וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מהגרים ממרכז אמריקה מנסים להגיע לארה"ב: "איבדנו הכול"

כוחות הביטחון בגואטמלה מנעו משיירה גדולה לחצות את הגבול בדרך למקסיקו, ומשם לגבול עם ארה"ב. המצב באזור החמיר מאז ששתי סופות הוריקן זרעו הרס רב באזור בנובמבר, והמהגרים קיבלו עידוד מכניסת ביידן - אך בממשלו מבהירים כי המדינוית לא תשתנה באופן מידי

בווידאו: כוחות הביטחון בגואטמלה מונעים ממהגרים לחצות את הגבול/צילום: רויטרס

כוחות הביטחון של גואטמלה בלמו שיירה של מהגרים עם אלות וגז מדמיע כדי למנוע מהם להמשיך להתקדם לעבר ארצות הברית. הממשלה אמרה כי היא לא תקבל "תנועות המוניות לא חוקיות", אחרי שאתמול (ראשון) היא עצרה אלפים ליד הגבול עם הונדורס שעושים את המסע המסוכן ברגל.

כ-7,000 מהגרים, רובם מהונדורס, נכנסו למדינה בימים האחרונים אחרי שנמלטו מהעוני והאלימות בארצותיהם. הם מקווים להגיע למקסיקו, ומשם לגבול עם ארצות הברית. הנשיא הנבחר ג'ו ביידן הבטיח לבטל את ההגבלות התקיפות של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, אבל גורמים בממשלו, שייכנס לתפקיד ביום רביעי, אמרו כי מדיניות ההגירה לא תשתנה בן לילה.

עימותים בין מהגרים מגואטמלה שמנסים לעשות את דרכם לכיוון גבול מקסיקו - ארה"ב לשוטרים 17 בינואר 2020. רויטרס
"תנועות המוניות לא חוקיות". כוחות הביטחון של גואטמלה הודפים מהגרים, אתמול/רויטרס

עם התקדמות המהגרים לעבר הגבול עם מקסיקו, הם נעצרו על ידי כוחות הביטחון ליד העיירה ואדו הונדו בדרום-מזרח המדינה. כמה אנשים נפצעו בעת שניסו לעבור את השוטרים והחיילים, אך מהגרים רבים שבו על עקבותיהם. חלקם המתינו בסמוך למקום לקראת ניסיון נוסף לחצות את הגבול. אחרים נמלטו להרים הקרובים.

"למרבה המזל, כוחות הביטחון הוציאו לפועל תכנית מגירה, והכילו את הקרב הזה", אמר גיירמו דיאס, ראש סוכנות ההגירה של גואטמלה.

"אין לנו עבודה, או מזון"

בלשכת הנשיאות של גואטמלה אמרו כי "המסר חד וברור - לא נקבל תנועות המוניות לא חוקיות כמו אלו. זאת הסיבה שבגללה אנחנו עובדים עם מדינות שכנות כדי לטפל בזה כמו בבעיה אזורית". בהמשך הודיעה הממשלה כי 21 מהגרים שביקשו סיוע רפואי אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה.

אחד הזרזים לשיירת המהגרים האחרונה היה ההרס הרב במרכז אמריקה שנגרם על ידי שתי סופות הוריקן גדולות בסוף נובמבר.

"יש עדיין בוץ בכל מקום, הכול הרוס, איבדנו הכול", סיפר אסמאעיל אליזר, אחד המהגרים, לסוכנות הידיעות אי-פי.

דניה הינסטרוסה, בת 23 שעושה את המסע יחד עם בתה, סיפרה לסוכנות הידיעות הצרפתית: "אין לנו עבודה, או מזון, אז החלטתי להגיע לארצות הברית".

מהגרים מגואטמלה מנסים לעשות את דרכם לכיוון גבול מקסיקו - ארה"ב 17 בינואר 2020. רויטרס
"יש עדיין בוץ בכל מקום, הכול הרוס, איבדנו הכול". מהגרים באזור הגבול, אתמול/רויטרס

ההבטחה של ביידן לשנות את מדיניות ההגירה של טראמפ ככל הנראה הובילה חלק מהמהגרים לנסות להגיע לגבול עם ארצות הברית. עם זאת, גורם בכיר בממשל ביידן, שדיבר בעילום שם, הבהיר כי הנשיא החדש יטפל בשלב ראשון במהגרים חסרי המעמד שכבר נמצאים כיום בארצות הברית.

מארק מורגן, הנציב בפועל של שירות המכסים והגבול של ארצות הברית, אמר בשבוע שעבר כי אלו הרוצים להגיע לגבול הדרומי שלא "לבזבז את הזמן והכסף שלכם". הוא מסר כי המחויבות של ארצות הברית ל"שלטון החוק ובריאות הציבור" לא מושפעת מהשינוי בממשל.

יותר מעשר קבוצות דומות, שלעתים כללו אלפי מהגרים, יצאו ממרכז אמריקה לכיוון ארצות הברית בשנים האחרונות. אחת הגדולות שבהן יצאה מהונדורס באוקטובר 2018, וטראמפ תיאר אותה בתור "פלישה". הנשיא היוצא הפעיל לחץ רב על מקסיקו, גואטמלה, הונדורס ואל סלבדור כדי שימנעו מהשיירות האלו להגיע לגבולות ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully