה החדשה באמצעי התשלום בתחבורה הציבורית בישראל יצאה לדרך בחודש שעבר, יותר משנה אחרי סגירת המכרז וההכרזה על הפרויקט. במסגרת הרפורמה, ארבע אפליקציות תשלום חדשות נעשו זמינות לציבור, ובכך המדינה יישרה קו עם מערכות תחבורה ציבורית מתקדמות בארצות הברית ובאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully