וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 רקטות שוגרו מעזה לאזור הים סמוך לאשדוד, צה"ל תקף ברצועה

עודכן לאחרונה: 18.1.2021 / 10:16

שתי רקטות נורו הלילה מצפון רצועת עזה לעבר אשדוד ונחתו בים. הרקטות לא הפעילו התרעות לאחר שמערכת כיפת ברזל זיהתה את כיוונן. לא היו נפגעים או נגרם נזק. בתגובה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו סדנאות חפירת מנהרות של חמאס ברצועה

בווידאו: צה"ל תקף יעדי חמאס בעזה בתגובה לירי לעבר ישראל/צילום: דדי פולד ומתוך טוויטר

שתי רקטות שוגרו הלילה (שני) מצפון רצועת עזה לכיוון אשדוד ונחתו בים. הרקטות לא הפעילו התרעות צבע אדום, מאחר ומערכת כיפת ברזל זיהתה שכיוון השיגור הוא לעבר הים. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים בתקיפה.

בתגובה לירי שבוצע לעבר שטח ישראל, צה"ל תקף מטרות של חמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו סדנאות לחפירת מנהרות של ארגון הטרור ברצועה. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

שיגור רקטה מרצועת עזה, 15 בנובמבר 2020. -, צילום מסך
שיגור רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, נובמבר/צילום מסך, -

בשלב הזה לא ברור אם מדובר בחוליות טרור סוררות של הג'יהאד אסלאמי ששיגרו את הרקטות ובצה"ל בודקים את הרקע. במערכת הביטחון מעריכים כי לשיגורים יכולות להיות כמה סיבות, בהן לחץ שמפעילה איראן על השטח לערער את היציבות הביטחונית מול ישראל וניסיונות של חמאס לעורר תהליך משא ומתן להסדרה שבחודשים האחרונים נתקע ולא התקדם בשל מחלוקות מהותיות עם ישראל. ישראל הציבה תנאי להתקדמות והוא סיום נושא השבויים הנעדרים, אך מנהיג החמאס יחיא סינוואר מתנה כל פיסת מידע בנושא גופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול בשחרור אסירים ביטחוניים שכלואים ישראל.

גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי ישראל לא תשחרר רוצחי ישראלים מהכלא בתמורה לגופות החיילים ועל סינוואר להבין כי נפתחה עבורו הזדמנות לסיום התהליך, ואם לא ינצל אותה ככל שיחלוף הזמן - החלון יכול להיסגר וממשלת ישראל תקשיח את עמדותיה.

יחיא סינוואר,מנהיג חמאס בעזה, 1 ביולי 2020. Khalil Hamra, AP
ניסיון להפעיל לחץ על ישראל? סינוואר/AP, Khalil Hamra

ירי הרקטות האחרון מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התבצע בסוף דצמבר, אז שוגרה רקטה אחת מהרצועה. כתוצאה מהרקטה הופעלה התרעת צבא אדום בכרם שלום. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה לירי, תקפו כלי טיס ומטוסי קרב יעדי טרור של חמאס.

עם זאת, בשבוע שעבר נרשמו תקריות ביטחוניות בגבול הרצועה עם ישראל. ירי בוצע לעבר דחפור של צה"ל בגבול, בעת שביצע עבודות הנדסיות באזור. נזק קל נגרם לדחפור ולא היו נפגעים. בתגובה, טנק צה"ל ירה לעבר עמדה של חמאס.

כתוצאה מהירי, אחד הקליעים פגע ברכב ההנדסי וגרם נזק לשמשה הקדמית הממוגנת. נבדקת אפשרות שהנהג חרג מהאזור הישראלי ונסע על שטח פלסטיני. בתוך כשעה, התרחש שוב אירוע ירי לעבר כלי הנדסי בצד הישראלי. צה"ל תקף בתגובה שתי עמדות חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully