וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות גבוהה בארה"ב לקראת הפגנות של תומכי טראמפ: "מוכנים לגרוע מכל"

גורמי אכיפת החוק מתכוננים לצעדות שייערכו תומכי טראמפ בכל 50 ערי הבירה של המדינות השונות, לקראת טקס השבעת ביידן בשבוע הבא. אלפי חיילי המשמר הלאומי הוצבו ברחובות וושינגטון, וכל אזור הקפיטול נסגר למבקרים. חמוש מוירג'יניה נעצר בוושינגטון, כשניסה להסתנן להשבעה

בווידאו: הגברת הכוננות בוושינגטון לקראת השבעת ביידן/צילום: רויטרס

גורמי אכיפת החוק בארצות הברית מתכוננים לצעדות שייערכו תומכי טראמפ בכל 50 ערי הבירה של המדינות השונות. כוחות משטרה מקימים מחסומים וכוחות המשמר הלאומי הוצבו כדי למנוע התקפה אלימה כמו זו שזעזעה את העולם ב-6 בינואר. ה-FBI הזהירו את המשטרות המקומיות מפני הפגנות אפשריות בכל אחד ממתחמי הקפיטול במדינות השונות מ-16 בינואר, ועד להשבעת הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ב-20 בינואר.

כוחות המשמרת הלאומי הוצבו במישיגן, וירג'יניה, ויסקונסין, פנסילבניה וושינגטון, בעוד שטקסס נקטה בצעד של סגירת מתחם הקפיטול שלה מהיום ועד יום ההשבעה. סטיב מקרואו, מנהל המחלקה לביטחון הציבור בטקסס, אמר ביום שישי כי המודיעין הצביע על כך ש"קיצונים אלימים עשויים לנצל מחאות חמושות המתוכננות באוסטין כדי לבצע מעשים פליליים".

משטרת הקפיטול עצרה היום תושב וירג'יניה שניסה להסתנן לטקס ההשבעה של ביידן דרך מחסום בוושינגטון עם תעודת אישור מזויפת להשתתפות באירוע. הוא היה חמוש באקדח עם יותר מ-500 קליעים. הכוננות מגיעה לאחר המתקפה הקטלנית שביצעו תומכיו של נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ ב-6 בינואר על בית הנבחרים של ארצות הברית בוושינגטון.

חיילי המשמר הלאומי בארצות הברית נפרסים בוושינגטון לפני השבעת ג'ו ביידן לנשיאות 16 בינואר 2021. רויטרס
חיילי המשמר הלאומי נפרסים בוושינגטון לפני השבעת ביידן/רויטרס

עיקר הכוננות צפויה ביום ראשון, שבו קבעו אנשי תנועת "בוגלו", מיליציית ימין קיצוני הקוראת למלחמת אזרחים, צעדות בערי הבירה.

במישיגן הוקמה גדר סביב בניין הקפיטול בעיר הבירה לנסינג, וגייסו כוחות מכל רחבי המדינה כדי לחזק את הביטחון. למרות האבטחה הכבדה, בית המחוקקים ביטל את הישיבות המתוכננות לכל השבוע הקרוב, בעקבות החשש מאיומים. "אנו ערוכים לגרוע מכל, אך מקווים שמי שבוחר להפגין בקפיטול שלנו יעשה זאת בשלום", אמר מנהל משטרת מישיגן, ג'ו גספר, במסיבת עיתונאים.

חיילי המשמר הלאומי בארצות הברית נפרסים בוושינגטון לפני השבעת ג'ו ביידן לנשיאות 16 בינואר 2021. רויטרס
חיילי המשמר הלאומי בדרך לוושינגטון לקראת השבעת ביידן/רויטרס

התפיסה לפיה התקוממות ב-6 בינואר הצליחה, עלולה לעודד קיצוניים לנסות לערוך אירועי אלימות נוספים. עלון המודיעין שהופק על ידי ה-FBI, המחלקה לביטחון פנים והמרכז הלאומי למלחמה בטרור, הזהיר כי "נרטיבים כוזבים" על הונאת בחירות צפויים להמשיך לשמש כזרז אלימות עבור קבוצות קיצוניות.

אלפי חיילי המשמר הלאומי נמצאים בימים האחרונים ברחובות בוושינגטון הבירה, במפגן כוח חסר תקדים בקפיטול האמריקני. טיילת ה"מול" הלאומית ונקודות ציון אייקוניות נוספות של הדמוקרטיה האמריקנית ייסגרו למבקרים עד לשבוע הבא.

שוטרים מסיירים בסמוך למתחם הקפיטול בלנסינג שבמישיגן, לקראת ההפגנות הצפויות של תומכי טראמפ במקביל להשבעת ביידן, 16 בינואר 2021.. AP
שוטרים מסיירים בסמוך למתחם הקפיטול בלנסינג שבמישיגן לקראת ההפגנות/AP

מומחים אומרים כי בירות המדינות המתנדנדות כמו ויסקונסין, מישיגן, פנסילבניה ואריזונה, הן בין אלה שנמצאות בסיכון גבוה ביותר לאלימות. עם זאת, גם מדינות שאינן נתפסות כנקודות מכריעות בבחירות האחרונות נוקטות באמצעי זהירות.

מושל אילינוי, ג'יי.בי פריצקר, אמר בסוף השבוע כי למרות שמדינתו לא קיבלה איומים ספציפיים, הוא הגביר את הביטחון סביב הקפיטול בבירה ספרינגפילד, כולל כ-250 חיילים של המשמר הלאומי. סוזן ספולדינג, שכיהנה כמזכירה במחלקה לביטחון פנים, אמרה כי חשיפת אמצעי ביטחון מסוג זה יכולה להוות גורם מרתיע.

חיילי המשמר הלאומי בארצות הברית נפרסים בוושינגטון לפני השבעת ג'ו ביידן לנשיאות 16 בינואר 2021. רויטרס
חיילי המשמר הלאומי בוושינגטון/רויטרס

"אחת הדרכים בהן מרגיעים את המצב היא בייצוב ביטחוני חזק", אמרה ספולדינג, כיום יועצת בכיר במרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים. "זאת הרתעה של אנשים מלפעול באלימות". בימים האחרונים כמה מיליציות וקבוצות אחרות אמרו לעוקביהם להישאר בבית, וציינו את האבטחה המוגברת ואת הסיכון שהאירועים המתוכננים מהווה.

מעומת זאת, מייקל היידן מהמרכז המשפטי לדרום העני בארצות הברית אמר כי הוא אינו מודאג כל כך מפוטנציאל האלימות. הוא ציין כי בין יתר הגורמים, מה שנתפס כצנזורה של קולות שמרניים מצד חברות טכנולוגיה כמו טוויטר, משמשת כדי למזג קיצונים ימניים ורפובליקנים רבים. "זה סיפק סוג של איחוד בין קבוצות שלא היה להם קשר זה עם זה בעבר", אמר היידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully