וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: המדינה מבקשת לדחות את הדרישה לחקור באזהרה את נתניהו

18.1.2021 / 15:15

בתגובה לעתירה לחקור את ראש הממשלה בפרשה ולפתוח חקירה פלילית בפרשת המניות, טענה המדינה כי רק לאחרונה קיבל בג"ץ את עמדת היועמ"ש בנושא, ודחה עתירה דומה. "כל שיש הוא נרטיב שניתן לטוות סביב המידע הקיים, אך לא חשד סביר לעבירה", נכתב

בווידאו: עימות בין נתניהו לגנץ על הקמת ועדת בדיקה בפרשת הצוללות/צילום: ערוץ כנסת

המדינה מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירות שדורשות לחקור באזהרה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות, ולפתוח חקירה פלילית בפרשת המניות. תגובת המדינה הוגשה היום (שני), לקראת דיון בשלוש העתירות שצפוי להיערך בשבוע הבא.

את העתירות הנוכחיות הגישו התנועה לאיכות השלטון, קבוצת "משמר הדמוקרטיה הישראלית", וקבוצת אזרחים שמיוצגים על ידי עורכי הדין גלעד ברנע וחגי קלעי. המדינה השיבה בתגובתה כי רק לאחרונה קיבל בג"ץ את עמדת היועמ"ש לפיה אין הצדקה לחקור את נתניהו בפרשת הצוללות, ודחה עתירה דומה של התנועה לטוהר המידות.

עוד נכתב בתגובת המדינה כי אין מקום להתערבות של בית המשפט גם בנוגע להחלטת היועמ"ש שלא לחקור את פרשת המניות. "פרשת המניות מחדדת את הפער בין תזה פלילית אפשרית שיכול כל אדם להעלותה, לבין תשתית ראייתית ראשונית עליה יכולות רשויות התביעה לסמוך ידיהן ועל בסיסה לקבוע שהתגבש חשד סביר לביצוע עבירה", נכתב. "כל אשר יש לפנינו הוא השערה, נרטיב שניתן לטוות סביב המידע הקיים, אך לא חשד סביר כי בוצעה עבירה".

בנימין נתניהו ביבי צוללת צוללות חיל הים אחי רהב אח"י רהב. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"פרשת המניות מחדדת את הפער בין תזה פלילית לבין תשתית ראייתית". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בחלק מהעתירות התבקש בית המשפט להורות על הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות, או לחילופין להורות למבקר המדינה להמליץ לוועדה לביקורת המדינה של הכנסת על הקמת ועדה כזו. המדינה מבקשת לדחות גם את הבקשה הזו.

"העתירות כורכות טענות רבות ביחס לנושאים שונים", נכתב בתגובה. "ותקופות זמן שונות, ומציגות במקשה אחת עובדות, מידע שלוקט מכתבות בתקשורת, השערות, הנחות מוקדמות ודעות. לעיתים אף מוצגות 'עובדות' נטענות, בלא הפניה לאסמכתא כלשהי. כל זאת הגם שעסקינן בדרישה לפתוח בחקירה פלילית, אשר חייבת כמובן לעמוד בסטנדרטים ראייתיים הקבועים בדין הפלילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully