וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאליבן לבן שבת: ארה"ב תתייעץ עם ישראל על נושאי ביטחון במזרח התיכון

24.1.2021 / 16:04

בשיחה הראשונה בין בכירים בשני הממשלים, הציע היועץ לביטחון לאומי בארצות הברית למקבילו הישראלי לפתוח בדיאלוג אסטרטגי על נושאים אלו בעתיד הקרוב. סאליבן אמר לבן שבת כי ביידן מחויב לביטחון ישראל, וכי הממשל החדש רוצה להמשיך לקדם את הסכמי הנורמליזציה באזור

בווידאו: נתניהו מברך את ביידן והאריס - מצפה לעבוד יחד/צילום: לע"מ

היועץ לביטחון לאומי בארצות הברית ג'ייק סאליבן אמר אמש ליועץ לביטחון לאומי הישראלי מאיר בן שבת, כי ארצות הברית תתייעץ עם ישראל באופן הדוק על כל נושא שקשור לביטחון במזרח התיכון - כך הודיע היום (שבת) הבית הלבן. סאליבן הזמין את בן שבת לפתוח בדיאלוג אסטרטגי על נושאים אלו בעתיד הקרוב.

סאליבן אמר לבן שבת כי הנשיא ביידן מחויב ללא פשרות לביטחון ישראל, וכי ארצות הברית רוצה להמשיך לעבוד עם ישראל על קידום הסכמי הנורמליזציה עם מדינות ערב. שיחתם הטלפונית של השניים, היא השיחה הראשונה בין בכירים בממשלת ישראל לבין בכירים בממשל ביידן, מאז השבעת הנשיא החדש במהלך השבוע האחרון.

אמש נודע כי השיחה בין שני היועצים עסקה בהיכרות ראשונית בין הצדדים, ובנושאים נוספים כמו הנושא האיראני נושאים אזוריים וקידום הסכמי אברהם. השיחה התבצעה כחלק מסדרת שיחות שסאליבן קיים ביומיים האחרונים עם מקביליו בכמה מדינות שנחשבות בנות ברית קרובות של ארצות הברית כמו בריטניה, צרפת, גרמניה, יפן ודרום קוריאה.

ג'ייק סאליבן, בעבר יועצה המדיני הבכיר של הילרי קלינטון, המועמד של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לתפקיד היועץ לביטחון לאומי. 11 באוקטובר 2017. AP
שיחה ראשונה עם מקבילו הישראלי. היועץ לביטחון לאומי בארה"ב ג'ייק סאליבן/AP

ביום רביעי האחרון אחרי השבעתו של ביידן, פרסם נתניהו הודעה ובה הדגיש כי הוא מצפה לעבוד עם הנשיא ביידן, "להרחיב את השלום בין ישראל לעולם הערבי ולהתמודד עם האתגרים המשותפים, בראשם האיום האיראני".

נתניהו ואנשיו מודאגים מכוונתו של ביידן לנסות ולחזור להסכם הגרעין עם איראן. שר החוץ המיוחד של ביידן טוני בלינקן אמר בשימוע בסנאט בשבוע שעבר כי יש עוד "דרך ארוכה" עד לחזרה להסכם הגרעין והדגיש כי ממשל ביידן יתייעץ עם ישראל ועם מדינות המפרץ לפני קבלת החלטה כלשהי.

מאיר בן שבת. -, פלאש 90
דנו בנושאי ביטחון. היועץ לביטחון לאומי בן שבת/פלאש 90, -

נתניהו רוצה להקים צוות היגוי בהשתתפות כל גורמי הביטחון, המודיעין והדיפלומטיה לגיבוש האסטרטגיה הישראלית לשיחות הראשונות עם ממשל ביידן בנוגע לגרעין האיראני. הצוות יכלול נציגים של המטה לביטחון לאומי, משרד החוץ, משרד הביטחון, צה"ל, המוסד והוועדה לאנרגיה אטומית.

נתניהו גם מעוניין למנות גורם בכיר מטעמו שיעמוד בראש הצוות וגם ישמש כשליח מיוחד לשיחות עם הממשל האמריקני החדש לקראת חזרה אפשרית של ארצות הברית להסכם הגרעין עם איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully