וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה יציאה בארבעה שלבים: המסעדנים דורשים לפתוח כבר בפברואר

באיגוד הציגו תכנית שנועדה לאפשר חזרה הדרגתית של הענף לפעילות מלאה לאחר הסגר, והזהירו: "אם הממשלה לא תדאג לייצר וודאות, נדאג לכך בעצמנו". להערכת האיגוד, כ-2,000 מסעדות, בתי קפה ובארים ייסגרו ברבעון הראשון של 2021, בנוסף ל-4,000 בשנה שעברה

בווידאו: נתניהו ואדלשטיין על אפשרות להארכת הסגר/צילום: לע"מ

מנכ"ל איגוד המסעדות והברים, שי ברמן, והחבר באיגוד המסעדות, השף חיים כהן, פנו אמש (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים בממשלה בבקשה לפתוח את הענף להושבת קהל בעוד שלושה שבועות, באמצעות מתווה בן ארבעה שלבים - כך נודע לוואלה! NEWS. נציגי הארגון מציעים מתווה חזרה הדרגתי לפעילות הענף המעסיק כ-50 אלף עובדים, ובכוונתם להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתיהו כדי לקדם את הנושא.

ישיבת הממשלה שתדון בהמשך מדיניות הסגר נקבעה ליום שלישי הקרוב, ונכון לשעה זו משרד הבריאות צפוי להמליץ על הארכת הסגר בשבועיים. באיגוד המסעדות מודעים לכך, ומבקשים לספק ודאות ואופק לבעלי העסקים בענף, כשרבים מהם נמצאים על סף קריסה.

על פי נתוני האיגוד, מאז פרוץ המשבר כ-4,000 מסעדות וברים נסגרו. מדובר במספר גבוה משמעותית מאשר בשנה רגילה, שכן ענף המסעדנות נחשב ל"מסוכן" יותר ומאופיין בשיעור גבוה של סגירת עסקים. להערכת האיגוד, כ-2,000 עסקים נוספים צפויים להיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2021.

בעקבות הסגר בשל תחלואת הקורונה | מסעדות סגורות בנמל תל אביב 18 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
להחזיר את הענף לחיים. מסעדה סגורה בתל אביב/ראובן קסטרו

ברמן הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי בעלי העסקים בתחום המסעדנות והברים זקוקים לזמן היערכות מראש ולא יכולים להיפתח "מהיום למחר", ולכן מבקשים לאשר את המתווה שמתחשב לתפיסתם במצב התחלואה בישראל. הוא הדגיש כי אחד הקשיים העומדים בפני בעלי העסקים הוא השבתם של עובדים מחל"ת, לאחר ארבעה חודשים שהענף סגור. "ככל שנגייס עובדים חדשים ייקח זמן להכשיר אותם, ללמד אותם הכול מבחינת מטבח ושירות מכיוון שמדובר בצוותים חדשים", הסביר. "צריך גם להכשיר את הציוד, להכין את המקום מבחינת תפריטים חדשים, הקורונה משנה את כל המודל של העסק".

בפנייה לראש הממשלה ציינו השניים כי תעשיית המסעדות והברים, המונה כ-3,000 עסקים סגורה מזה ארבעה חודשים, למעט פעילות שירות משלוחים המתאפיינת לדבריהם ברווחיות נמוכה ואף הפסדית.

המתווה שהציגו השניים כולל ארבעה שלבים. החזרת האפשרות לאיסוף מזון (טייק אוויי) ממסעדות מיד בתום הסגר המהודק; החזרת האפשרות להושבת סועדים בתפוסה של 50% בפנים ו-75% בחוץ החל מ-10 בפברואר, לאחר שהאוכלוסייה בסיכון תחוסן בשתי מנות; לאחר שיחוסנו יותר מחמישה מיליון בני אדם בשתי מנות, - הגדלת התפוסה בחללים הפנימיים לשיעור של 75% בפנים, ו-100% בחוץ; וחזרה לפעילות רגילה בסיום החיסון של 80% מהאוכלוסייה.

עוד בוואלה!

עשרות אלפי עסקים נותרו ללא סיוע: "שכחו את היזמים שהקימו עסק בקורונה"

לכתבה המלאה
הפגנת מחאה של ארגון העצמאיים "הדגלים הירוקים", נתניה, 3 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מפגן מחאה של בעלי מסעדות בנתניה, נובמבר/ראובן קסטרו

השף חיים כהן הסביר כי המתווה לא מתעלם מהמציאות הרפואית. "יש בו את האיזון הנכון, בין בריאות הציבור להצלת תעשיית המסעדות. אנחנו מקווים שראש הממשלה והשרים הרלוונטיים, יאשרו אותו במהרה ויאפשרו לבעלי העסקים להיערך לפתיחת העסקים", אמר. "העסקים שלנו לא נפתחים בלחיצת כפתור ולכן אנחנו קוראים לראש הממשלה, לספק ליזמים בתחום אופק שהם יוכלו לשאוף אליו".

ברמן הזהיר כי בעלי המסעדות לא מתכוונים לוותר. "ממשלת ישראל צריכה לקבוע מועד וקריטריונים ברורים לפתיחת המסעדות והברים. אם מישהו חושב, שהוא יתכנס שוב באישון לילה ויחליט על פתיחת העסקים שלנו ולמחרת הם יהיו פתוחים ומשגשגים, הוא טועה", אמר ברמן, שהדגיש: "העסקים שלנו הם לא הגרפים שראש הממשלה נהנה להציג. נדרוש ממנו ודאות ובמידה ולא נקבל אותה, נייצר כזו לעצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully