וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תדון בהארכת הסגר בשבועיים; נתניהו: "לא יותר מכך"

ההצעה להאריך את הסגר תעלה להצבעה מחר, בעקבות המשך התפשטות התחלואה. נתניהו הבהיר כי הסגר לא יוארך שוב לאחר מכן. במקור הוכרז הסגר המהודק למשך שבועיים, עם אפשרות להארכה בשבועיים נוספים. אדלשטיין: "אי אפשר לחיות עם ממוצע של 8,000 מאומתים ביום"

בווידאו: נתניהו ואדלשטיין על אפשרות להארכת הסגר/צילום: לע"מ

הממשלה תדון מחר בהצעה להאריך את הסגר המהודק בשבועיים נוספים - כך סיכמו הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירי משרד הבריאות. הסגר יוארך לפי המתכונת שבה התנהל הסגר המהודק עד כה, וייעשה נסיון לגבש רוב להחלטה. לפני כמעט שבועיים הוכרז הסגר המהודק למשך שבועיים, עם אפשרות להארכה בשבועיים נוספים.

נתניהו התייחס להצעה להאריך את הסגר, ואמר בהצהרה שמסר בבית שמש כי הסגר לא יוארך ביותר משבועיים נוספים. "יש מדינות שמדברות על סגר עד אפריל. זה לא המצב אצלנו, אבל יש אפשרות שנדרש לתקופה קצרה להאריך את הסגר - זה לא יהיה יותר משבועיים", הבהיר נתניהו. הוא הוסיף כי "סגר דיפרנציאלי לא עבד בכל העולם, גם כמות הבדיקות ההמוניות לא עוזרות, רק סגר וחיסונים, ואת זה אנחנו עושים".

גם שר הבריאות אדלשטיין התייחס לנושא, ואמר כי "משרד הבריאות יבקש מחר הארכה של הסגר, מקווה שזה יאושר בממשלה ובכנסת. אי אפשר לחיות בממוצע של 8,000 מאומתים ביום, אי אפשר לחיות עם למעלה מ-1,000 חולים קשים". הוא הוסיף כי "אנחנו צריכים להמשיך עם מבצע החיסונים כדי לפתוח את המשק, התרבות, בתי הכנסת וכל מה שחשוב לנו".

בדיקת כלי רכב במחסום משטרתי לאכיפת הסגר, מחלףנחשונים, 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו
בדיקת כלי רכב במחסום משטרתי לאכיפת הסגר/ראובן קסטרו

אתמול הטיל ראש הממשלה החליפי בני גנץ ספק בצורך בהארכת הסגר, לאור אופן אכיפת ההגבלות. "אם אין אכיפה שוויונית - אין טעם להמשיך בסגר", אמר גנץ בביקור במפקדת אלון של פיקוד העורף, קצת יותר משבוע לאחר כניסת הסגר לתוקף. "דין תל אביב, שפרעם, ביתר עילית ואשדוד - דין אחד הוא, כולם חייבים להקפיד על ההוראות", הוסיף.

דבריו נאמרו לאחר שאתמול נפתחו שורת מוסדות חינוך חרדיים בניגוד לתקנות - ולקראת ישיבת ממשלה בנושא הארכת הסגר, שתתקיים מחר. בתום הערכת מצב בעניין הטיפול בקורונה אמר גנץ כי "במהלך השבוע נקבל החלטה על המשך הסגר, והיא צריכה להתקבל בהתאם לנתונים ולביצועים. לצערי הנתונים מוכיחים שיש מקומות שבהם שיעורי ההדבקה גבוהים, ופעולות האכיפה ושיתוף הפעולה נמוכים. לכן, כל בקשה להמשך הסגר צריכה להיות רק בכפוף לקמפיין הסברתי, לסיוע ולאכיפה במוקדי התחלואה".

גנץ המשיך ואמר כי "כולם חייבים להקפיד על ההוראות. אם אין אכיפה שוויונית, אין טעם להמשיך את הסגר. מי שפותח בית ספר או תלמוד תורה, מי שמתפלל בקבוצה גדולה בבית כנסת, במסגד או בכנסיה, מי שנפגש עם הרבה אנשים ומפר את ההוראות - פשוט מסכן חיים". הוא הסביר כי במהלך השבוע יהיה עיסוק בשלב העתידי של יציאה מהסגר, וחזרה של חלקים במשק לפי קידום הדרכון הירוק.

כניסת הסגר ההרמטי, שוק הכרמל תל אביב יפו, 8 בינואר 2020. ניב אהרונסון
שוטרים אוכפים את הנחיות הסגר בשוק הכרמל בת"א, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

לפי נתוני המשטרה, בשבעת הימים הראשונים לסגר המהודק חולקו בסך הכול כ-30,700 דוחות בגין הפרת תקנות הקורונה. מספר הקנסות הגבוה ביותר - 21,423 - נרשם בגין יציאה מעבר לקילומטר ממקום המגורים לפעילות שאינה מותרת. 7,102 דוחות נוספים נרשמו לאזרחים שלא עטו מסיכה.

בנוסף לכך, 1,109 דוחות ניתנו לשוהים במקום ציבורי שפעילותו נאסרה, 515 בגין הפרות שונות של בתי עסק ו-457 קנסות נרשמו למפרי חובת הבידוד. עם תחילת הסגר המהודק לתוקפו ביום שישי שעבר, נאסרה פעילות גני ילדים ובתי ספר למעט החינוך המיוחד. עם זאת, כ-30 דוחות נרשמו בגין איסור הפעלת מוסדות חינוך. במשטרה הזהירו כי פעילותם תעלה מדרגה בימים הקרובים.

מוקדם יותר טענו גורמים במשרד הבריאות כי הממשלה צפויה לדון מחר בדרישה לחייב בדיקות קורונה לפני ההמראה לישראל. התקנות צפויות לקבוע כי אפשר לעלות לטיסה ארצה רק עם הצגת בדיקה שלילית, והן יהיו גם עבור אזרחים ישראלים שחוזרים לארץ. עוד בטרם הדיון, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב הערכת מצב עם נציגי משרד הבריאות לקראת ישיבת הממשלה מחר. שני הנושאים המרכזיים שיידונו הם הארכת הסגר - בשבוע או בפרק זמן ארוך יותר, וכן צעדים להתמודדות עם המוטציות של הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully