וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: אם אין אכיפה שוויונית, אין טעם להמשיך את הסגר

שר הביטחון ביקר במפקדת אלון של פיקוד העורף ומתח ביקורת על אופן האכיפה של ההגבלות, לאחר פתיחתם של מוסדות החינוך החרדיים בניגוד לתקנות. "דין תל אביב, שפרעם, ביתר עילית ואשדוד - דין אחד", אמר. הממשלה תדון בשלישי בהארכת הסגר בשבוע נוסף

בווידאו: בתלמוד תורה "חכמת שלמה" בירושלים לומדים כרגיל למרות הסגר/מערכת וואלה! NEWS

שר הביטחון בני גנץ הטיל ספק היום (ראשון) בצורך בסגר, לאור אופן אכיפת ההגבלות. "אם אין אכיפה שוויונית - אין טעם להמשיך בסגר", אמר גנץ בביקור במפקדת אלון של פיקוד העורף, קצת יותר משבוע לאחר כניסת הסגר לתוקף. "דין תל אביב, שפרעם, ביתר עילית ואשדוד - דין אחד הוא, כולם חייבים להקפיד על ההוראות", הוסיף. דבריו נאמרו לאחר שהיום נפתחו שורת מוסדות חינוך חרדיים בניגוד לתקנות - ולקראת ישיבת ממשלה בנושא הארכת הסגר בשבוע שתתקיים ביום שלישי.

גנץ ביקר במקום ביחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, מפקד המפקדה המשימתית תא"ל ניסן דוידי, עוזר השר להתגוננות משה אדרי וראש המכון הביולוגי פרופ' שמואל שפירא.

בתום הערכת מצב בעניין הטיפול בקורונה גנץ אמר כי "במהלך השבוע נקבל החלטה על המשך הסגר אם כן ואם לאו, היא צריכה להתקבל בהתאם לנתונים ובהתאם לביצועים. לצערי הנתונים מוכיחים שיש מקומות שבהם שיעורי ההדבקה גבוהים, ופעולות האכיפה ושיתוף הפעולה נמוכים. לכן, כל בקשה להמשך הסגר צריכה להיות רק בכפוף לקמפיין הסברתי, לסיוע ולאכיפה במוקדי התחלואה".

ברכת אברהם סלונים תלמוד תורה, בני ברק, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"דין תל אביב וביתר עילית ואשדוד - דין אחד הוא". תלמוד תורה בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

גנץ המשיך ואמר כי "כולם חייבים להקפיד על ההוראות. אם אין אכיפה שוויונית, אין טעם להמשיך את הסגר. מי שפותח בית ספר או תלמוד תורה, מי שמתפלל בקבוצה גדולה בבית כנסת, במסגד או בכנסיה, מי שנפגש עם הרבה אנשים ומפר את ההוראות - פשוט מסכן חיים".

גנץ הסביר כי במהלך השבוע יהיה עיסוק בשלב העתידי של יציאה מהסגר, וחזרה של חלקים במשק לפי קידום הדרכון הירוק. "בכל מקרה נמשיך לעמוד על כך שמערכת החינוך תהיה הראשונה לחזור. חשוב שבזמן הזה נתחיל שיח מידי עם המורים על החזרת ימי לימוד במהלך הקיץ והחופשות הבאות, חייבים לתגמל אותם ובשביל שזה יקרה חייבים להתחיל את השיח כבר מעכשיו", הוסיף.

ביקורו של שר הביטחון, בני גנץ, במפקדת "אלון" ביחד עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, ראש "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו וראש "מגן ישראל" הנכנס, פרופ' נחמן אש, מפקד המפקדה המשימתית, תא"ל ניסן דוידי, ועוזר השר להתגוננות, משה אדרי, 3 בנובמבר 2020. טל עוז / משרד הביטחון, משרד הביטחון
"מערכת החינוך תהיה הראשונה לחזור". גנץ במפקדת אלון, החודש/משרד הביטחון, טל עוז / משרד הביטחון

לאורך היום תועדו תלמודי תורה לבנים בכמה ערים ברחבי הארץ, ומנהיגי הזרמים החרדיים סירבו להשיב אם קראו לפתיחתם המחודשת. התיעודים הגיעו לידי וואלה! NEWS. במערכת הפוליטית תקפו את המוסדות שנפתחו בניגוד להנחיות והאשימו את הממשלה.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, קרא לשלול ממוסדות החינוך תקצוב. "‏לא ניתן להציב שוטר בכל מקום אך ניתן לשלול תקציב לכל מוסד חינוכי שמעודד תחלואה ומסכן את בריאות הציבור", כתב והוסיף כי "ישראל ביתנו העלתה חוק כזה בכנסת האחרונה שלא תפקדה, יש לאמץ את תוכנו במיידי".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הגיב גם כן לפרסום וואלה! NEWS ואמר כי "ממשלה שפויה לא הייתה מאפשרת לרב קנייבסקי לנהל לה את המדינה", הוא הוסיף וטען כי "כשלון הממשלה בניהול משבר הקורונה הביא לנו 4000 מתים, מיליון מובטלים, 80 אלף עסקים שנסגרו. הגיע הזמן לממשלה שפויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully