וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילת הסגר: 130 אלף דורשי עבודה חדשים, בהם 34 אלף עובדי הוראה

שירות התעסוקה עדכן על זינוק באבטלה מאז שהוטלו ההגבלות, שהחריף אחרי ההחלטה על הידוק הסגר. 91% מעשרות אלפי המורים שאיבדו את עבודתם נרשמו בשירות בעקבות סגירת מערכת החינוך. בסך הכול, מספר דורשי העבודה עלה ל-760 אלף ישראלים

בווידאו: דוח המבקר על הטיפול במובטלים והמענקים לעצמאים במשבר הקורונה/צילום: משרד מבקר המדינה

129,747 דורשי עבודה חדשים נרשמו מאז תחילת הסגר ב-27 בדצמבר, 6,399 מהם בסוף השבוע האחרון - כך עדכן הבוקר (ראשון) שירות התעסוקה. מאז הידוק ההגבלות 68,821 איש איבדו את עבודתם, 53.8% מכלל הנרשמים מתחילת הסגר, כשהנפגעים העיקריים הם עובדי ענף ההוראה, החינוך וההדרכה. בסך הכול, רשומים 760 אלף בני אדם כמחוסרי עבודה.

סגירת מערכת החינוך הביאה לזינוק במספר המורים שאיבדו את עבודתם. 33,994 עובדי הוראה נרשמו בשירות התעסוקה מתחילת הסגר, אך 91% מהם עשו זאת רק לאחר ההחלטה להחמיר את ההגבלות. לפני שההחלטה נכנסה לתוקף שיעור עובדי ההוראה בקרב הנרשמים היה 5.1% בלבד, וכעת הוא עלה ל-26.2%.

לקראת פתיחת שנת הלימודים בבית הספר פסגות על שם חיים גורי, ראש העין, 31 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
הפגיעה העיקרית - בעובדי ההוראה. בית ספר בראש העין/ראובן קסטרו

כמו כן, ציין השירות כי 82.2% מכלל דורשי העבודה הוצאו לחל"ת, 106,752 בני אדם. 22,995 נוספים פוטרו או התפטרו מעבודתם, ומהווים 17.8% מכלל הנרשמים מתחילת הסגר. בתחילת החודש הודיע כי עבור 55% מדורשי העבודה זו הפעם השלישית בה הם נרשמים ככאלה מאז פרוץ המשבר הכלכלי, ועבור 25% - זו הפעם השנייה.

מספר דורשי העבודה הפעילים עומד כעת על כ-760 אלף בסך הכל. זאת, כאשר כ-130 אלף מתוכם נרשמו מאז החל הסגר השלישי ועבור 77% מהם זו אינה ההרשמה הראשונה כדורשי עבודה מאז פרץ משבר הקורונה. מעבר לכך, עבור 28% מהנרשמים מאז החל הסגר, זו הרשמה שנייה ול-49% זו ההרשמה השלישית.

לפי תחזית שירות התעסוקה שפורסמה עם הידוק הסגר, אם הסכר אכן יימשך חודש ולא יוארך, מספר הנרשמים החדשים כדורשי עבודה כתוצאה מהידוק הסגר צפוי להגיע עד לכ-150 אלף. ככל שיוארך הסגר, כפי שדורש משרד הבריאות, מספר הנרשמים החדשים צפוי לעלות.

תורים ללשכת התעסוקה בעקבות גל הפיטורים לאחר הנחיות משרד הבריאות בעקבות נגיף הקורונה 17 במרץ 2020. ראובן קסטרו
760 אלף דורשי עבודה. תור ללשכת התעסוקה, מרץ/ראובן קסטרו

מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, אמר לוואלה! NEWS כי "הנתונים אכן מטרידים, ולצערי עומדים בתחזית שהעמדנו ערב הסגר ולאחר הידוקו. אולם, יותר משמטריד אותנו מספר הנרשמים זמנית כדורשי עבודה אנחנו מוטרדים מאוד מאלו שעלולים להיקלע לאבטלה ממושכת כתוצאה מהסגר".

הוא הסביר כי "הסגרים הקודמים לימדו אותנו ששיעור גבוה מבין היוצאים לחל"ת, ובוודאי שמבין המפוטרים, נקלע לאבטלה ממושכת ומתקשה לחזור לשוק העבודה. כלפיהם מכוונים את מאמצינו. אני קורא לכל דורשי העבודה להיעזר במגוון הכלים שיש לשירות העבודה להציע ולהסתייע בנו לשוב לשוק העבודה בהקדם".

לפי דוח שפרסם שירות התעסוקה בנובמבר, בגל השני מספר דורשי העבודה היה קרוב למיליון כשהגיע לשיאו, בתחילת חודש אוקטובר, אז עמד הנתון על 995.7 אלף בני אדם. עוד עלה מהנתונים כי יותר דורשי עבודה חזרו למקום עבודתם בגל השני לעומת הראשון, ולעומת זאת יותר אנשים איבדו את עבודתם מסיבה שאינה חל"ת בגל השני. עוד נכתב בדוח, כי הנפגעים העיקריים מהמשבר הם צעירים ונשים, שאיבדו את מקומות העבודה בשיעור גבוה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully