וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בארה"ב אישר: 2.5 מיליארד דולר יופנו למימון החומה בגבול מקסיקו

27.7.2019 / 3:40

ברוב של 5 שופטים מול 4, בית המשפט ביטל החלטה של שופט פדרלי בקליפורניה, וקבע כי 2.5 מיליארד דולר יופנו לטובת בניית החומה בגבול הדרומי - אחת מהבטחות הבחירות העיקריות של הנשיא. התקציב יספיק לבנייה של כ-150 ק"מ מהחומה. טראמפ: "ניצחון גדול לשלטון החוק"

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

בית המשפט העליון בארצות הברית אישר הלילה (שבת) לממשלו של הנשיא דונלד טראמפ להפנות סכום בסך 2.5 מיליון דולר, שאושר על ידי הקונגרס, מתקציב משרד ההגנה לטובת בניית החומה בגבול המדינה עם מקסיקו. מדובר בתקציב שיספיק לבנייה של כ-150 ק"מ מהחומה. קביעת בית המשפט, חרף התנגדותם למהלך של מחוקקים דמוקרטים וממשלת מקסיקו השכנה, הביאה לניצחונו של הנשיא באחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו.

בית המשפט, המורכב מרוב של שופטים שמרנים, הצביע ברוב של חמישה מול ארבעה ובכך ביטל את פסיקתו של שופט פדרלי במדינת קליפורניה שמנעה מטראמפ להשתמש בתקציב הפנטגון לצורך הקמת החומה.

"וואוו! הישג ענק עם החומה. בית המשפט העליון של ארצות הברית ביטל את הצו של בית משפט בערכאה נמוכה יותר, ואפשר להמשיך בבניית החומה בגבול הדרומי", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו דקות לאחר ההחלטה. "ניצחון גדול למשמר הגבול ושלטון החוק".

בתצהיר קצר שהוציא בית המשפט בו הוא מסביר את ההחלטה נכתב כי הממשלה "הציגה הוכחה מספקת" כי לקבוצות שמאתגרות את ההחלטה כל עילה להגיש תביעה.

בתוך כך, ממשל טראמפ חתם הלילה על הסכם עם גואטמלה שנועד להגביל את ההגירה לארצות הברית. ההסכם שכונה "מדינה שלישית בטוחה" יחייב מהגרים, ובהם אזרחי סלבדור והונדורס, החוצים את הגבול לגואטמלה בדרכם לארצות הברית, להגיש בקשה לקבלת מקלט ולהגנה בגוואטמלה במקום בארצות הברית. ההסכם נחתם בתום משא ומתן ולאחר שטראמפ איים השבוע להטיל מכסים על סחורות מגואטמלה, אם לא תחתום עליו.

בצעד חריג, הצהיר טראמפ ב-15 בפברואר על מצב חירום לאומי במטרה לממן את החומה ללא אישור הקונגרס, פעולה שמחוקקים במפלגה הדמוקרטית טענו כי היא חרגה מהסמכויות שניתנות לנשיא תחת החוקה האמריקנית וכי זה עושק לסמכות הקונגרס.

הממשל אמר כי בכוונתו להפנות 6.7 מיליארד דולר ממשרדי ההגנה והאוצר לבניית חומה תחת הצהרת מצב החירום, לאחר שלא הצליחו לשכנע את הקונגרס לאשר את העברת הכסף, כולל אותם 2.5 מיליארד דולר במימון הפנטגון שכעת אושרו.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נואם בסיור בחומה עם מקסיקו, קליפורניה, 13 במרץ 2018. רויטרס
טראמפ נואם בסיור בחומה עם מקסיקו/רויטרס

לפני אותה הצעה הקונגרס נכשל בלספק מימון לבניית החומה בסך 5.7 מיליארד דולר אותם דרש טראמפ במהלך העימות הפוליטי בו הנשיא השבית חלקית את הממשל הפדרלי ל-35, עד ינואר.

לפני כחודש וחצי הודיע טראמפ כי חתם על הסכם הגירה חדש מול מקסיקו, ולכן וושינגטון הסירה את האיום להטיל על שכנתה מדרום מכסים חדשים. מקסיקו מצידה הודיעה בחודש שעבר כי בניסיון נוסף לבלום את זרם המהגרים הבלתי חוקיים שחוצים לארצות הברית, היא הציבה כ-15 אלף חיילים מהמשמר הלאומי בגבול הצפוני של המדינה.

(עדכון ראשון: 02:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully