וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דן בעתירות להרחבת חקירת פרשת הצוללות וחקירת בפרשת המניות

עודכן לאחרונה: 25.1.2021 / 16:27

העתירות הוגשו לצד עשרות תצהירים של אנשי מערכת הביטחון בעבר, שחלקם היו מעורבים באופן אישי בעסקאות כלי השיט, ומבקשים להרחיב את חקירת הפרשה. בשבוע שעבר השיב היועמ"ש אביחי מנדלבליט לבג"ץ כי הוא סבור שיש לדחות את העתירות. "הוא מתעלם מהפאזל", אמרו העותרים

בווידאו: משט מחאה של צוללות בירקון/עריכה: טל רזניק

בג"ץ דן היום (שני) בשלוש עתירות שמבקשות להרחיב את החקירה הפלילית בפרשת הצוללות וכלי השיט, וכן לפתוח בחקירה פלילית בפרשת המניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לחילופין, מתבקשים השופטים להורות לכנסת על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשה.

העתירות הוגשו על ידי התנועה לאיכות השלטון, משמר הדמוקרטיה הישראלית וקבוצת אנשי עסקים בראשות ארני פטרושקה. לעתירת התנועה לאיכות השלטון צורפו עשרות תצהירים של אנשי מערכת הביטחון בעבר, שחלקם היו מעורבים באופן אישי בעסקאות כלי השיט, ומבקשים להרחיב את חקירת הפרשה.

הפגנת התנועה לאיכות השלטון מול בית המשפט העליון 25 בינאור 2021. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
דרישה להרחבת החקירה. הפגנה מחוץ לבית המשפט, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, תקף במהלך הדיון את היועץ המשפטי לממשלה, על סירובו שלא להרחיב את החקירה. "הפרשה שנמצאת בפניכם היום היא פרשת השחיתות החמורה בתולדות מדינת ישראל ופרשה שפגעה אנושות בביטחון הלאומי של מדינת ישראל", אמר בדיון. "הרכבנו פאזל שמייצר תמונה שלמה של האירוע, שחייבים לראות אותה. בשביל למצוא את העצים ביער צריך לראות את כל היער כמקשה אחת. לצערי היועץ המשפטי לממשלה מסרב לראות את הפאזל הזה - מערכת יחסים משפחתית ועסקית בין נתניהו, מיליקובסקי, שמרון ומולכו ובחלק השני - שני מנועי אינטרסים רבי עוצמה שהם אלו שמניעים את הליכי הרכש בסכומי עתק".

עוד בוואלה!

השגריר לשעבר בגרמניה: נתניהו אמר לי לדווח על הצוללת רק לבר יוסף

לכתבה המלאה
הפגנת התנועה לאיכות השלטון מול בית המשפט העליון 25 בינאור 2021. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
המדינה טענה כי אין מקום להתערבות בית המשפט. ההפגנה בירושלים, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

בשבוע שעבר השיב היועמ"ש אביחי מנדלבליט לבג"ץ כי הוא סבור שיש לדחות את העתירות. לדבריו, רק לאחרונה דחה בג"ץ עתירה דומה של התנועה לטוהר המידות, שדרשה לחקור את נתניהו באזהרה במסגרת פרשת כלי השיט.

עוד נכתב בתגובת המדינה כי אין מקום להתערבות של בית המשפט גם בנוגע להחלטת היועמ"ש שלא לחקור את פרשת המניות. "פרשת המניות מחדדת את הפער בין תזה פלילית אפשרית שיכול כל אדם להעלותה, לבין תשתית ראייתית ראשונית עליה יכולות רשויות התביעה לסמוך ידיהן ועל בסיסה לקבוע שהתגבש חשד סביר לביצוע עבירה", נכתב. "כל אשר יש לפנינו הוא השערה, נרטיב שניתן לטוות סביב המידע הקיים, אך לא חשד סביר כי בוצעה עבירה".

תנועת "הדגלים השחורים", לצד קבוצת "חקירה עכשיו" יתכנסו למחות בזמן הדיון מול בית המשפט העליון. הפעילים החלו בשיירת מחאה לירושלים לאורך כביש 1, כשהם נושאים על משאיות דגמים של צוללות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully