וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע דקירה סמוך לאריאל, המחבל נורה ונהרג

עודכן לאחרונה: 26.1.2021 / 16:25

על פי החשד, פלסטיני ניסה לדקור מפקד כוח ולוחמת בצומת גיתי אבישר. מהתחקיר עלה כי החיילת הדפה את המחבל בן ה-17 תוך שהוא ממשיך לנסות לפגוע בה, והמפקד שהיה במקום פתח לעברו באש והוא נהרג. אין נפגעים בקרב החיילים

בווידאו: הלוחמים משחזרים את ניסיון הפיגוע ליד אריאל/צילום: המיטב און ליין, דו"צ ונדב גולדשטיין/TPS

מחבל שניסה לבצע היום (שלישי) פיגוע דקירה בצומת גיתי אבישר שליד אריאל נורה במקום - ונהרג. הפלסטיני ניסה לדקור לוחמת בצומת, ובתגובה, מפקד שנכח במקום פתח לעברו באש והוא מת. אין נפגעים בקרב החיילים.

המחבל הגיע לצומת וניסה לדקור את המפקד והלוחמת שאיבטחו אותה. הלוחמת הצליחה להדוף את המחבל תוך שהוא מנסה לדקור אותה, והמפקד ירה לעבר המחבל - עטאללה ריאן בן ה-17 מהשומרון. ריאן הספיק להיבחן בבית ספר לפני הפיגוע, ויצא לדרך זמן קצר לאחר מכן.

ניסיון פיגוע דקירה סמוך לאריאל 26 בינואר 2021. נדב גולדשטיין/TPS, אתר רשמי
זירת ניסיון הפיגוע, היום/אתר רשמי, נדב גולדשטיין/TPS
‏לוחמת פיקוד העורף רב״ט ליאן הרוש, חיילת בודדה, בשיחת טלפון לאמא ואבא בלונדון להגיד שהכל בסדר - דקות אחרי שסיכלה פיגוע בחוצה שומרון 26 בינואר 2021. דובר צה"ל
הלוחמת שהדפה את המחבל, היום/דובר צה"ל

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיע לזירה ואמר כי הוא שוחח עם החיילת שסיפרה לו כי היא חיילת בודדה מאנגליה. "לפני חודש רצח אסתר הורגן ביער ריחן, אתמול נסיון לינץ בתושב השומרון שיצא לרוץ והיום ניסיון פיגוע דקירה בצומת מרכזית וסואנת", אמר דגן.

"התשובה של הממשלה וההנחייה של הדרג המדיני לצבא צריכים להיות פעולה נחושה בתוך הכפרים מהם יוצאים המפגעים בכדי להבהיר שלא נקבל פגיעה בשגרת החיים של התושבים כאן ובטח לא פגיעה בחיי אדם. צריך להפוך את המגמה מול הרשות הפלסטינית", הוסיף.

המחבל מנסיון הפיגוע סמוך לאריאל, עטאללה ריאן. טוויטר, אתר רשמי
עטאללה ריאן/אתר רשמי, טוויטר
ניסיון פיגוע דקירה סמוך לאריאל 26 בינואר 2021. איחוד הצלה
זירת ניסיון הפיגוע, היום/איחוד הצלה

האירוע מגיע ברקע המתיחות הביטחונית באזור יהודה ושומרון, עם שורת תקריות ביטחוניות שיארעו בחודשיים האחרונים. בתקרית האחרונה פלסטיני שהגיע למחסום קלנדיה שמצפון לירושלים נעצר לאחר שניסה לדקור את הכוחות במקום. החשוד, גבר בן 51 משכם, הגיע למעבר הרגלי בקלנדיה ללא אישור כניסה ונחסם על ידי מאבטחים. הוא שלף מברג, תקף את הכוח, ונעצר במקום. אחד המאבטחים נשרט באופן קל בצווארו.

למרות המתיחות, שנת 2020 עמדה בסימן ירידה בהיקף הפיגועים וניסיונות הפיגועים שבוצעו בשטחי יהודה ושומרון או בשטחי ישראל - כך עולה מסיכום השנה החולפת שפרסם שב"כ השבוע. לפי הנתונים, 430 פיגועים משמעותיים באוגדת יהודה ושומרון וירושלים סוכלו בשנה החולפת, מהם 283 פיגועי ירי, 70 פיגועי דקירה, עשרה פיגועי דריסה, 62 מטעני חבלה, וחמישה אירועי חטיפה. מדובר בירידה לעומת 564 פיגועים שסוכלו ב-2019, 581 בשנת 2018, ו-418 בשנת 2017.

2020 הייתה נמוכה גם במספר ההרוגים והפצועים. שלושה ישראלים נהרגו כתוצאה מפיגועים "תוצרת" יהודה ושומרון בשנה זו. כמו בעבר, גם בשנה החולפת בוצעו מרבית הפיגועים המשמעותיים בידי מפגעים בודדים וחוליות מקומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully