וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בעיראק: תשעה הרוגים ועשרות פצועים בתקיפה אמריקנית ליד בגדאד

לפי כלי תקשורת בעולם הערבי, ארה"ב תקפה יעדים באזור ג'ורף א-סחר הנמצא דרומית לבירה באמצעות מל"טים. חלק מהסוכנויות דיווחו כי ההפצצות פגעו בעמדות של הצבא העיראקי והרגו תשעה חיילים, ובסוכנויות אחרות דווח כי הן כוונו לעבר כוח של חיזבאללה. בארה"ב מכחישים

בווידאו: דיווח בסוריה על תקיפה ישראלית באזור דמשק/מתוך טוויטר

תשעה בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בתקיפת מל"טים אמריקנים דרומית לבגדאד, בירת עיראק - כך דווח הלילה (שלישי) ברשת אל-עאלם האיראנית. גורמים בצבא העיראקי מסרו כי ההתקפה האווירית כוונה לעבר עמדות של הצבא הממוקמים בג'ורף א-סח'ר.

עם זאת, לפי הערוץ האמריקני "אל-חורה", המדווח בערבית, מקורות המעורים בנושא מסרו כי ההפצצות פגעו ביעדים השייכים לכוחות של חיזבאללה, הנתמכים על ידי איראן. עוד דווח כי מטוסים אמריקנים טסו גם באזור הגבול של עיראק עם סוריה.

ג'ניפר גריפית', עיתונאית ברשת פוקס ניוז האמריקנית, דיווחה כי שוחחה עם בכיר במערכת הביטחון של ארצות הברית שהכחיש כי בוצעה תקיפה כלשהי בעיראק.

כוחות מיליציות שיעיות צועדות בבגדאד, עיראק, 31 במאי 2019. AP
דיווחים על תשעה הרוגים. מיליציות שיעיות בבגדאד, עיראק/AP

בתחילת החודש שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, האשים את ישראל בניסיון לפתוח במלחמה על ידי תכנון מערך התקפות נגד הכוחות האמריקנים בעיראק. "הגיע אלינו מידע מודיעיני מעיראק, לפיו סוכנים ישראלים מתכננים התקפות נגד מטרות אמריקניות, כדי לתת לממשל טראמפ היוצא עילה כוזבת למלחמה".

בהודעה שכתב השר האיראני בטוויטר, בעקבות דיווחים כי ארצות הברית תפעל נגד איראן בעקבות שיגור רקטות לעבר השגרירות האמריקנית בבגדאד, הוא פנה לטראמפ והוסיף: "היזהר מהמלכודת. אם יהיו זיקוקים תהיה לכך תוצאה רעה, במיוחד עבור החברים הכי טובים שלך".

בחודשים האחרונים המתיחות בין איראן וארצות הברית גברה. זאת, בעקבות ההתקפה על השגרירות האמריקנית ובעוד שבאיראן חוששים מהתקפה אמריקנית נגדם לקראת סיום כהונתו של טראמפ. כמו כן, בשבועות האחרונים מפציצי B-52 של הצבא האמריקני הוטסו כמה פעמים בשמי המזרח התיכון כמסר מרתיע לאיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully