וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ל"מתקפה מבפנים" בהשבעת ביידן: ה-FBI בודק אלפי חיילים בוושינגטון

18.1.2021 / 10:34

25 אלף אנשי המשמר הלאומי נפרסו בבירה אחרי המהומות בקפיטול, והבולשת הצטרפה להליך הסינון של הצבא כדי לאתר כל גורם קיצוני אפשרי. מזכיר הצבא הרגיע כי לא אותרו בעיות חריגות בשלב זה. "אין מקום לקיצוניות בצבא"

בווידאו: תגבור האבטחה לקראת השבעת ביידן/צילום: רויטרס

ה-FBI עורך בדיקות לכל 25 אלף כוחות המשמר הלאומי שייפרסו בוושינגטון לקראת השבעת הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ברביעי - זאת מחשש בקרב גורמי ביטחון מפני "מתקפה מבפנים" של אחד המשתתפים בטקס. הרשויות הגבירו את הכוננות בבירת ארצות הברית אחרי מחדל האבטחה החמור בתחילת החודש, אז הסתערו תומכיו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ על גבעת הקפיטול בניסיון לסכל את הניצחון של ביידן.

מזכיר הצבא, ראיין מקארתי, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הגורמים הבכירים מודעים לסכנה הפוטנציאלית, וכי המפקדים הונחו לפקוח עין על בעיות שונות בקרב הכוחות שלהם. הוא אמר כי אנשי המשמר הלאומי מקבלים הכשרה כיצד לאתר איומים בתוך שורותיהם.

עם זאת, הוא הדגיש כי הבדיקות של ה-FBI לא העלו שוב בעיות, וכי אין שום ראיות למתקפות מבפנים אחרי שהשתתף בתרגיל שנמשך שלוש שעות. "אנחנו לוקחים מבט שני ושלישי על כל אחד מהאנשים שנשלחו למבצע הזה", אמר לאי-פי. "השאלה היא - האם אלו כולם? האם יש אחרים?", הוסיף מקארתי. "אנחנו צריכים להיות ערים לכך ולהשתמש בכל המנגנונים שיש לנו כדי לבדוק ביסודיות את הגברים והנשים האלו שיתמכו במבצע כמו זה".

כוחות המשמר הלאומי פרוסים בוושינגטון, 17 בינואר 2021. AP
יותר מפי שניים וחצי חיילים מהטקסים הקודמים. אנשי המשמר הלאומי בוושינגטון/AP

הצבא עורך באופן יסודו בדיקות שאמורות לגלות אם לחיילים יש קשר לאידיאולוגיות קיצוניות, אך ההצטרפות של ה-FBI לסינון היא אמצעי זהירות נוסף. דייוויד גומז, לשעבר מפקח של ה-FBI בסיאטל, אמר לאי-פי כי הבולשת תסרוק את מאגר הנתונים ורשימות המעקב שלה כדי לגלות אם מי מהמשתתפים בטקס ההשבעה נמצא שם, בין היתר אם שמו נכלל בחקירות נגד טרור.

ה-FBI הפנה את הבקשה לתגובה לשירות החשאי, שטרם הגיב. בצבא אמרו כי הם עובדים יחד עם השירות החשאי כדי לקבוע אם מי מהמשתתפים בטקס ההשבעה זקוק לבדיקות רקע נוספות.

"המשמר הלאומי של וושינגטון הבירה גם מספק הכשרה נוספת לאנשי השירות עם הגעתם כך שאם הם יראו או ישמעו דברים לא הולמים, הם ידווחו על כך לשרשרת הפיקוד", נמסר בהצהרת הצבא. "אין מקום לקיצוניות בצבא ואנחנו נחקור כל דיווח באופן פרטני וננקוט את הצעדים הדרושים. הצבא מחויב לעבוד בצמוד עם ה-FBI בזמן שהוא מזהה את אלו שהשתתפו במתקפה האלימה בקפיטול כדי לקבוע למי מהם יש קשר כלשהו לצבא".

עוד בוואלה!

דיפלומטיה במקום "אמריקה תחילה": אתגרי מדיניות החוץ של ביידן

לכתבה המלאה
חברי המשמר הלאומי עומדים על המשמר ליד הקפיטול לקראת השבעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בוושינגטון. 18 בינואר 2021. רויטרס
המשמר הלאומי ליד הקפיטול ערוך לקראת השבעתו של ביידן, הלילה/רויטרס

כ-25 אלף אנשי המשמר הלאומי צפויים להיות בוושינגטון הבירה לקראת הטקס, לפחות פי שניים וחצי יותר מבטקסים הקודמים. לפי מקארתי, החששות הגדולים ביותר הם מהומות של קבוצות חמושות או מטענים.

מזכיר הצבא אמר כי הטקס הוא "בעדיפות לאומית עליונה" . הוא הוסיף: "אנחנו רוצים לשלוח מסר לכל אחד בארצות הברית ובשאר העולם שאנחנו יכולים לעשות זאת בצורה בטוחה ושלווה". מקארתי אמר לאי-פי כי היו אנשי צבא במהומות בקפיטול, שהסתיימו במותם של חמישה אנשים ולפחות 125 מעצרים, אך הוא ציין כי מספרם לא ידוע.

נכון לאתמול בערב, רק שני חיילים בשירות סדיר נעצרו בשל השתתפותם במתקפה חסרת התקדים על סמל הדמוקרטיה האמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully