וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלה בוושינגטון: הקפיטול נסגר לזמן קצר בגלל שריפה

החזרות לטקס ההשבעה של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס הופסקו, לאחר שנצפה עשן מיתמר מאזור סמוך, ככל הנראה מגשר - והכניסה למתחם או היציאה ממנו נאסרו. כעבור זמן קצר הוכרז על חזרה לשיגרה

בווידאו: הקפיטול נסגר לזמן קצר בגלל שריפה/צילום: רויטרס

סגר הוטל היום (שני) על גבעת הקפיטול בוושינגטון בעקבות חשד לאיום ביטחוני, שהתגלה תוך זמן קצר כהתראת שווא בשל שריפה שפרצה במתחם של מחוסרי בית בסמוך למקום. בעקבות זאת, החזרות לטקס ההשבעה של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס הופסקו. עשן מיתמר מאזור סמוך, ככל הנראה מגשר, עורר את חשדן של רשויות הביטחון, הדרוכות מאז ההסתערות על המתחם ב-6 בינואר בידי תומכיו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ.

על פי הדיווחים, עובדים בגבעת הקפיטול קיבלו הודעות על "איום ביטחוני חיצוני", ונאסר עליהם להיכנס או לצאת מהמתחם. העובדים גם נקראו להתרחק מהחלונות והדלתות, אך בתוך זמן קצר הבהירו הרשויות כי אין איום ביטחוני והייתה חזרה לשגרה.

חברי משמר הכבוד מתפנים מחזרות טקס ההשבעה בקפיטול בעקבות התראת שווא, 18 בינואר 2021. CAROLINE BREHMAN/ AFP, GettyImages
החזרות הופסקו לזמן קצר. אנשי משמר הכבוד מתפנים מהבמה, היום/GettyImages, CAROLINE BREHMAN/ AFP

מוקדם יותר דווח כי ה-FBI עורך בדיקות לכל 25 אלף כוחות המשמר הלאומי שייפרסו בוושינגטון מחשש בקרב גורמי ביטחון מפני "מתקפה מבפנים" של אחד המשתתפים בטקס. הרשויות הגבירו את הכוננות בבירת ארצות הברית אחרי מחדל האבטחה החמור בתחילת החודש, אז הסתערו תומכיו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ על גבעת הקפיטול בניסיון לסכל את הניצחון של ביידן.

הסוכנות אף הזהירה את המשטרות המקומיות מפני הפגנות אפשריות בכל אחד ממתחמי הקפיטול במדינות השונות בימים שעד להשבעת הנשיא הנבחר ג'ו ביידן בעוד יומיים, כדי למנוע התקפה אלימה כמו זו שזעזעה את העולם ב-6 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully