וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנות מאסר נגזרו על איתמר שמעוני ראש העיר אשקלון לשעבר שהורשע בשוחד

24.1.2021 / 15:13

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב קבע כי שמעוני יידרש לשלם קנס של 400 אלף שקלים לאחר שהורשע בסעיפים של שוחד, הפרת אמונים ועבירות מס. לפי כתב האישום, הוא גייס כספי פיצויים לנשים שלכאורה פגע בהן מינית מקבלנים תמורת קידום עסקיהם. אחיו נידון ל-14 חודשי מאסר

בווידאו: 4 שנות מאסר לאיתמר שמעוני, ראש העיר אשקלון לשעבר/עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) ארבע שנות מאסר על ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, שהורשע בשוחד, הפרת אמונים ועבירות מס. בנוסף, קבעו השופטים כי שמעוני יידרש בתשלום קנס של 400 אלף שקלים. על אחיו של שמעוני, עופר, הוטלו 14 חודשי מאסר בפועל וקנס של 75 אלף שקלים.

האישום נגד שמעוני הוגש ב-2017. על פי עובדות כתב האישום, שתי נשים שעבדו תחתיו דרשו ממנו סכומי כסף גדולים כפיצוי על כך שכביכול פגע בהן מינית. במסגרת הסכם הפיצוי, נאלץ שמעוני לשלם יותר ממיליון שקלים. את הכסף, כך נטען, גייס מקבלנים תמורת פעולות שקשורות לתפקידו הציבורי.

"אני מרכין ראש בפני בית המשפט", אמר שמעוני בתגובה להחלטת השופטים, "את מה שיש לי לומר נאמר בבית המשפט העליון. לא ציפיתי לעונש כזה, אבל לא תמצאו אצלי שום גינוי לבית המשפט, גם בימים קשים כאלה". סנגורו של שמעוני, עו"ד שרון נהרי מסר כי "אנחנו לומדים את הכרעת הדין ואת גזר הדין ונערער לעליון. יש לנו טענות כבדות משקל בפן הראייתי ואנחנו מאמינים שבית המשפט העליון יזכה אותו או לחלופין יקל בעונשו".

גזר דין איתמר שמעוני, לשעבר ראש עיריית אשקלון, בית המשפט המחוזי תל אביב, 24 בינואר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
גייס כספי פיצוי מקבלנים. שמעוני בבית המשפט, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

נציגות הפרקליטות, שניהלו את התיק, עורכות הדין הילה גבאי וקרן צבירן מסרו לאחר גזר הדין כי "בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע באופן חד וברור שעבירות שחיתות שלטונית הן רעה חולה שיש לעקור מן השורש. גזר הדין המשמעותי שהוטל על שמעוני של ארבע שנות מאסר בפועל וקנס של 400 אלף שקלים מהווה מסר נחרץ לאישי ציבור שלא לנצל את מעמדם הבכיר ואת הסמכויות שניתנו להם לצורך קבלת טובות הנאה אישיות, והוא פרק חשוב במלחמה בשחיתות הציבורית".

התיק בנוגע לעבירות המין נסגר מחוסר ראיות, אך בנובמבר 2019 הורשע שמעוני באחד מאישומי השוחד, וכן בעבירות נוספות הקשורות לכך. על פי הכרעת הדין, שמעוני לקח שוחד בסך 150 אלף שקלים מקבלן בשם יואל דוידי. הכספים הוסוו כדמי תיווך לאחיו של ראש העיר לשעבר, עופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully