וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטחי רקטות לים: הארגונים בעזה בתמרון צבאי משותף ראשון

29.12.2020 / 12:40

חמאס, הג'יהאד האסלאמי ויתר הפלגים ברצועה מקיימים תרגיל ביבשה ובים, שיימשך 24 שעות ונועד לשלוח מסר לישראל. לפני תחילת התמרון, נחשפה כרזה גדולה של סולימאני בשלט חוצות, בסימן למעורבות האיראנית בעזה

בווידאו: הארגונים בעזה בתרגיל צבאי משותף ראשון/מערכת וואלה! NEWS

הפלגים ברצועת עזה מנהלים היום (שלישי) תמרון צבאי משותף ראשון מסוגו, שכולל שיגורי רקטות לים. בתרגיל משתתפים 12 ארגונים, בראשם חמאס והג'יהאד האסלאמי, והם יערכו תרגילים ביבשה ובים במשך 24 השעות הקרובות. הארגונים אמרו כי הם נערכים לכל תרחיש של עימות עם ישראל, על רקע המתיחות באזור. התרגיל מציין גם את יום השנה לתחילת מבצע עופרת יצוקה ב-2008.

אתמול נפלה רקטה בשטח הרצועה, אחרי שהפעילה התרעת צבע אדום בכרם שלום, אך ישראל לא הגיבה. ביום שישי תקפה ישראל מטרות בעזה, אחרי שיגורי רקטות לעבר הדרום. בחמאס טענו כי בתקיפות נפגע בית חולים לילדים.

שיגור רקטות במהלך תרגיל צבאי בעזה 29 בדצמבר 2020. רויטרס
רקטה שנורתה לעבר הים במהלך התרגיל, היום/רויטרס

בסימן למעורבות האיראנית במתרחש ברצועה, כרזה גדולה של הגנרל קאסם סולימאני נחשפה בשלט דרכים לאורך כביש החוף המרכזי של הרצועה. סולימאני חוסל לפני קצת פחות משנה בתקיפת מל"ט אמריקני בבגדאד, ובארצות הברית ובישראל דרוכים לקראת אפשרות שאיראן או בעלי בריתה באזור ינסו לנקום לקראת יום השנה.

כרזה בדמותו של קאסם סולימאני בעזה 29 בדצמבר 2020. רויטרס
דריכות גבוהה באזור לקראת יום השנה לחיסול. כרזה של סולימאני בעזה, היום/רויטרס
תרגיל צבאי בעזה 29 בדצמבר 2020. רויטרס
נציגי הפלגים החמושים במסיבת עיתונאים בעזה, היום/רויטרס

בנוסף לחיסול סולימאני, איראן מבטיחה תגובה על ההתנקשות במדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה בחודש שעבר. בטהראן הפנו אצבע מאשימה לעבר ישראל, שסירבה לאשר או להכחיש את חלקה בפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully