וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך את ביידן: "מצפה לעבוד איתך כדי לחזק את הברית בין ארה"ב לישראל"

עודכן לאחרונה: 20.1.2021 / 19:52

ראש הממשלה איחל לנשיא ארה"ב הנכנס ולסגניתו בהצלחה לרגל כניסתם לתפקיד. "נתמודד עם האתגרים המשותפים, בראשם האיום האיראני", אמר. ריבלין הצטרף: "מצפה לבנות גשרים נוספים באזורנו, גם עם הפלסטינים". גנץ: "הברית החזקה בינינו תהפוך את המזרח התיכון ליציב יותר"

בווידאו: נתניהו מברך את ביידן והאריס - מצפה לעבוד יחד/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך היום (רביעי) את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לרגל כניסתו לתפקיד. הוא הביע את תקוותו לחיזוק הקשר בין ארצות הברית לישראל, בין היתר סביב הסכמי השלום עם המדינות הערביות וההתמודדות מול איראן. הנשיא ראובן ריבלין ושר הביטחון בני גנץ הצטרפו גם הם לאיחולים.

"ברכות לנשיא ג'ו ביידן ולסגנית הנשיא קמלה האריס על השבעתכם ההיסטורית", אמר נתניהו. "הנשיא ביידן, יש בינינו ידידות אישית חמה במשך עשרות רבות של שנים. אני מצפה לעבוד איתך כדי לחזק עוד יותר את הברית בין ארצות הברית לישראל, להמשיך ולהרחיב את השלום בין ישראל לעולם הערבי ולהתמודד עם האתגרים המשותפים, בראשם האיום האיראני. אני מאחל לכם הצלחה רבה. אלוהים יברך את ארצות הברית של אמריקה. אלוהים יברך את ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, משרד רה"מ. 9 במרץ 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"ידידות אישית חמה". נתניהו וביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ריבלין בירך גם הוא את ביידן. "בשם העם בישראל, הרשה לי לאחל את מיטב הברכות לך, לסגנית הנשיא האריס, לבני משפחותיכם, ולכל העם האמריקני ביום חשוב זה. היום, אתם מתחילים את כהונתכם כמנהיגי העולם החופשי, לאחר שנבחרתם על ידי הדמוקרטיה הגדולה בעולם, מי ייתן ומאמציכם יוכתרו כהצלחה".

"אדוני הנשיא, לעיתים המובן מאליו טוב שיאמר - לארצות הברית אין בת ברית גדולה ממדינת ישראל ולעם האמריקני אין חבר טוב מהעם בישראל", הוסיף. "אין כל ספק שתחת נשיאותך ארצות הברית תמשיך להיות מחויבת לביטחונה ולשגשוגה של ישראל".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בפגישת עבודה מדינית עם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. מרץ 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין וביידן בירושלים, 2016/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הוא הדגיש בנאומו את ההתמודדות מול איראן ושיפור היחסים עם הפלסטינים. "אזורנו משתנה במהירות, רבים מהשינויים חיוביים. הסכמי השלום האחרונים בין ישראל לשכנותינו הביאו עימם תקווה חדשה, ואני מצפה לעבוד יחד איתך בכדי לסייע בבניית גשרים נוספים באזורנו, בהם גם עם שכנינו הפלסטינים. אני מאמין בלב שלם שלא נגזר עלינו לחיות יחד, אלא נועדנו לחיות יחד", אמר.

"אך לצד זאת, אנו ממשיכים להתמודד עם האיום האיראני הגובר המתבטא בתוקפנותה והתפשטותה של איראן במרחב, זאת בנוסף לעליית האנטישמיות והטרור העולמי, כל אלה במהלך אתגר עולמי חסר תקדים - ההתמודדות עם נגיף הקורונה. רק באמצעות עמידה משותפת כבעלי ברית וכחברים נוכל להתמודד עם אתגרים אלה. רק באמצעות עמידה משותפת כבעלי ברית וחברים נוכל להביס אותם", הדגיש.

גנץ: "רגע ייחודי עבור ארה"ב והעולם כולו"

שר הביטחון בני גנץ בירך אף הוא את ממשל ביידן, ואמר כי הוא "בטוח שנעבוד ביחד מול התוקפנות האיראנית ולמען קידום תהליכי הנורמליזיציה ופתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

"זהו רגע ייחודי עבור ארצות הברית והעולם כולו. ארצות הברית וישראל במיוחד חולקות מטרות ואתגרים רבים כעת - התמודדות עם התוקפנות האזורית של איראן ושאיפותיה הגרעיניות, מאבק בארגוני טרור וכוחות שחותרים תחת היציבות האזורית, הרחבת תהליכי הנורמליזציה ומציאת פתרון לסכסוך הישראלי- פלסטיני", הוסיף גנץ. "אני בטוח שהברית החזקה ביננו והמחויבות ההדדית בין המדינות יסייעו לקידום הערכים הדמוקרטיים המשותפים שלנו, יהפכו את המזרח התיכון ליציב יותר, ואת העולם לשקט ובטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully