וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא התייעצות עם עורך דין: מפגין נגד נתניהו טוען שזומן ל"חקירת הפחדה"

יונתן מאיר, תושב תל אביב, התבקש להגיד לתחנת מוריה בירושלים לאחר שהשתתף בהפגנה בבלפור במוצאי שבת. לדבריו, במשטרה הובהר לו שאינו חשוד, אך הוא הוזהר שאם יוביל צעדות לא חוקיות יוגש נגדו כתב אישום. המשטרה: "בשיחה עמו הוסברו לו משמעות מעשיו והשלכותיהם"

בווידאו: הפגנות נגד נתניהו זה השבוע ה-30 ברציפות/צילום: יואב אתיאל, שי מכלוף, ראובן קסטרו

מפגין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו זומן השבוע, לדבריו, ל"חקירת הפחדה" בתחנת המשטרה. יונתן מאיר, תושב תל אביב, קיבל ביום שני שיחת טלפון בה התבקש להגיע לתחנת מוריה בירושלים. לדבריו, נאמר לו בתחנה שאינו נחקר באזהרה כחשוד וכן לא הוצע לו להתייעץ עם עורך דין. עם זאת, לדבריו החוקרים שאלו אותו מה עשה בהפגנה בשבת האחרונה, והטיחו בו כי הוביל לעיתים צעדה לא חוקית וכי הוא היה "מאוד דומיננטי" בצעדה.

מאיר אומר כי לא הוביל את הצעדה והכחיש את הטענות בחקירה. הוא הוזהר שלא להוביל צעדות לא חוקיות, ונאמר לו כי אם יעשה זאת הוא ייחקר באזהרה ויוגש נגדו כתב אישום. "אמרתי לחוקר שזו שיטה מאוד ידועה לדכא הפגנות, לקחת מפגינים דומיננטיים למען יראו ויראו", הוא מתאר. "פשוט ניסו להפחיד אותי, זו הייתה חקירה הפחדה. מנסים להפחיד בן אדם מלצאת להפגין. כמו במדינות הכי חשוכות שיש".

מחאה נגד השחיתות מול מעון ראש הממשלה נתניהו, בלפור ירושלים, 16 בינואר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים נגד נתניהו בירושלים, שבת/ראובן קסטרו

עו"ד דניאל חקלאי, המייצג את מאיר, אומר כי המשטרה רשאית לזמן אזרח לצורך מסירת עדות או לגביית הודעת חשוד תחת אזהרה. לדבריו, "אין אפשרות אחרת. לו היה נחקר יונתן כחשוד, היה על החוקר לאפשר לו להתייעץ עמי בטרם חקירתו. מאחר שהחוקר לא עשה כן, ברור שלא מדובר בחקירת חשוד. כאמור, גם לא מדובר בחקירת עד לביצוע מעשה עבירה".

"מדובר בחקירת הפחדה נגד אזרח שומר חוק שמממש את זכותו הדמוקרטית להפגין. אני רואה זאת בחומרה. אפנה ליועץ המשפטי לממשלה, ליועצת המשפטית של המשטרה ולמפכ"ל הנכנס כדי שימנעו תופעות דומות בעתיד", הוסיף.

עוד בוואלה!

הוביל תהלוכות לא חוקיות: מפגין נגד נתניהו הואשם בהתהקלות אסורה

לכתבה המלאה

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "גם בתקופה מורכבת זו, משטרת ישראל מאפשרת לכל אדם באשר הוא להפגין בגבולות החוק. יחד עם זאת בהתאם לחוק קיום תהלוכות מחייב אישור מוקדם של המשטרה להיערכות מתאימה בהיבטי חסימת כבישים, אבטחת הצועדים ושמירה על הסדר הציבורי. נציין כי רק לאחרונה הוגש על ידי הפרקליטות כתב אישום נגד נאשם שארגן תהלוכה בלתי חוקית כאמור בניגוד לחוק. במקרה זה הוזהר חשוד במעורבות בארגון תהלוכה בלתי חוקית, זאת בטרם נקיטת צעדים פלילים כחוק ובשיחה עמו הוסבר לו משמעות מעשיו והשלכותיהם. למען הסר ספק ובכדי למנוע הטעיית הציבור לא נמנע ממנו הזכות להפגין כחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully