וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל מגנה את האלימות כלפי שוטרים: "מצפה מהרשויות להחמיר את הסנקציות"

עודכן לאחרונה: 22.1.2021 / 14:02

שבתאי התריע כי התופעה "רק הולכת ומתרחבת", וקרא לרשויות להחמיר עם "הפרות ממוסדות" של תקנות הקורונה. ברקע הביקורת על התנהלות המשטרה בבני ברק, הוא רמז: "עוצמת האכיפה תיקבע אל מול היקף ההפרות והתנהגות המפרים". ראש הישיבה שתלמידיה תקפו שוטרים: "אירוע חמור"

בווידאו: עימותים אלימים בבני ברק/צילום: דוברות משטרת ישראל

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, גינה היום (שישי) תופעות של אלימות נגד שוטרים האוכפים את תקנות הקורונה וקרא להחמיר את הסנקציות כלפי הפרות ממוסדות שלהן. זאת, לאחר שחסידים תקפו שוטרים שעסקו בפעולות אכיפה בבני ברק, ופצעו שבעה מהם.

"האלימות אותה חווים השוטרים בפעילויות האכיפה השונות בימים האחרונים ראויה לכל גנאי ומייצרת מראות שלא נקבל ולא נשלים איתם", אמר שבתאי. "אני מצפה מהרשויות, מנהיגי הציבור ומשרדי הממשלה הרלוונטיים להחמיר את הסנקציות כנגד אותן הפרות ממוסדות שאנו נתקלים בהן. כמו כן, אני מצפה מכל אדם השומר חוק במדינה לגנות את אותם פורעי החוק, להוקיע אותם ולסייע בידנו לעקור מהשורש את התופעות הפסולות והמסוכנות הללו".

ביקור שוטרים במחסום חמד. השר אמיר אוחנה וממלא מקום המפכ״ל, יעקב קובי שבתאי, 8 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"נפעל למצות את הדין עם כל אדם שינסה לפגוע בשוטרים". שבתאי/ראובן קסטרו

הוא הבהיר כי המקרה שהתרחש בבני ברק אינו מקרה בודד. "לצערי, זהו לא המקרה היחיד השבוע שבו הותקפו שוטרים המבצעים אכיפה של תקנות הקורונה והתופעה רק הולכת ומתרחבת. כל אלה, ימשיכו ויטופלו ביד קשה ובנחישות בכל מקום ובכל מגזר תוך הקפדה על אכיפה שוויונית".

עוד אמר שבתאי, ברקע הביקורת על התנהלות המשטרה בעיר החרדית אמש, כי תגובת המשטרה קשורה בהיקף ההפרות בשטח. "נמשיך לאכוף את תקנות הקורונה בכל מקום שיידרש, ועוצמת האכיפה תיקבע אל מול היקף ההפרות והתנהגות המפרים ובהתאם לחוק. אנו נפעל למצות את הדין עם כל אדם אשר ינסה לפגוע בשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור כולו ללא יוצא מן הכלל".

עוד בוואלה!

הרוב החרדי כבר לא שותק נגד מפרי ההנחיות, אבל המציאות עוד רחוקה משינוי

לכתבה המלאה
תקיפת רכב משטרתי במהלך אכיפת תקונות הקורונה בבני ברק 21 בינואר 2021. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
תיעוד תקיפת הרכב המשטרתי בבני ברק, אתמול/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

אמש תקפו חסידי ויז'ניץ-מרכז בעיר בלשים של המשטרה, במהלך אכיפה שביצעו נגד הפרת הנחיות קורונה בבני ברק. הם גם ניפצו את זכוכיות הרכב שבו נסעו ופגעו בו באמצעות קרשים ואבנים.

בעקבות זאת, עשרות שוטרי יס"מ הגיעו סמוך לחצות לישיבה של חסידות ויז'ניץ-מרכז, ממנה יצאו לכאורה הנערים שתקפו את השוטרים. ואולם, כוחות המשטרה נתקלו בישיבה ריקה לאחר שהתלמידים שלומדים בה נטשו את המקום. למרות זאת, החלו עימותים בין משטרה לאזרחים וסקרנים ברחובות סמוכים, כשהמשטרה הפעילה אלימות נגדם, במקרים מסוימים ללא סיבה, ועשתה שימוש מסיבי ברימוני הלם ובמכת"זית. שישה מפגינים נעצרו, אך עם זאת, אף אחד מהתוקפים באירוע האלים לא נעצר.

התנהלות המשטרה עוררה ביקורת חריפה מפי חברי כנסת חרדים, שטענו כי הגיעה אמש לעיר ל"מסע נקמה", כלשונם, שכלל אלימות נגד חפים מפשע ורימוני הלם - אך כלל לא פעלה נגד התוקפים באירוע. במשטרה דחו את טענות החרדים, והבהירו כי "עליית המדרגה באלימות שהייתה אמש בבני ברק עולה כדי התנהגות פושעת ומסוכנת".

בחסידות מגנים את אלימות התלמידים: "אירוע מצער"

הרב יוקל ווייס, ראש הישיבה של חסידות ויז'ניץ-מרכז ממנה יצאו התלמידים שתקפו את השוטרים בבני ברק, גינה את האירוע. "מתוך צער וכאב", אמר בהקלטה שפורסמה בקו הפנימי של החסידות, "אנו מוקיעים ומביעים מחאה חמורה, על האירוע החמור והמצער שקרה אמש על ידי אנשי שוליים, שנגררו לאלימות הנוראית בפגיעה במשטרת ישראל ברחוב שלמה המלך בבני ברק. להוי ידוע, מעשים מסוג זה נוגדים את דרך התורה ואין דרך חכמים נוחה הימנו. בתפילה הוא חתם בתפילה עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו, אמן ואמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully